اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

واکسن کرونا و انتقال قدرت به بایدن بورس‌های جهانی را مثبت کرد

در معاملات امروز بورس‌های جهانی پس از آ‌نکه بورس آمریکا شب گذشته عملکرد خوبی را به ثبت رساند، شاهد مثبت بودن شاخص‌های سهام بودیم.

واکسن کرونا و انتقال قدرت به بایدن بورس‌های جهانی را مثبت کرد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شب گذشته امید داشتن سهامداران نسبت به بهبود اوضاع اقتصاد جهانی باعث شد تا برای نخستین بار شاخص داوجونز در آمریکا از 30 هزار واحد عبور کند. همین امر باعث شد تا در معاملات صبح امروز هم بورس‌های جهانی مثبت شوند.

از جمله دلایل مثبت شدن بازارها آغاز رسمی انتقال قدرت به جو بایدن، نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری، و افزایش احتمال سهامداران به آینده با تولید واکسن کرونا بوده است.

پس از هفته‌ها انتظار، دونالد ترامپ، نامزد بازنده انتخابات و رئیس جمهور کنونی آمریکا، روند انتقال قدرت به بایدن را آغاز کرد. 

نوریهیرو فوجیتو، کارشناس ارشد سرمایه گذاری موسسه میتسوبیشی مورگان استنلی، می‌گوید: نکته اصلی اینجاست که حالا رسما مشخص شده که دولت بایدن شروع به کار خواهد کرد و از طرف دیگر شاهد افزایش تزریق نقدینگی از سوی بانک‌های مرکزی کشورهای جهان خواهیم بود.

وی پیش بینی کرد که تا زمان معارفه بایدن و به دست گرفتن قدرت توسط او در ماه ژانویه روند صعود بازارهای مالی ادامه یابد.

از طرف دیگر معرفی جانت یلن، رئیس سابق بانک مرکزی فدرال آمریکا به عنوان وزیر آتی خزانه‌داری این کشور نیز به رشد بازارها کمک کرده است.

بر همین اساس گسترده‌ترین شاخص MSCI جهان در معاملات امروز 0.2 درصد مثبت شد. گسترده‌ترین این شاخص در آسیا ـ اقیانوسیه خارج از ژاپن در معاملات امروز 0.45 درصد مثبت شد. 

بورس ژاپن نیز 1.7 درصد بالا رفت. در وال استریت هم شاخص داوجونز 1.54 درصد، S&P500 معادل 1.62 درصد و نزدک هم 1.31 درصد مثبت شدند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول