اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فروش آرد سهمیه‌ای نانوایی‌های دولتی به تافتون و شیرمال‌پزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تعدادی از نانوایی‌های زنجان که سهمیه آرد خود را به واحدهای تهیه نان تافتون و شیرمال فروخته بودند، بهانه می‌آوردند که کمبود آرد هست و به همان دلیل نان پخت نمی‌کنند.

فروش آرد سهمیه‌ای نانوایی‌های دولتی  به تافتون و شیرمال‌پزی

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در ارتباط با مشکل به وجود آمده در حوزه مرغ اظهار کرد: حدود سه روز قبل ۳۰ تن مرغ داده شد که ۱۰ تن در این زمینه کمبود وجود داشت، با این حال مصوب شده بود مرغداران پس از تامین ۴۰ تن نیاز استان و تحویل آن به نرخ مصوب، می‌توانند مرغ را به قیمت دلخواه تحویل کشتارگاه دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: 6 واحد مرغداری به جای اینکه مرغ را به قیمت ۱۶ هزار تومان تحویل کشتارگاه دهند، آن را به قیمت ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان در اختیار کشتارگاه‌ها قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه برآوردی که جهادکشاورزی استان زنجان انجام داده کاهش میزان جوجه‌ریزی در بازار تا هشتم آذر ماه تاثیرگذار خواهد بود، افزود: براساس این پیش‌بینی‌ها بعد از پنج روز مشکلی نخواهیم داشت.

فغفوری با اشاره به اینکه روز گذشته نیز 30 تن مرغ با قیمت 21 هزار و 500 تومان در بازار توزیع شد، تصریح کرد: اگر سایر استان‌ها در این شرایط باشند در استان نیز نسبت به وضعیت مرغ تصمیم‌های جدیدی اتخاذ خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه به بحث کمبود نان اشاره کرد و افزود:  وجود نان‌های بسته‌بندی شده در قفسه سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها هر گونه کمبود نان را رد می‌کند، چراکه این‌ نان‌ها، پخت اضافی نانوایی‌ها است که پس از بسته‌بندی به این مراکز فروخته می‌شود.

وی با اشاره به ورود غیرقانونی آرد از دیگر استان‌های کشور به زنجان تصریح کرد: این آردها توسط واحدهای تهیه نان تافتون و شیرمال خریداری می‌شد.

فغفوری با بیان اینکه واحدهای مذکور موظفند آرد مورد نیاز خود را به نرخ صنعتی خریداری کنند، تصریح کرد: علاوه بر این، تعدادی از نانوایی‌های زنجان که سهمیه آرد خود را به واحدهای تهیه نان تافتون و شیرمال فروخته بودند، بهانه می‌آوردند که کمبود آرد هست و به همان دلیل نان پخت نمی‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین از تهیه کارتکس موجودی آرد در واحدهای خبازی با هدف جلوگیری از خروج غیرقانونی آرد از شبکه و پایش مداوم فعالیت‌ها خبر داد و افزود: برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل نان نظارت کامل بر نانوایی‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول