اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عملکرد قرارگاه امام رضا(ع) در چهارمحال/ از تامین 2 هزار جهیزیه تا ساخت 13 خانه برای محرومان

دبیر قرارگاه جهادی امام رضایی(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰ سری جهیزیه طی هفته جاری با کمک جهاد سازندگی، در حال آماده‌سازی است که هر بسته به ارزش ۱۰ میلیون تومان با اقلام گاز، یخچال، فرش به دست عروسان نیازمندان خواهد رسید.

عملکرد قرارگاه امام رضا(ع) در چهارمحال/ از تامین 2 هزار جهیزیه تا ساخت 13 خانه برای محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید حیدری در نشست خبری قرارگاه جهادی امام رضایی(ع) چهارمحال و بختیاری که بعدازظهر امروز با حضور اعضاء و خبرنگاران برگزار شد به فعالیت‌های این قرارگاه از زمان شیوع ویروس کرونا در استان اشاره کرد و گفت: توزیع مواد ضدعفونی کننده، ماسک و گان و ۱۴ هزار بسته مواد غذایی میان حاشیه نشینان شهر و کسبه استان از جمله این اقدامات است.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان با اشاره به توزیع ۲۵۰ سری جهیزیه در هفته گذشته، ادامه داد: ۵۰ سری جهیزیه طی هفته جاری با کمک جهاد سازندگی، همت کارخانه‌داران و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در حال آماده‌سازی است که هر بسته به ارزش ۱۰ میلیون تومان با اقلام گاز، یخچال، فرش به دست نیازمندان خواهد رسید.

وی از تهیه ۲ هزار سری جهیزیه دیگر به نوعروسان خبر داد و تصریح کرد: ۲ هزار سری جهیزیه با ۲۰ مورد لوازم خانگی با مشارکت کمتر برای مناطق محروم در حال آماده سازی است و در مرحله شناسایی نیازمندان هستیم که این مرحله مقدمات خود را لازم دارد و تبلیغات گسترده و رابطین فعال را می‌طلبد.

مسؤولان از گروه‌های جهادی حمایت کنند

حیدری در درخواستی از مسؤولان گفت: از مدیران انتظار داریم گروه‌های جهادی سطح استان را در جهت رسیدن به اهدافشان یعنی حذف محرومیت در شهرستان‌ها یاری کنند تا این گروه‌ها صدای مظلوم مناطق محروم استان را به کشور برسانند.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضایی(ع) استان مطالبه‌گری در راستای محرومیت‌زدایی را یکی از لازمه‌های این فعالیت‌ها دانست و افزود: شناسایی مطالبات اولیه در چهار عرصه بهداشت و درمان، اشتغال، زیرساخت‌ها، و فرهنگی و آموزشی شهرستان کوهرنگ در حال بررسی است که گام اول با مطالبات مردمی آغاز شده است.

اتمام ساخت ۱۳ مسکن در بازفت

وی به دیگر فعالیت‌های این قرارگاه اشاره کرد و گفت: ساخت ۱۳ واحد مسکونی با متراژ ۵۰ متر در ۶ روستای بازفت با مشارکت کمیته امداد و قرارگاه محرومیت‌زدایی به پایان رسید که هر واحد با مبلغ ۷۲ میلیون تومان ساخته شد که مبلغ ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از طریق مشارکت و مابقی از طریق ستاد فرمان اجرایی امام و دیگر گروه‌های جهاد تامین شد.

حیدری ایجاد تحولات اساسی در حوزه محرومیت‌زدایی استان را در گروه حمایت مسؤولان از گروه‌های جهادی دانست و افزود: اگر مسؤولان استان از گروه‌های جهادی حمایت کنند و اعتمادی نسبت به قشر جوان در سطح استان ایجاد شود کارها در مناطق محروم انجام می‌شود زیرا که این پشتیبانی لازم کار در این مناطق محروم است.

حیدری به نرم‌افزارهای قرارگاه اشاره کرد و افزود: نرم افزار «سایه» یکی از نرم‌افزارهای این قرارگاه است که برای هر شخصی حساب کاربری باز می‌شود تا خانواده‌های نیازمند را شناسایی و نیازشان را ثبت کند که این نیاز به خیرین سراسر کشور معرفی می‌شود اما کسی به اطلاعات افراد دسترسی پیدا نمی‌کند و مراحل ثبت نیاز تا تحویل کالا در سامانه ثبت می‌شود که این نشان‌دهنده شفافیت کار می‌باشد.

وی به نرم‌افزارر«پاکاریم» نیز اشاره کرد و گفت: در این سامانه نیروهای داوطلب در سراسر کشور و استان جذب و بررسی می‌شود که برای حل فلان مشکل چند نیرو لازم است و در ادامه نیروهای جهادی ثبت نام شده به مناطق مورد نیاز اعزام می‌شوند که در مهر سال جاری ۷۰۰ بسته لوازم التحریر در روستاهای دور افتاده توزیع شد.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضایی(ع) با بیان اینکه این قرارگاه با رویکردی به عنوان بازوی کمکی در کنار نهادهای استان کار می‌کند گفت: محصولات مرغوبی از جمله گیاهان دارویی و زعفران در استان کشت می‌شود و هنرهای دستی ازجمله قالیبافی تولید می‌شود که اگر حمایت مسؤولان با مردم و گروه‌های جهادی ایجاد شود مکان‌هایی برای ایجاد اشتغال در این حوزه‌ها فراهم می‌شود.

لباس گرم، کالای مورد نیاز مناطق سردسیر استان

وی در پایان گفت: نیاز فعلی مناطق محروم از جمله روستای موگویی لباس گرم است که خیرین با مراجعه به دفتر قرارگاه و یا پیج اینستاگرام می‌توانند کمک‌های مردمی خود را به این قرارگاه برسانند.

عباس داوودپور نیز در ادامه این نشست بیان کرد: قرارگاه در سال ۹۴ با فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در قالب گروه‌های جهادی کار خود را آغاز کرد و این چند سال خوب درخشیده و امروز این قرارگاه به عنوان یک برند از حرکت‌های جهادی محسوب می‌شوند که بیانگر اعتماد مردمی است.

جانشین قرارگاه جهادی امام رضایی(ع) استان با بیان اینکه از طریق این قرارگاه  ظرفیت‌های خوبی در استان ایجاد شده، افزود: رابط‌ها در شهرستان‌ها مشغول به کارند و نیازهای افراد شناسایی شده است و امروز در سطح کشوری نهادی مانند قرارگاه امام رضایی(ع) وجود ندارد که به صورت آنلاین نیازهای مناطق را شناسایی کند.

وی در پایان گفت: قرارگاه امام رضایی(ع) با مجموعه ادارات دولتی ارتباط خوبی برقرار کرده و در آینده کارهای جهادی وسیع‌تری با هدف گره گشایی از زندگی‌های مردم انجام خواهد شد تا صدای مردم از این قرارگاه به گوش مسؤولان کشوری برسد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول