اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

توضیح نایب‌رئیس IOC ازحضور تعداد ورزشکاران در افتتاحیه المپیک

نایب‌رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت: حضور افراد در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو به عنوان یک مسئله باقی مانده است.

توضیح نایب‌رئیس IOC ازحضور تعداد ورزشکاران در افتتاحیه المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از دیلی میل، ورزشکاران استرالیا شاید مجبور شوند به خاطر شیوع ویروس کرونا، خیلی زود المپیک توکیو را ترک کرده و برخی از آنها نیز مراسم افتتاحیه را از دست بدهند.

پیشنهاد جدید از سوی کمیته برگزاری بازیهای توکیو این بوده که شرکت کنندگان فقط ۵ روز زودتر از شروع المپیک می‌توانند وارد دهکده ورزشکاران شوند.

براین اساس شناگران، قایقرانان و دوومیدانی‌کاران نمی‌توانند در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشند.

ظرفیت دهکده ورزشکاران ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر است اما با توجه به رعایت فاصله اجتماعی ۷ هزار نفر در یک زمان مشخص می‌توانند در دهکده باشند.

جان کوتز نایب رئیس کمیته المپیک بین المللی گفت که اقدامات دیگری نیز نظیر تمیز کردن سطوح نیز انجام خواهد شد. تعداد ورزشکاران در سالن غذاخوری هم باید کاهش یابد و آزمایش سریع ساکنان و کارکنان در این خصوص صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: این وضعیت خارق‌العاده‌ای است که ما مجبوریم همزمان تعداد ورزشکاران را در یک مکان کاهش دهیم تا اطمینان حاصل شود که این یک محیط امن است.

براساس اعلام وی، ژاپن و کمیته بین المللی المپیک تاکید به برگزاری بازیهای المپیک توکیو دارند.

نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک عنوان کرد: ما قصد نداریم تعداد ورزشکاران را در بازی‌های توکیو کاهش دهیم، بنابراین ۲۰۶ کشور و تیم پناهجویان در بازی‌ها حضور خواهند داشت.

ورزشکاران مجبور نیستند با ورود به ژاپن ۲ هفته قرنطینه شوند اما باید قبل از ورود به کشور آزمایش منفی تست کووید ۱۹ را داشته باشند.

کوتز عنوان کرد: اینکه چه تعداد می‌توانند در مراسم افتتاحیه شرکت کنند هنوز به عنوان یک مسئله باقی مانده است چرا که همه ورزشکاران در زمان افتتاحیه در دهکده نیستند و برخی هم فردای افتتاحیه مسابقه دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول