اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت فرمانده سپاه شاهرود از اوج خدمت/ وقتی زندانیان به همت بسیجیان آزاد می‌شوند

روایت فرمانده سپاه شاهرود از اوج خدمت لشکر مخلص خدا شنیدنی و خواندنی است؛ به‌ویژه وقتی زندانیان جرائم غیرعمد به همت بسیجیان آزاد می‌شوند.

روایت فرمانده سپاه شاهرود از اوج خدمت/ وقتی زندانیان به همت بسیجیان آزاد می‌شوند

خبرگزاری فارس- لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: هفته بسیج گرچه به انتهای خود رسیده؛ اما بسیجیان عقیده دارند نباید تنها به یک هفته منحصر و محدود شد و فعالیت‌های خالصانه و خدمت به مردم به‌ویژه نیازمندان، محرومان و آسیب‌دیدگان از شرایط فعلی کشور ناشی از گسترش ویروس کرونا منحصر به مناسبت‌ها نیست.

اجرای ۵۳ عنوان برنامه و ۴۲۰ فعالیت هفته بسیج در شاهرود تنها بخش کوچکی از تلاش‌های این نیروی همیشه در صحنه است که از راه‌اندازی کاروان خدمت و سلامت تا آزادی زندانیان ایفای نقش می‌کنند.

سرهنگ محمد خوش‌قدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در خط مقدم فعالیت بسیجیان، سخنان شنیدنی و خواندنی قالب تأملی درباره فعالیت بسیجیان شاهرودی دارد.

فعالیت جهادگران در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود

سرهنگ محمد خوش‌قدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با گرامیداشت هفته بسیج گفت: نهالی که امام راحل در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ غرس کردند، امروز درخت تناوری است که الگویی برای همه آزادی‌خواهان و مظلومان جهان شده و جبهه مقاومت به تأسی از این فرهنگ امروز استکبار جهانی را در توطئه‌های خود ناکام گذاشته است.

وی با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا گفت: امروز فرهنگ بسیج و بسیجی در پرستاران و کارکنان درمانی سبب شده است تا مقابل این بیماری ایستادگی کنند و در کنار آنها گروه‌های جهادی فعال هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به فعالیت ۱۵ خواهر و ۲۸ برادر جهادگر بسیجی در بیمارستان امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: ۱۸ بسیجی برادر جامعه پزشکی نیز در نقاهت گاه شاهرود به‌عنوان کادر درمان و ۲۸ نفر نیروی خدماتی فعالیت دارند.

خوش‌قدم ادامه داد: در مدت شیوع ویروس کرونا، بیش از ۳۰۰ هزار ماسک رایگان در شهرستان شاهرود توزیع شد و گروه‌های جهادی طلبه و روحانی در غسال‌خانه فعالیت دارند و در کل هر جا نیاز بوده، بسیجیان حضور فعال داشتند و این‌ها همه از برکات فرهنگ بسیجی است.

وی با اشاره به هفته بسیج و محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: فعالیت هفته بسیج امسال بیشتر در فضای مجازی دنبال می‌شود که برگزاری یادواره شهدا، نشست‌های روشنگری با استفاده از ظرفیت بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی از آن جمله است.

توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در شاهرود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود تصریح کرد: در هفته بسیج امسال توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی، ۴۰ سرویس جهیزیه، افتتاح کارگاه دوخت ماسک، پایگاه سلامت محله اسلامی، پایگاه سلامت، پایگاه بسیج و هفت صندوق قرض‌الحسنه بسیج انجام می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه ناحیه شاهرود بیان کرد: با افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج، تعداد این صندوق‌ها در شهرستان شاهرود به ۱۱۰ صندوق در محله‌ها می‌رسد.

خوش‌قدم به اجرای ۵۳ عنوان برنامه و ۴۲۰ فعالیت در هفته بسیج امسال به همت پایگاه‌ها، حوزه‌ها و اقشار بسیج اشاره کرد و افزود: اجرای پویش «نذر قربانی» در ادارات که تاکنون ۱۰۰ رأس گوسفند برای قربانی آماده شده، پویش «نذر خون» به همت پایگاه‌های بسیج در راستای اهدای خون و پویش «احسان» در برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

آزادی ۵ زندانی جرائم غیرعمد در شاهرود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود از آزادی پنج زندانی جرائم غیرعمد در شاهرود هم‌زمان با هفته بسیج خبر داد و اضافه کرد: پویش «دانایی»، مسابقه کتاب‌خوانی، پویش «نشانه‌های محبت» در عرصه مشاوره، پویش «عزت و افتخار» در اجرای یادواره شهدا، پویش «آرمان من مطالبه‌گری است» به همت بسیج دانشجویی، پویش «بنای همدلی» به همت بسیج فرهنگیان برای برگزاری کلاس‌های جبرانی درسی و پویش «عیدانه بسیج» برای تجلیل از خانواده شهدا اجرا شد.

او عنوان کرد: پویش «خدمت و امید» در راستای توزیع بسته‌های معیشتی، پویش «پاتوق هنر» با حضور گروه‌های سرود در میادین و خیابان‌های شهر و اجرای برنامه، پویش «دست‌های بخشنده» در قالب پخت غذای نذری و پویش «قلب مهربان» در اهدای سرویس جهیزیه در هفته بسیج در این شهرستان اجرا شد.

برپایی ۱۵ موکب جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شاهرود

خوش‌قدم با تأکید بر اینکه تمام تلاش در این هفته در راستای خدمت‌رسانی به مردم است، از برپایی ۱۵ موکب جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خبر داد و افزود: در کنار این تلاش‌ها، کمک به کادر درمانی و پزشکی شهرستان نیز مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، بیماریابی و قطع زنجیره بیمار با جامعه در حال اجراست که شهر به دو بخش تقسیم شده که بخش نخست در شهرک بهارستان با دو اکیپ پزشکی دارای دو پزشک و ۱۰ پرستار مستقر هستند و بخش دوم در نقاهتگاه هستند که کار تماس با خانواده‌ها و مشاوره انجام و در صورت نیاز تست کرونا در منزل گرفته می‌شود تا شیوع ویروس در جامعه قطع شود.

اهدای ۴۵ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: اهدای ۴۵ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند، آزادی زندانی و نذر خون از برنامه‌های هفته بسیج امسال در این شهرستان است.

خوش‌قدم اظهار کرد: در شهرستان شاهرود، ۱۲ حوزه بسیج مساجد و محلات و جامعه زنان و ۱۸ قشر بسیج و ۱۹۲ پایگاه بسیج فعالیت دارد.

او افزود: در هفته بسیج امسال، ۱۸ نفر در نقاهتگاه و ۳۰ نفر غیرمستقیم توسط بسیج جامعه پزشکی حضور دارند و به بیمارانی کرونایی بستری خدمت می‌کنند که همه بیماران بستری در این مرکز رضایت کامل از ارائه خدمات دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به فعالیت ۱۵ خواهر و ۲۵ برادر بسیجی در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود، بر ایجاد قرارگاه‌های شهید سلیمانی در کشور تأکید کرد.

او افزود: این قرارگاه طی روزهای گذشته و قبل از ابلاغ کشور در این شهرستان تشکیل شد و شماره تلفن افراد دارای کرونا از مرکز بهداشت دریافت و مشاوره تلفنی توسط خواهران ارائه می‌شود و خدمات پشتیبانی نیز توسط برادران بسیجی به خانواده‌های بیماران ارائه خواهد شد تا قطع زنجیره ویروس صورت گیرد.

حضور در منازل افراد کهن‌سال

خوش‌قدم تصریح کرد: دو اکیپ بسیج جامعه پزشکی متشکل از پزشک و پرستار بهورز در منازلی که افرادی کهن‌سال حضور دارند، حاضر می‌شوند و خدمات ارائه می‌دهند تا قطع زنجیره ویروس به‌صورت خانواده‌محور انجام شود.

وی با اشاره به ضدعفونی هدفمند مجتمع‌های مسکونی متراکم گفت: کیت‌هایی که تشخیص سریع بیماری کرونا را انجام می‌دهد، در اختیار ما قرار می‌گیرد تا در قالب یک مینی‌بوس پزشکی در محلات حاشیه شهر حاضر شده و کسانی که مشکوک هستند، مورد آزمایش قرار گیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه توسط پایگاه‌های بسیج محله‌ای افزود: ۱۰ هزار بسته معیشتی در این هفته جمع‌آوری و توزیع شد.

خوش‌قدم ادامه داد: در روز پنجم آذرماه، امسال ۴۵ سری جهیزیه بین زوج‌های جوان نیازمند توزیع شد و آزادی زندانی، نذر خون و خریداری و اهدای تبلت به دانش‌آموزان نیازمند از دیگر اقداماتی است که در هفته بسیج امسال صورت گرفت.

برنامه‌های هفته بسیج با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد؛ بیشتر برنامه‌های هفته بسیج امسال در فضای مجازی اجرا شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول