اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بهره‌برداری از ۱۳ طرح محرومیت‌زدایی توسط بسیج در دهاقان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان از افتتاح ۱۳ طرح محرومیت‌زدایی توسط بسیج خبرداد.

بهره‌برداری از ۱۳ طرح محرومیت‌زدایی توسط بسیج در دهاقان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، اکبر یعقوبی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج با اشاره به سالروز تشکیل سازمان بسیج اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج را صادر کردند که امروز بعد از گذشت ۴۱ سال اهمیت بسیج بر هیچ کس پوشیده نیست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان افزود: ارزش‌های بسیج در انقلاب اسلامی ایران به خوبی نمایان شد و این نیروی مردم در تمامی عرصه‌های حساس نظام و در تمامی بخش‌ها به میدان آمده و یاری‌رسان دولت و نظام بوده است.

وی با اشاره به حضور بسیج در تمامی عرصه‌ها گفت: بسیج در کنار تقویت توانایی دفاعی خود در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز فعالیت گسترده‌ای داشته و با یک روحیه بالای انقلابی در مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن ایستادگی کرده است.

یعقوبی با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی دهاقان در راستای محرومیت‌زدایی بیان کرد: اصلاح شبکه آبیاری قنات عمران‌آباد قمبوان در فاز اول به طول ۴۰۰ متر، لایروبی قنات باغ بزرگ پوده به طول ۱۰ هزار متر و اصلاح شبکه آبیاری قنات علی‌آباد به طول ۶۰۰ متر با مشارکت ۲۲۵ میلیون تومانی بخشداری و  ۱۰۵ میلیون تومانی بسیج سازندگی توسط گروه‌های جهادی انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان با اشاره به خشکسالی سال‌های اخیر  و عدم توان مالی کشاورزان بیان کرد: برای استفاده بهینه از آب کشاورزی در روستای پوده، عملیات ساخت استخر ذخیره آب با همکاری کشاورزان، دهیاری و قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج آغاز شده است.

وی با اشاره به بهسازی و مرمت ۳ منزل مسکونی در روستای همگین و ۴ منزل مسکونی در شهر دهاقان عنوان کرد:  عملیات اجرایی این طرح‌ها توسط گروه‌های جهادی بسیج و  با همکاری اداره بهزیستی انجام شد، همچنین کمک برای ساخت مسجد روستای جمبزه در قالب تهیه مصالح ساختمانی و اصلاح شبکه معابر روستای همگین نیز به طول ۱۰۰ متر توسط بسیج انجام شده است.

یعقوبی با اشاره به فعالیت ۴۰ گروه جهادی بسیج در دهاقان گفت: گروه‌های جهادی بسیج در حوزه‌های عمرانی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی فعالیت می کنند و در حال حاضر نیز در قالب طرح حافظان سلامت یاری‌گر کادر درمانی و شبکه بهداشت هستند.

لایروبی شبکه قنوات، گره‌گشای مشکلات کشاورزان شد

 سرهنگ رستگار، بخشدار مرکزی دهاقان در ادامه این مراسم گفت: فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج در ۵ ‌آذرماه سال ۱۳۵۸، زمینه‌ساز تشکیل سازمان مردمی و پرافتخار و حماسه‌ساز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

وی افزود: حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های این مجموعه انقلابی، تنها محدود به دوران دفاع مقدس نبود بلکه در تمام دوران حیات پر برکت انقلاب اسلامی حضور این نهاد ارزشمند مردمی مشهود است.

رستگار با اشاره به اقدامات بسیج در راستای محرومیت‌زدایی بیان کرد: بسیج در کنار اقدامات فرهنگی و بصیرتی در اجرای فعالیت‌های عمرانی نیز پیشگام است، سازمان بسیج با بهره‌گیری از گروه‌های جهادی تلاش می‌کند به عنوان بازوی دولت نقش مهمی در کاهش مشکلات مناطق محروم ایفا کند و در سازندگی نقش داشته باشد.

بخشدار مرکزی دهاقان با تشکر از فعالیت‌های بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دهاقان افزود: لایروبی شبکه قنوات روستا‌های قمبوان، پوده و علی‌آباد اقدام بسیار ویژه بسیج سازندگی دهاقان بود که سبب خوشحالی کشاورزان و مالکان مزارع‌ این روستاها شد و این اقدام بسیج مشکلات فراوانی را از دوش این افراد برداشت.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول