اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

راه پیشرفت از مسیر تعلیم و تربیت می‌گذرد/ سفیدنمایی و سیاه نمایی مانع حرکت جامعه است

مدیرعامل خبرگزاری فارس در مراسم افتتاح گروه خبری تعلیم و تربیت گفت: مقدمه و راه پیشرفت از مسیر تعلیم و تربیت می‌گذرد.

راه پیشرفت از مسیر تعلیم و تربیت می‌گذرد/ سفیدنمایی و سیاه نمایی مانع حرکت جامعه است

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس عصر امروز سه‌شنبه در مراسم افتتاح گروه خبری تعلیم و تربیت که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه امروز افتتاح گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با ولادت امام حسن عسکری(ع) همزمان شد که این تقارن را به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: اساس و مقدمه پیشرفت در هر نظام فکری با هر الگوی توسعه ای، بحث تعلیم و تربیت است. 

وی با بیان اینکه در نگاه اسلامی ما علاوه بر اینکه مقدمه و راه پیشرفت از مسیر تعلیم و تربیت می‌گذرد، گفت: مقوله تعلیم و تربیت در نگاه دینی ما خودش یک هدف است و پیشرفت انسان‌ها به مثابه پیشرفت نظام اسلامی است. اگر ما ماموریت انسان‌ها را به فعلیت رساندان استعدادهای ذاتی بشر در مسیر عبودیت بدانیم، دیگر تعلیم و تربیت منحصر و محدود به مدرسه و نظام آموزش و پرورش نمی‌شود. 

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: با این مبنا تعلیم و تربیت وظیفه تمام ساختارهای حکومت‌ و ساحت‌های اجتماعی می‌شود. رسانه نیز مهمترین وظیفه اش تعلیم و تربیت و ارتقا دادن سطح معرفت مخاطبانش است.  به همین دلیل است که ما برای خبرنگاری شان معلمی قائلیم.

وی ادامه داد: ساختارهای سنتی رسانه‌های ما از جنس خبرگزاری‌ها، ساختارهایی متناظر با دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی داشتند. به عنوان مثال ما متناظر با آموزش و پرورش، خبرنگار آموزش و پرورش داریم و همچنین در وزارت اقتصاد و مجلس نیز همینطور اما بعضا با موضوعاتی مواجه می‌شویم که فقط در یک محدوده سازمانی علاج پیدا نمی‌کند و نیاز است که فرابخشی موضوعات دنبال شود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: از این جهت مقوله تعلیم و تربیت از یک طرف آموزش و پرورش است و از طرفی هم خانواده، از طرفی در دانشگاه یا مهدکودک است که اگر مسأله ما مسأله تعلیم و تربیت شد، راهکارها، پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌ها که وظیفه رسانه‌ است، زمانی عالمانه‌تر می‌شود که بتوانیم ناظر بر مسأله در تمام دستگاه‌های ذی‌ربط موضوع را دنبال کنیم. 

وی با بیان اینکه بخشی از ناکارآمدی‌هایی که ما در نظام‌های اداری و سیستم‌های خدمت‌رسانی داریم ریشه‌ در آن دارد که کارمندان ما سر جای خود نیستند و از کاری که می‌خواهند انجام دهند لذت نمی‌برند و کار محوله، تعارض درونی با ویژگی‌های شخصیتی‌شان دارد، افرود: استعدادیابی شغلی یک بحث جدی است که معمولا در خانواده‌ها از آن غفلت می‌شود و در آموزش و پرورش نیز به آن توجه نمی‌شود و بعدها فرد در جایگاهی قرار می‌گیرد که برایش ساخته نشده است. عدم رعایت این مسأله برای معلمان و نظام تعلیم و تربیت ما می تواند به مراتب خطرناکتر از بقیه عرصه ها باشد. چرا که اگر معلمی علاقه به کارش نداشته باشد و صرفا به عنوان شغل به معلمی نگاه کند، نمی توان انتظار داشت که تعلیم و تربیت فرزندان ما درست انجام شود.

تیرانداز با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین استراتژی ما در خبرگزاری فارس بحث تعلیم و تربیت است، گفت: در خبرگزاری فارس، خبرنگاری را موفق می‌دانیم که بتواند معلمی کند و رسانه‌ای را موفق می‌دانیم که بتواند نقش مدرسه و دانشگاه را برای مخاطب خود ایفا کند.

وی به رویکرد خبر خوب اشاره کرد و با بیان اینکه خبر خوب چند سالی است به عنوان رویکرد اصلی خبرگزاری فارس انتخاب شده است، اظهار کرد: دشمن وظیفه‌اش را به درستی انجام‌ می‌دهد و سعی در ایجاد یأس و نامیدی دارد تا جلوی رشد و حرکت مردم را بگیرد. معلوم است او که درست کارش را انجام می‌دهد اما جای تعجب زمانی است که می‌بینیم برخی از رسانه‌های داخلی با دشمن هم‌صدا می‌شوند که این به دلیل متوجه نشدن درست ماموریت ها و تقلیدهای کورکورانه از رسانه های جریان سلطه است. 

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه افزود: ما سفیدنمایی و سیاه نمایی را مانع از حرکت و پیشرفت جامعه می‌دانیم؛ هم رسانه هایی که مشکلات و نواقص را نمی بینند و سعی می کنند صورت مساله را پاک کنند و می گویند همه چیز خوب است اشتباه می کنند وهم رسانه هایی که فقط سیاهی‌ها را نمایش می دهند و خوبی های جامعه را نمی بینند، ماموریتشان را درست نفهمیده اند.  هر دو رویکرد سفیدنمایی و سیاه نمایی مانع حرکت انسان می‌شود. در یک جمله می‌توان گفت کلمه واقع‌نمایی ترجمه درستی برای «خبر خوب» است. 

تیرانداز در پایان گفت: در انعکاس خبر خوب یکی از سوژه های همیشگی ما روایت ایثارگری ها و رشادتهای معلمین عزیز کشور است که علی رغم همه مشکلاتی که ممکن است داشته باشند ، عاشقانه وظیفه مقدس خود را انجام می دهند. 
مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: امیدوارم به یمن این روز مبارک بتوانیم در مسیر تعلیم و تربیت ایران عزیز و نسل‌های بعدی ایران، ایفای نقش کنیم.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول