اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تهیه کود فسفاته، با افزایش 400 درصدی قیمت آن مشکل شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کود فسفاته در انبارها موجود است، گفت: تهیه این کود، با افزایش 400 درصدی قیمت آن مشکل شده است.

تهیه کود فسفاته، با افزایش 400 درصدی قیمت آن  مشکل شده است

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان در ارتباط با کشت گندم و جو در استان زنجان اظهار کرد: کشاورزان استان بیش از 100 درصد سهم کشت و گندم و جو برای سال آینده را انجام داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: در صورتی که امسال شاهد بارش مناسب باشیم، مشکلی در ارتباط با تامین گندم نخواهیم داشت و در این ارتباط اقدامات لازم در زمینه تهیه کود نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: سهم سالانه کود شیمیایی استان زنجان 57 هزار تُن است که 41 هزار تُن را جذب کرده‌ایم و سهم کود بهاره نیز که بیش از 100 هزار تُن است هم جذب شده است.

فغفوری با بیان اینکه کود مورد نیاز در انبارها موجود بوده و فقط متاسفانه جذب کود فسفاته به دلیل افزایش 400 درصدی قیمت با مشکل مواجه شده است، اضافه کرد: همچنین حدود 9 هزار و 200 تن کود اَزُته، سهمیه کشوری به استان داده شده که 50 درصد آن باید از عسلویه بیاید، به همین دلیل هزینه حمل آن هم باید لحاظ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه به بحث کمبود مرغ نیز اشاره کرد و گفت: استان زنجان تنها استانی است که قیمت تنظیم بازار را رعایت کرده است، اما متاسفانه عدم اجرای این قانون در سایر استان‌ها مشکلاتی را در زنجان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به کاهش 18 درصد جوجه‌ریزی در استان زنجان افزود: این کاهش را از ابتدای سال، حفظ کرده‌ایم و اجازه نداده‌ایم سیر نزولی داشته باشد و به دلیل محدودیت در نهاده‌ها کاهش را همواره در این عدد نگه داشته‌ایم.

تاراسی با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی استان زنجان امسال 13 میلیون و 200 هزار قطعه بوده  است، افزود: این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 13 میلیون و 500 هزار قطعه بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بین 30 تا 35 درصد نهاده مورد نیاز تاکنون جذب و تحویل مرغداران شده است، اضافه کرد: مرغداران نیز تا 41 درصد تولیدات خود را به قیمت تعیین‌ شده به استان زنجان ارائه کرده و قیمت نیز رعایت شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول