اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مختصات بسیجی بودن

بسیجی تیپ خاصی ندارد، لباس خاصی بر تن ندارد، با ادبیات متفاوتی سخن نمی‌گوید و مثل همه ما زندگی می کند و کار می‌کند و درس می‌خواند. اما دارای هویت و باورهایی ممتاز است که عمل او را تنظیم می‌کند و جهت می‌دهد.

مختصات بسیجی بودن

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، پس از تسخیر لانه جاسوسی هرچند ضرورت دفاع از انقلاب اسلامی، رهبران انقلاب را به سمت تشکیل سازمان بسیج مستضعفین رهنمون نمود، اما واقعیت آن است که فرهنگ و روحیه بسیج دیرینه‌ای به قدمت تاریخ بشریت دارد. به واقع بسیج بیش از آنکه با سازمانش هویت یافته باشد، با فرهنگ و تفکر و سبک زندگی بسیجی تعریف می‌شود. سازمان بسیج مامنی بود که بسیجیان عصر حضرت روح الله(ره) در آن جمع آیند و خود تبعیت و بیعت و اطاعت پذیری از ولی الهی را اعلام نمایند.

به واقع عنوان بسیجی به فردی تعلق می‌گیرد که مرام و مسلک و سبکی خاص از زندگی را برگزیده است و به شاخص‌های آن پایبند است. ویژگی‌های بسیجی بودن البته ویژگی‌های عجیب و غرببی نیست. بسیجی تیپ خاصی ندارد، لباس خاصی بر تن ندارد، با ادبیات متفاوتی سخن نمی‌گوید و مثل همه ما زندگی می کند و کار می‌کند و درس می‌خواند. اما دارای هویت و باورهایی ممتاز است که عمل او را تنظیم می‌کند و جهت می‌دهد. لذا برای شناخت بسیجی باید بدنبال شاخص‌های بسیجی بودن بود.

شاخص اول را باید اخلاص در عمل دانست. بسیجی جوان مومن انقلابی است که کار را برای خدا می‌کند نه برای غیر! او با خدای خویش معامله کرده و زندگی‌اش را وقت «عمل صالح» کرده است. نه بدنبال منفعت جناح خاصی است و نه بدنبال منفعت شخصی. او خود را وقت خدا و مردم کرده است.

بسیجی در این میدان اهل تشخیص اولویت‌ها است. لذا عمل صالح را عملی می‌داند که علاوه بر آنکه با نیت خدایی انجام می‌شود، به مهمترین عمل و ضرورت اجتماعی – انقلابی تعلق دارد.

بسیجی اهل بصیرت است و تشخیص اولویت‌ها را با بصیرت بدست آورده است. او به خوبی می‌داند که جریان حق دشمنانی دارد که با هر وسیله‌ای برای نابودی آن تلاش می‌کنند. لذا هوشمند است و صحنه معارضه حق و دشمنان عدالت را تشخیص می‌دهد و فریب اغواگری‌های مافیا را نمی‌خورد. او در این میدان به خوبی گوش به فرمان امام جبهه حق است و شجاعانه همراه او قدم برمی‌دارد و نمی‌هراسد. در عین حال بصیرت افزا است و دیگران را نیز با خود در دفاع از حق و عدالت همراه می‌کند.

همین اخلاص و بصیرت از بسیجی جوانی شجاع ساخته است که در همه میدان‌های حیاتی کشور حضور دارد. هر جا که نیاز است، بسیجی هست و همین است که بسیجی را به خار چشم دشمن بدل کرده است! با این اوصاف همه خادمان بی‌ادعا و گمنام این ملت در هر پست و مقامی در جرگه بسیجیان این سرزمین‌اند، چه به عضویت سازمان بسیج در آمده باشند، چه نیامده باشند! بسیجی به امیرالمومنین (ع) اقتدا کرده است!
 
منبع: بصیرت

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول