اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فارس من | آبرسانی به روستای «خسروی» در لیست پروژه‌های مشارکتی بنیاد برکت

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهبندان گفت: آبرسانی آب شرب بهداشتی به روستای خسروی نهبندان جزو پروژه‌های پیشنهادی شرکت آب و فاضلاب شهرستان با مشارکت بنیاد برکت است.

فارس من | آبرسانی به روستای «خسروی» در لیست پروژه‌های مشارکتی بنیاد برکت

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، در پی ثبت سوژه «مطالبه مردم روستای خسروی در راستای عدم برخورداری از آب شرب بهداشتی» در سامانه فارس من، خبرنگار فارس موضوع را از مسؤول مربوطه پیگیری کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهبندان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: روستای خسروی از روستاهای بخش دهستان عرب‌خانه و در حدود چهار کیلومتری مرکز دهستان دهک واقع شده که بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۱۱ خانوار و ۲۶ نفر جمعیت دارد.

احمد خیردوست با بیان اینکه در تابستان امسال با بازدیدی که از این روستا به همراه فرماندار صورت گرفت شرایط گویای این بود که اغلب زندگی در این روستا به صورت ییلاقی و قشلاقی است، افزود: تأمین آب شرب این روستا نیز از قنات موجود در روستا صورت می‌گرفت که هر خانواده به وسیله پمپ و تانکر آب مورد نیاز خود را تأمین می‌سازند.

 آبرسانی به روستای «خسروی» در لیست پروژه‌های مشارکتی بنیاد برکت

وی با اشاره به اینکه آبرسانی آب شرب بهداشتی به این روستا جزو پروژه‌‌های پیشنهادی شرکت آب و فاضلاب شهرستان با مشارکت بنیاد برکت است، یادآور شد: این پروژه با توجه به دیگر پروژه‌های اولویت‌دار دیگر روستاهای شهرستان در حال پیگیری است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهبندان در مورد تأمین آب شرب این روستا از طریق تانکر گفت: برای آبرسانی سیار به این روستا باید ابتدا درخواست داده تا با نصب تانکر ثابت در این منطقه نسبت به آبرسانی سیار اقدام شود.

نیاز به ۴ میلیارد تومان اعتبار

خیردوست اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها برای اجرای پروژه آبرسانی به روستای خسروی هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد تومان اعتبار برآورد نیاز شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب این شهرستان آب شرب ۱۵۰ روستا را به صورت لوله‌کشی و حدود ۹۵ روستا را از طریق تانکر تأمین می‌سازد، تصریح کرد: آبرسانی سیار به روستاهای این شهرستان در حال حاضر از طریق دو دستگاه تانکر بخش دولتی و یک دستگاه تانکر بخش خصوصی انجام می‌پذیرد.

پراکندگی جمعیت در نهبندان، آبرسانی را مشکل کرده است

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان نهبندان اضافه کرد: پراکندگی جمعیت در سطح شهرستان کار آبرسانی را با مشکل روبرو ساخته بنابراین از مردم به‌ویژه در روستاها تقاضا داریم تا مصارف خود را به‌ویژه در فصل تابستان مدیریت نموده تا دچار مشکل نشوند.

خیردوست با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا میزان مصارف آب در این شهرستان حدود ۳۰ درصد در هشت‌ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال‌های قبل افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع آبی شهرستان نسبت به گذشته تغییری نکرده از مشترکان خواسته می‌شود تا مصارف خود را مدیریت تا دچار مشکل جدی نشویم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول