اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

افزایش۳۳ درصدی تصادفات در زمان بارندگی/ لزوم رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از افزایش یک سوم آمار تصادفات در زمان بارندگی خبر داد و گفت: روزانه به طور میانگین در تهران ۱۵۰۰ مورد تصادف رخ می‌ دهد که در هنگام بارندگی به بیش از ۲۰۰۰ مورد می‌رسد.

افزایش۳۳ درصدی تصادفات در زمان بارندگی/ لزوم رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور پایتخت در برنامه تلویزیونی«شهر امن» در خصوص نحوه رانندگی در شرایط بارندگی اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی بارندگی و پیش بینی بارش برف در روزهای آینده، نیاز به رانندگی ویژه در این شرایط است؛ چراکه در زمان بارندگی حدود یک سوم آمار تصادفات افزایش پیدا می کند.

وی گفت: روزانه میانگین در شهر تهران 1500 مورد تصادف داریم که در زمان بارندگی این تعداد افزایش پیدا کرده و به بیش از 2000 مورد می رسد.

رازقی تصریح کرد: ابتدای صبح ها و در زمان بارندگی ها معمولا شاهد واژگونی‌های بیشتری هستیم که نشان از عجله رانندگان در رسیدن به مقصد دارد که یکی از  علت های آن عدم رعایت سرعت مطمئنه است.

وی گفت: برای آنکه حادثه ای در شرایط بارندگی و لغزندگی معابر پیش نیاید رانندگان باید سرعت مطمئنه را لحاظ کنند؛ سرعت مطمئنه به سرعتی گفته می شود که راننده با توجه به شرایط خاص محیطی و جوی لحاظ کرده و بتوانددر زمان بروز خطر وسیله نقلیه خود را کنترل کند تا حادثه ای برای خود و سایر خودروها و رانندگان پیش نیاید.

وی به رانندگان توصیه کرد: حتماً سرعت مطمئنه را رعایت کرده و در حین رانندگی توجه کافی به جلو داشته و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند؛ همچنین به علت محدود شدن دید، فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کنند؛با رعایت این نکات، شاهد تصادفات کمتر خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول