اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فرهنگ، اولویت اصلی بسیج دانش‌آموزی

رئیس مجمع دانش‌آموزی همفکری علوی استان فارس مهم‌ترین ابعاد فعالیتی بسیج دانش‌آموزی را مبتی بر فرهنگ عنوان کرد.

فرهنگ، اولویت اصلی بسیج دانش‌آموزی

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها ؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج؛ ابوالفضل راستی در گفت و گو با خبرنگار فارس در کازرون، مهمترین ابعاد فعالیتی بسیج دانش‌آموزی را در زمینه‌های فرهنگی، علمی و جذب دانش‌آموزان، مطالبه‌گری دانست و اظهار داشت: اولویت اصلی بسیج دانش‌آموزی به موضوع فرهنگ اختصاص دارد.

وی با تأکید بر تبیین و ترویج بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی صادر شد، افزود: باید مباحث مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب در نسل جوان و نوجوان نهادینه شود.

رئیس مجمع دانش‌آموزی همفکری علوی استان فارس با تأکید بر اینکه بزرگداشت یاد و راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باید در همه حال مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی نباید به فراموشی سپرده شود و می‌بایست تفکر آن شهید والامقام به یک فرهنگ و الگو در جلمعه مبدل شود.

این دانش‌آموز نخبه بسیجی با توصیه به دوستان نوجوان و جوان خود برای بالا بردن سطح علمی خود با اتکاء طی مدارج دانشگاهی و همچنین افزایش ساعات مطالعه، خاطر نشان کرد: یک بسیجی باید در ابعاد مختلف علمی، تحقیقاتی، فرهنگی، سیاسی و غیره آگاهی داشته باشد تا بتواند متناسب با نیازها به مطالبه‌گری و ارائه راهکار بپردازد.

وی با اشاره به اینکه مطابق با الگوی طراحی شده در نشان بسیج دانش‌آموزی یعنی قلم، ایمان و شجاعت، عنوان کرد: یک دانش آموز بسیجی می‌بایست با کسب علم، اعتقاد عملی به خدا و ولایت‌فقیه و اتکاء به انرژی جوانی بتواند مطالبه‌گری منطقی کند، در کارها جهادی عمل کند، مسئولیت‌پذیر و متعهد باشد.

راستی مطالبه‌گری از مسوولان آموزش و پرورش استان فارس را در زمره یاری‌رسانی به دانش‌آموزان مناطق محروم در زمینه‌های گوناگون خرید موبایل، تهیه لوازم التحریر، توزیع بسته‌های معیشتی، کمک هزینه خرید بسته اینترنت و ... به جهت مشکلات ایجاد شده ناشی از کرونا دانست و بیان کرد: متأسفانه یکی از مشکلات در سطح شهرستان‌های استان فارس، عدم آشنایی با فضای مجازی به دلیل بالا بودن سن و سابقه برخی معلمان است که انتظار می‌رود در این زمینه مدیران به منظور رفع این مشکل دوره‌های آموزشی برای آنان برگزار کند.

رئیس مجمع دانش‌آموزی همفکری علوی استان فارس با انتقاد نسبت به اینکه شبکه شاد که به منظور آموزش مجازی دانش‌آموزان در دوران کرونایی تهیه شده است، کارایی چندانی ندارد و مدارس هرکدام به ناچار به شکل مستقل برای آموزش عمل می‌کنند، تأکید کرد: این امکان وجود داشت تا بجای صرف هزینه گزاف در تهیه پیام‌رسان شاد، هزینه آن صرف مناطق محروم برای برخورداری از اینترنت یا خرید گوشی همراه برای دانش‌آموزان نیازمند می‌شد.

وی همچنین با انتقاد از این موضوع که اغلب امکانات و معلمان دارای سابقه درخشان آموزشی به مدارس غیردولتی، نمونه یا تیزهوشان فرستاده می‌شوند ولی مدارس دولتی از این امتیازات بهره کمتری دارند، اضافه کرد: در پی این مهم امکان قبولی دانش‌آموزان مدارس دولتی در کنکور کاهش می‌یابد که به منظور رفع این مشکل دانش‌آموزان مدارس دولتی به ناچار می‌بایست با صرف هزینه زیاد در کلاس‌های خصوصی شرکت کنند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول