اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اقتصاد دانش‌بنیان، لازمه‌ اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور است

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) گفت: ما اگر قرار باشد در اقتصاد رشد و پیشرفت کنیم، باید اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و اقتصاد مقاومتی هم محقق نمی‌شود مگر اینکه بر پایه اقتصاد دانش بنیان که زیر نظر مراکز دانش بنیان است، بنا شود.

اقتصاد دانش‌بنیان، لازمه‌ اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمودرضا کفاش امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج در دفتر فرماندهی سپاه امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: ما اگر قرار باشد در اقتصاد رشد و پیشرفت کنیم، باید اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و اقتصاد مقاومتی هم محقق نمی‌شود مگر اینکه بر پایه‌ اقتصاد دانش بنیان که زیر نظر مراکز دانش بنیان است، بنا شود.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: در بحث اقتصاد دانش‌بنیان ما در مرحله اول باید جامعه را دانش‌بنیانی کنیم، نگاه مدیران ما باید دانش‌بنیانی شود، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، یکی از راه‌های پیشرفت کشور، شرکت‌‌های دانش‌بنیان هستند، ما در این استان ۴۰ پایگاه علمی مسجد محور با همین رویکرد بنا کردیم.

وی بیان کرد: تقویت بنیه علمی بسیجیان جامعه هدف، برگزاری کلا‌س‌های تقویتی و مهارت‌افزایی و مشاوره تحصیلی از جمله برنامه‌های پایگاه‌های علمی مسجد محور است، چنان که امسال ۳ هزار و ۵۰۰ داوطلب کنکور از این مشاوره‌ها استفاده کرده و تا پایان امسال ۲۲ پایگاه علمی مسجد محور دیگر هم راه‌اندازی خواهد شد.

کفاش ادامه داد: در همین راستا سال گذشته از ۱۵ طرح حمایت معنوی و به پنج طرح تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد، همچنین تعدادی از طرح‌ها نیز تا سقف ۲۰ میلیون ریال حمایت مالی شدند، علاوه بر این، از ابتدای امسال تاکنون، ۱۱ طرح تا سقف ۵۰ میلیون ریال حمایت شدند و پنج طرح نیز تا سقف ۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه هشت کارگروه در بخش‌های مختلف، طرح‌ها و ایده‌های دریافتی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، افزود: کارگروه پزشکی و زیست، فیزیک و برق از جمله این کارگروه‌ها بوده، همچنین به منظور هدایت و حمایت از محصولات دانش محور، مجوز راه‌اندازی سه شرکت دانش‌بنیان اخذ شده است.

وی اضافه کرد: خانه بسیج نخبگان نیز با هدف رصد و احصای نیازهای اساسی خراسان رضوی تشکیل شده و حداقل یک هزار و ۳۰۰ پژوهشگر، نخبه علمی و مخترع با سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی همکاری دارند.

کفاش با بیان اینکه برای خلق استعداد و حمایت از طرح‌های زودبازده، ملزم به ایجاد مراکز رشد و نوآوری هستیم، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۹ مرکز در این زمینه راه‌اندازی شده و فعالیت در زمینه ماشین‌های آفرود صحرایی، پاراموتور، هوانوردی و الکترومکانیک از جمله کارهای برخی از این مراکز است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول