اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید ترکمنستان و کره جنوبی بر توسعه همکاری‌های تجاری، علمی و پزشکی

هشتمین جلسه کمیسیون دولتی ترکمنستان و کره جنوبی در زمینه تجارت ، اقتصاد، علمی و فناوری به صورت آنلاین برگزار شد.

تأکید ترکمنستان و کره جنوبی بر توسعه همکاری‌های تجاری، علمی و پزشکی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، هشتمین جلسه کمیسیون بین دولتی ترکمنستان و کره جنوبی در زمینه تجارت، اقتصادی، علمی و فناوری به صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست هیئت ترکمنستان به ریاست «رشید مرداف» وزیر خارجه این کشور و هیئت کره جنوبی به سرپرستی« سون یون مو» وزیر تجارت، صنعت و انرژی این کشور حضور یافتند.

در این جلسه، حاضران در مورد طیف گسترده‌ای از همکاری دو کشور در زمینه‌های تجارت و اقتصاد، آموزش، فرهنگ و ورزش بحث و تبادل نظر و بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه تأکید کردند.

برنامه همکاری اقتصادی بین دو کشور برای 2022--2019 به عنوان یکی از اسناد مهمی که انگیزه قدرتمندی برای ارتقا روابط تجاری و اقتصادی ایجاد کرده، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

شرکت کنندگان در مورد سرمایه گذاری و فرصت‌های تبادل مهارت در زمینه مدیریت مالی بحث کردند. همچنین توجه ویژه‌ای به همکاری در صنعت نفت و گاز و همکاری‌های موفقیت آمیز بین ساختارهای دو کشور شد.

در این نشست به برگزاری نمایشگاه‌ها و مجامع مشترک ابراز علاقه کردند و بر توسعه پروژه‌هایی در زمینه فناوری اطلاعات و دیجیتال، حمل و نقل، ارتباطات، راه سازی، کشتی سازی، صنعت نساجی، آب و جنگلداری تاکید شد.

در مورد امکان همکاری در زمینه معماری، برنامه ریزی شهری و لرزه نگاری تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین همکاری در زمینه بهداشت یکی از موضوعات اصلی مطرح شد. طرفین به ارتقا بیشتر ارتباطات علمی مانند تبادل مهارت برای مقابله با شیوع بیماری‌های عفونی حاد ابراز تمایل کردند.

 شرکت کنندگان با تأکید بر اهمیت همکاری در زمینه علوم و آموزش ، اهمیت تعامل در چارچوب آژانس همکاری بین المللی کره جنوبی در حوزه فرهنگ و ورزش مورد بحث قرار گرفت.

پس از مذاکرات، طرفین پروتکل هشتمین جلسه کمیسیون بین دولتی ترکمنستان و کره در زمینه تجارت، اقتصادی، علمی و فنی را تصویب کردند.

همچنین در این نشست  یک تفاهم نامه همکاری بین کارخانه تعمیر کشتی بالکان و موسسه تجهیزات دریایی کره به امضا رسید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول