اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم| اعتراضات پاریسی‌ها به خشونت پلیس فرانسه علیه مهاجران

بعد از اقدامات خشن پلیس فرانسه علیه مهاجران و افراد بی‌خانمان در روزهای گذشته و پخش تصاویر آن، صدها معترض فرانسوی در یکی از میدان اصلی پاریس تجمع کردند و خواستار استعفای وزیر کشور شدند.

فیلم| اعتراضات پاریسی‌ها به خشونت پلیس فرانسه علیه مهاجران

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، اعتراضات علیه سیاست‌های مهاجرتی فرانسه در پایتخت این کشور ادامه دارد و صدها نفر در میدان جمهوری از میدانهای اصلی پاریس تجمع کردند و خواستار استعفای رئیس پلیس و پایان فوری خشونت نیروهای پلیس علیه مهاجران و اسکان بی قید و شرط آن‌ها شدند.

 

 

 

این اعتراضات بعد از اقدام خشونت‌آمیز هفته گذشته پلیس پاریس برای تخلیه اردوگاه موقت مهاجران در حومه شمالی این شهر در «سنت دنیس» آغاز شد که ۲۵۰۰ مهاجر و بی‌خانمان از آنجا تخلیه شدند.

معترضان در حمایت از مهاجران شعار «همبستگی با [مهاجران] ثبت‌نشده!» سر می‌دادند. در میان شعارهای معترضان، فریاد درخواست برای استعفای «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه هم به گوش می‌رسید.

 

 

 

بعد از اقدامات خشن هفته گذشته، نیروهای پلیس دوشنبه شب به وقت محلی هم به منظور تخلیه اردوگاه موقت مهاجران در مرکز شهر پاریس که به گفته آنها به طور غیر‌قانونی فضای شهر را اشغال کرده بودند به استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.

«دویچه وله» نوشت برخی نیرو‌های داوطلب در پاریس برای برپایی ۵۰۰ چادر در میدان جمهوری در این شهر کمک کردند و به سرعت مهاجران در آن مستقر شدند. به گفته این خبر‌گزاری اکثر این مهاجران از افغانستان به فرانسه آمده‌اند. پلیس فرانسه اعلام کرد نهاد‌های خاصی ساخت این اردوگاه‌ را سازماندهی کرده‌اند که این مسئله غیر‌قابل قبول است. 

به گزارش «فرانس ۲۴»، دارمانین روز سه‌شنبه گفت قصد دارد تحقیقاتی را درباره درگیری‌های دوشنبه بعد از آن که پلیس اردوگاه مهاجران در میدان جمهوری در قلب پاریس را تخلیه کرد، آغاز کند. او تصاویر منتشر شده از درگیری نیروهای پلیس با مهاجران هنگام تخلیه این مکان را «تکان‌دهنده» توصیف کرد.

در تصاویر و ویدئوهایی که مردم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، ضرب و شتم مهاجران از سوی پلیس هنگام تلاش آن‌ها برای پاکسازی میدان از چادرهای مهاجران دیده می‌شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول