اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

قفل مشکلات با روحیه جهادی باز می‌شود

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: قفل تمام مشکلات با روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی باز می‌شود.

قفل مشکلات با روحیه جهادی باز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان همدان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیاری از مشکلات در کشور به دست خود مردم با روحیه بسیجی حل‌شدنی است و اگر در هر کاری روحیه جهادی و عزم بسیجی حاکم‌ باشد، قفل‌ها باز می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیجی با خودباوری در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرین است و باید برای همه ما الگو باشد، افزود: چه زیبا گفت امام(ره) که بسیج لشکر مخلص خداست، بنابراین از دل این لشکر با اخلاص و شجره طیبه شهدا و عرفایی همچون علی چیت‌سازیان که امروز سالروز شهادتش است، روییده‌اند.

رئیس کل دادگستری همدان افزود: رهبر انقلاب این جمله زیبا را از وصیت‌نامه شهید چیت‌سازیان را نقل کرده‌اند که گفت "کسی می‌‌تواند از زیر سیم خاردار دشمن عبور کند که از سیم خاردار نفسش عبور کرده باشد" و این گونه بسیج و بسیجیانی همچون چیت‌سازیان از افتخارات همدان محسوب می شوند.

وی از عفو بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ زندانی در ۱۴ ماه اخیر خبر داد و تصریح کرد: این مهم تنها با تلاش‌های مجاهدانه و خاموش مجموعه دستگاه قضا به ویژه سازمان امور زندان‌ها و در راستای عمل به سیاست‌های کلی قوه قضاییه مبنی بر حبس‌زدایی محقق شده است.

وی با بیان اینکه رئیس دستگاه قضا تأکید دارد کسی که اصلاح شده دیگر جایش در زندان نیست، عنوان کرد: طرح‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی بسیاری از جمله حبل‌المتین با رویکرد قرآن خوانی و معتذرین در سطح زندان در دست اجراست تا این آمار بی‌سابقه عفو زندانیان برای دستگاه قضایی همدان ثبت شود‌.

رئیس کل دادگستری همدان با اشاره به اینکه با فعالیت چشمگیر ستاد تالیف قلوب استان در 14 ماه گذشته، 20 محکوم به قصاص رهایی یافتند، گفت: علاوه بر این بسیاری از پرونده‌های قضایی در این مدت به صلح و سازش ختم شد، تا جایی که در این حوزه، دستگاه قضای همدان رتبه نخست کشوری را از آن خود کرد‌ه است.

 وی ادامه داد: مسئله حبس، ضرورتی اجتناب ناپذیر است، چراکه در هر جامعه‌ای افرادی هستند که امنیت اجتماعی و آرامش مردم را به خطر می‌اندازند، با این وجود باید زندان محلی برای اصلاح مجرمان با هدف بازگشت آنان به جامعه باشد.

وی با بیان اینکه باید تلاش بیشتر بر بازاجتماعی شدن زندانیان باشد تأکید کرد: امروز زندان همدان تنها یک حصار برای نگهداری مجرمان نیست، بلکه یک کارگاه بزرگ حرفه‌‌آموزی و به معنای واقعی یک کلینیک درمانی برای اجتماعی‌سازی زندانیان است.

در این مراسم که ابوالفضل حجتی‌پور معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌های کشور حضور داشت، از زحمات دو ساله پژمان پروین تقدیر و رضا ذوالفعلی‌نژاد به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های استان همدان معرفی شد.

انتهای پیام/ 89001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول