اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

دوشادوش بسیجیان؛ گروه مقاومتی که تبدیل به پایگاه شد+عکس

نصرت خوزم که اکنون فرمانده پایگاه مقاومت ریحانه النبی در شهرستان دشتستان است می‌گوید: از تیرماه ۸۱ تاکنون مسؤول بسیج خواهران محله بوده‌ام. از سال ۸۱ تا ۹۸ در گروه مقاومت حضرت زینب(ع) خدمتگذار بوده‌ام هرچند فعالیت گروه مقاومت ما به اندازه یک پایگاه مقاومت بود.

دوشادوش بسیجیان؛  گروه مقاومتی که تبدیل به پایگاه شد+عکس

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: خود را یک بسیجی معرفی می‌کند که فعالیتش فقط برای رضایت حق، خوشنودی اقا امام زمان (عج) و نائب بر حقش امام خامنه‌ای، سربلندی کشور، استان بوشهر و شهر محل اقامتش و رفع گرفتاری‌های مردم می‌داند. 

نصرت خوزم که اکنون فرمانده پایگاه مقاومت ریحانه النبی در شهرستان دشتستان است می‌گوید: از تیرماه ۸۱ تاکنون مسؤول بسیج خواهران محله بوده‌ام. از سال ۸۱ تا ۹۸ در گروه مقاومت حضرت زینب(ع) خدمتگذار بوده‌ام هرچند فعالیت گروه مقاومت ما به اندازه یک پایگاه مقاومت بود. فقط ما برنامه ابلاغ سال نداشتیم. 

گروه مقاومتی که تبدیل به پایگاه شد

در سال ۸۹ گروه مقاومت تبدیل به پایگاه مقاومت شد و همچنان و دوش به دوش بسیجیان و مردم محله در هیچ زمینه‌ای کوتاهی نکردم چرا که هدفم تنها و تنها ادامه راه شهدا(که تا آخرین نفس راحت را ادامه خواهیم داد‌ ای شهید) و خدمت به هم نوع، مردم محله و بسیجیانم که کنارم هستند، می‌باشد. 

به اکراه حاضر به مصاحبه است. با کوچک نفسی خود را لایق نمی‌داند و می‌گوید بگذارید اگر کاری هم برای انقلاب و نظام و مردمم می‌کنم، مخفی و اگر خدا قبول کند اجرش محفوظ باشد. 

با اصرار از وی می‌خواهم که بخشی از فعالیت‌های یک‌ساله‌اش که سبب شده پایگاه مقاومت فاطمه الزهرا (س) بتواند رتبه برتر جشنواره مالک اشتر استان بوشهر را به دست بیاورد، اعلام کند. 

وی می‌گوید: در بخش فرهنگی، برگزاری یادواره شهدای محله (۳۰شهید مسجد ابوالفضل) و شهدای زن در مناسبت‌های مختلف در محله و شهر برازجان را طی سه مرحله انجام دادیم. 

نگاهی به برخی فعالیت‌ها

دیدار با خانواده شهداء، جانبازان و پاسداران محله، برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس در سه سال متوالی با همکاری حوزه فاطمه الزهرا(س)، برگزاری ایستگاه صلواتی و تهیه نان شیرین، نان محلی، گرده محلی و پیراشکی در پیاده رویی ولایت (شاهزاده ابراهیم) و مناسبت‌های مختلف، برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی از جمله (سوگواری ها، اعیاد، راهپیمای‌ها و فراخوان ها)، ترویج فرهنگ نهج البلاغه در روز عید غدیر با اهداء نهج البلاغه به نوعروسان و خانواده شهداء، برگزاری و تشکیل گروه سرود نوجوان و گروه تئاتر در سطح پایگاه، ایجاد صندوق قرض الحسنه در پایگاه، جمع آوری و تدوین کتاب از خاطرات، زندگی نامه و وصیت نامه شهدای محله از زبان خانواده، دوست و همرزبان شهدا با همکاری پایگاه برادران بخشی از فعالیت‌های ما در حوزه فرهنگی بوده است. 

خوزم ادامه می‌دهد: در بخش بهداشت و درمان هماهنگی‌های لازم برای ویزیت رایگان و معرفی افراد محل به پزشکان متخصص با همکاری دفتر تسهیل‌گری محله حسین آباد برازجان، تزریق رایگان آمپول و انسولین به افراد محل، گرفتن فشارخون و پیگیری نیازهای بهداشتی محله را بر عهده داشتیم.

ایجاد کارگاه جوراب بافی و تولید گل و گیاه گلخانه‌ای

فرمانده پایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) شهر برازجان بیان می‌کند: در حوزه اشتغال ایجاد کارگاه جوراب بافی، تولید گل و گیاه گلخانه‌ای، تهیه زردچوبه و وادویه جات (کاچی یا همان داروی سیاه زنانه، برنج یا آرد سنباء، داروی امام موسی کاظم، کوکو بچه و افرادبزرگسال) و دیگر ادویه‌جات خانگی، خیاطی، ساخت روغن سیاه دونه دست ساز، کارگاه تهیه روپوشتی و تشک، تهیه شیرینی خانگی، تهیه رشته، نان و گرده محلی و تهیه و بسته‌بندی سبزی ماهی و سبزی خورشت را دنبال کردیم. 

وی ادامه می‌دهد: در بخش علمی و آموزشی، تشکیل خیریه شهدای محله حسین آباد با همکاری پایگاه برادران و هیات امنا محله، کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی با تهیه و توزیع بیش از دو هزار و 500 بسته معیشتی در مناسبت‌های مختلف، تهیه و توزیع بیش از ۴۰۰ بسته نوشت‌افزار به دانش آموزان نیازمند محل در ۵ مرحله، همکاری و تهیه و توزیع بیش از ۱۰۰ مواد ضدعفونی و ماسک با همکاری برادران به خانواده‌ها، تهیه روزانه سه هزار عدد ماسک با همکاری شهدای گمنام برازجان، پایگاه‌ها و حوزه فاطمه الزهرا(س)، ذبح و قربانی ۱۵ راس گوسفند و بزغاله در عید غدیر خم، قربان، ماه مبارک و ماه محرم، طبخ غذا و توزیع آن در ماه مبارک رمضان، عید غدیر، محرم و تاسوعا با همکاری هیات امنا در ۶ مرحله به میزان چهار هزار پرس انجام شده است.

ضدعفونی معابر و اماکن مختلف در عصر کرونا

خوزم می‌گوید: ضدعفونی معابر و اماکن مختلف و نقطه‌های هدف شامل کوچه، خیابان، منازل، پایگاه‌ها، مساجد و پارک‌ها در هفت مرحله، آموزش کمک‌های اولیه سطح یک و دو با مدرک طی دو مرحله، آموزش اسکان اضطراری (که دراین زمینه خواهران ما مقام دوم استانی را کسب کردند)، تهیه و تعمیر کولرگازی به خانواده‌های نیازمند محله با همکاری خیریه محله، آموزش کلاس خیاطی و کامپیوتر با مدرک فنی وحرفه‌ای با هزینه خیلی کم، برگزاری نشست‌های بصیرتی، سیاسی و تربیتی در مناسبت‌های خاص، فراخوانی و سازمان دهی گردان کوثر، برگزاری میقات صالحین در مناسبت‌های مختلف با همکاری حوزه، برگزاری کلاس‌های حلقه صالحین در رده کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال) در هفته که اکنون در فضای مجازی برگزار می‌گردد، از جمله فعالیت‌های یک سال گذشته پایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) شهر برازجان است. 

فرمانده پایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) شهر برازجان عنوان می‌کند: پخش بیش از ۵۰۰ عدد پوستر عکس رهبر انقلاب و سردارسلیمانی بعد از شهادت ایشان در بهمن ماه سال گذشته در محل و مساجد و بین پایگاه‌های حوزه خواهران، اجرای طرح شهید بهنام محمدی با همکاری بسیج دانش اموزی حضرت زینب(س) و مدرسه راهنمایی جنت محله و برگزاری کلاس‌های نهضت سوادآموزی نیز انجام شده است.

اجرای طرح یاریگران برای ترک اعتیاد

وی ادامه می‌دهد: نشست پیشگیری از اعتیاد (مادران و همسران فرد دارای اعتیاد) طی سه مرحله، مشاوره رایگان با همکاری دفتر خدمات اجتماعی سعادت در محله حسین آباد در زمینه اعتیاد، بیکاری و طلاق، طرح یاریگران برای ترک اعتیاد(فرستادن به کمپ که نصف هزینه را فرد دارای اعتیاد و نصف آن را بهزیستی متقبل می‌شود)، معرفی افراد پاک از اعتیاد(جهت دریافت امتیازاتی از جمله ثبت نام مسکن، وام، مشاوره رایگان و معرفی جهت اشتغال) از دیگر اقدامات یک سال گذشته پایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) شهر برازجان می‌باشد. 

فرمانده پایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) شهر برازجان عنوان می‌کند: پیگیری بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری بهزیستی به مدارس با تهیه پوشاک مدرسه، کیف و کفش، لوازم التحریر و پرداخت شهریه مدرسه، آموزش نهج البلاغه، آموزش و برگزاری کلاس‌های تقویتی و آموزش کارگاه دخترانه و مادرانه نیز طی یک سال گذشته انجام شده است.

تصاویر منتشر شده مربوط به قبل از شیوع ویروس کرونا می‌باشد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول