اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آخرین اخبار از بازار مرغ/ اختصاص ۱۰۰ تن مرغ منجمد به استان سمنان

طی آخرین اخبار، مسؤولان از اختصاص ۱۰۰ تن مرغ منجمد به استان سمنان و جلوگیری از خروج محموله‌های مرغ و تخم مرغ بدون مجوز از استان خبر می‌دهند.

آخرین اخبار از بازار مرغ/ اختصاص ۱۰۰ تن مرغ منجمد به استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، طی روزهای اخیر عرضه مرغ و تخم مرغ با قیمت مصوب در شهرهای مختلف کشور ازجمله شهرستان‌های استان سمنان با مشکل مواجه شده و قیمت مرغ جهش زیادی داشته است.

این گرانی‌های افسارگسیخته مردم را تحت فشار قرار داده و از مسؤولان می‌خواهند تا برای مهار آن چاره‌ای بیاندیشند؛ در همین راستا به بررسی تصمیمات مسؤولان استان سمنان برای کنترل قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار می‌پردازیم.

دپوی مرغ منجمد؛ در دستور کار شهرستان‌های سمنان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در این زمینه می‌گوید: طی روزهای گذشته عرضه مرغ و تخم مرغ با قیمت مصوب در شهرستان‌های استان سمنان با مشکل مواجه شده است.

مهدی سلامتی ادامه داد: جلسه‌ای به‌منظور اقدامات فوری و مؤثر در این حوزه با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی برگزار و مصوبات ویژه‌ای اتخاذ شد.

وی بیان کرد: مقرر شد تا تأمین تخم‌مرغ به قیمت مصوب توسط سازمان جهاد کشاورزی و بر اساس اعلام نیاز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان انجام شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه همچنین مقرر شد، دپوی مرغ منجمد در شهرستان‌های استان به‌منظور تأمین نیاز مردم در دستور کار باشد، افزود: نیاز است تا در این برهه شهرستان‌های استان به‌صورت پشتیبان در بحث تأمین مرغ موردنیاز شهروندان اقدام کنند.

سلامتی تصریح کرد: خروج تخم مرغ بدون مجوز از سوی سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و نیروی انتظامی باید از خروج مرغ بدون هماهنگی با جهاد کشاورزی جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تخلف در این حوزه، برای افراد خاطی پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال و در کمتر از ۲۴ ساعت رأی صادر می‌شود.

توزیع مرغ و تخم مرغ بر اساس نرخ مصوب در استان سمنان 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز می‌گوید: توزیع مرغ و تخم مرغ بر اساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور به مبلغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در استان سمنان لازم‌الاجراست.

علیرضا شریفی‌نژاد با بیان اینکه افزایش قیمت عرضه مرغ در استان‌های هم‌جوار و ارزانی این محصول در استان سمنان یکی از عوامل اصلی ایجاد تقاضای کاذب در استان است، گفت: لازم است تا در استان در بحث توزیع مرغ و تخم مرغ بر اساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور اهتمام جدی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تأکید کرد: در این میان قطعاً با پیگیری دوجانبه بحث حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و حقوق مرغداران نیز در دستور کار است.

شریفی‌نژاد علت اصلی کاهش مرغ و تخم مرغ در شهرستان‌های استان سمنان را افزایش تقاضای کاذب از سوی مردم و مراجعه برای خرید مرغ با قیمت ارزان‌تر از استان‌های هم‌جوار دانست.

وی خاطرنشان کرد: امروز مدیریت بازار باید از حالت متمرکز خارج شده و با مدیریت غیرمتمرکز و با حضور مؤثر فرمانداران و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در شهرستان‌های استان در دستور کار قرار گیرد تا شیب قیمتی ایجاد شده با تأمین بیش از نیاز و تقاضا در استان از بین رفته و طی روزهای آتی شاهد ثبات در بازار مرغ و تخم‌مرغ در استان باشیم.

تخصیص ۱۰۰ تن مرغ منجمد به استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از تخصیص ۱۰۰ تن مرغ منجمد به استان سمنان و عدم وجود مشکل در تأمین مرغ منجمد در استان خبر داد و تصریح کرد: در بحث مرغ گرم نیز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان و گلّه‌های ۵۷ تا ۶۰ روزه شناسایی شدند که با همراهی و مساعدت همیشگی که از سوی مرغداران شاهد بودیم، مشکلات در این بخش نیز برطرف خواهد شد.

شریفی‌نژاد همچنین عدم توزیع مناسب نهاده‌ها را یکی دیگر از علل تعویق در جوجه‌ریزی، کشتار و عرضه مرغ عنوان و بیان کرد: سهمیه ۲۰ درصدی تحویل مرغ از سوی مرغداران وجاهت ندارد و نیاز است تا در این حوزه افزایش داشته باشیم و باید با همراهی فعالان این صنعت، در آینده بر اساس ظرفیت و متناسب با تخصیص نهاده به مرغداری‌ها، تخصیص سهمیه الزامی تحویل مرغ از سوی مرغداری‌ها انجام شود.

جلوگیری از خروج محموله‌های مرغ و تخم مرغ بدون مجوز 

وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی موظف است تا از خروج محموله‌های مرغ و تخم مرغ بدون هماهنگی و مجوز سازمان جهاد کشاورزی از استان سمنان در برهه کنونی جلوگیری کند، از پیگیری برای تأمین مرغ موردنیاز در شرق استان از استان‌های هم‌جوار خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نیاز است تا در برهه کنونی شهرستان‌های این استان برای تأمین مرغ موردنیاز شهروندان به‌صورت پشتیبان یکدیگر وارد عمل شوند و شهرستان‌هایی که مازاد سهمیه دارند، نسبت به تحویل این سهمیه به شهرستان‌های متقاضی اقدام کنند تا به‌زودی شاهد تعادل در عرضه و تقاضا و ثبات در بازار مرغ و تخم‌مرغ در استان باشیم.

گرانی قیمت‌ها را چاره کنید

در هر صورت تأکید بر رفع مسائل و مشکلات در زمینه قیمت و عرضه مرغ در شهرستان‌های استان سمنان، انجام اقدامات لازم در شهرستان‌های استان به‌منظور تأمین مرغ و تخم‌مرغ موردنیاز مردم، تأکید بر اتخاذ تمهیدات مناسب به‌منظور تأمین و پشتیبانی از عرضه مرغ و تخم مرغ در صورت افزایش تقاضا و درخواست افزایش سهمیه میزان توزیع مرغ و تخم مرغ در شهرستان‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

مرغ و تخم مرغ در برخی از شهرستان‌های استان سمنان بالاتر از نرخ مصوب در حال عرضه است که باید برای کاهش قیمت و عرضه با نرخ مصوب اقدامات لازم انجام شود.

تعلل در تأمین نهاده دامی و تحویل محموله‌های کنجاله سویا به مرغداری‌ها نیز یکی از عوامل کاهش تولید و کشتار و عرضه مرغ است که نیاز به تمهیدات ویژه دارد.

به هر حال باید هر چه زودتر مسؤولان برای جلوگیری از گرانی اقلام و همچنین مرغ در بازار چاره‌ای بیاندیشند تا مردم بیش از این تحت فشار قرار نگیرند.

به گزارش فارس؛ شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی ضروری درباره «گران‌فروشی مرغ در سمنان» مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول