اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فساد و رانت در واردات و صادرات «محصولات کشاورزی»، بازار را به هم ریخته است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود فساد و رانت در حوزه واردات و صادرات محصولات کشاورزی کشور، گفت: این امر موجب به هم ریختگی بازار و افزایش سرسام‌آور قیمت محصولات کشاورزی و دامی شده است.

فساد و رانت در واردات و صادرات «محصولات کشاورزی»، بازار را به هم ریخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد رشیدی در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، اظهار داشت: متاسفانه در کشور عمدتا صنعتگران به عنوان تنها تولیدکنندگان شناخته می‌شوند و این درحالی است که بیشترین تولیدات کشور در حوزه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: کشاورزان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کشور هستند و بخش عمده تولید ناخالص ملی را محصولات کشاورزی و دامی تشکیل می‌دهد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به دنبال حمایت از تولید و ایجاد رونق و جهش تولید هستیم باید از کشاورزان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کشور حمایت کنیم.

وی در ادامه بر اصلاح سیاست‌گذاری حوزه صادرات و واردات محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد ایجاد رانت و فساد در این حوزه هستیم و همین امر موجب به‌هم ریختگی بازار محصولات کشاورزی کشور شده است.

رشیدی افزود: فضای رانت و فسادی که در حوزه صادرات و واردات محصولات کشاورزی وجود دارد موجب شده هم کشاورز و دامپرور متضرر شوند و هم مردم که به عنوان نمونه می‌توان به ارز ترجیحی و دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تخصیصی به نهاده‌های دامی اشاره کرد که موجب شده نه تنها کشاورز و دامپرور و مردم نفعی نبرند بلکه امروز با گرانی محصولات لبنی و دامی روبه‌رو هستیم و ضرورت دارد که با سیاست‌گذاری درست در این زمینه دست دلالان و رانت‌خواران از این حوزه قطع شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه بر لزوم ایجاد نظارت مردمی در سطح جامعه تاکید کرد و افزود: اگر بتوان به نوعی امنای مردم با قوه قضاییه در ارتباط باشند و بتوانند بر سطح جامعه نظارت کنند قطعا جلوی بسیاری فساد‌ها و رانت‌ها از این طریق گرفته شده و عدالت در سطح جامعه به شکل گسترده‌تری نمایان می‌شود.

وی در پایان از رئیس قوه قضائیه برای سفر به استان کرمانشاه دعوت کرد و افزود: امیدواریم بعد از پشت سرگذاشتن شرایط سخت کرونا و مساعد شدن اوضاع بتوانیم میزبان رئیس قوه قضائیه در کرمانشاه باشیم و این سفر بتواند به منشا خیر و برکت برای استان تبدیل شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول