اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پاکاریم دلگرمی برای مجاهدان سلامت/ ثبت‌نام داوطلبان مازندران در مرز 10هزار نفری

مدیر قرارگاه جهاد امام رضا (ع) مازندران گفت: راه‌اندازی سامانه پاکاریم درواقع کار نویی است که بهتر می‌تواند به گروه‌های جهادی در تحقق فرمایش‌های مقام معظم رهبری در راستای حل مسائل و مشکلات و ورود گروه‌های جهادی جامعه عمل بپوشاند.

پاکاریم دلگرمی برای مجاهدان سلامت/ ثبت‌نام داوطلبان مازندران در مرز 10هزار نفری

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| از زمانی‌که پای کرونا به میان جوامع باز شد مهربانی و همدلی رونق گرفت و همه جا صحبت از مهربانی شد گرچه برخی از مهربانی در کارهای فرهنگی و اقداماتی بود که حتی نامش برای برخی نگران‌کننده بود اما باز هم گروه‌های جهادی و مردمی وارد شدند و ثابت کردند در کنار همنوعان خود خواهند بود.

باز هم جهادگران ایثار و ازخودگذشتگی خود را به نمایش گذاشتند البته از زمانی‌که به‌خاطر داریم این گروه‌های جهادی بودند که هر جا دیدند مشکلی هست با کار و تلاش شبانه‌روزی درصدد رفع آن برآمدند این روزها در کرونا و قبل از کرونا در حوادثی ازجمله سیل، زلزله و سایر ...

 

درواقع گروه‌های جهادی دست به هر کاری می‌زنند تا همنوعان‌شان در درد و رنج نباشند و این روزها هم که ادامه روزهای قرمز کرونایی را شاهد هستیم و به مردم تاکید می‌شود همانند روزهای نخست در قرنطینه بمانند جهادگران نه تنها احساس خستگی می‌کنند بلکه مشتاق‌تر از گذشته وارد میدان شدند و از هر فرصتی برای خدمت به مردم بهره می‌گیرند.

نکته مهم این است که جهادگران برای اینکه بهتر به مردم خدمت کنند و از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده کنند به فکر هستند و همین موضوع موجب شده که به فکر راه‌اندازی سامانه «پاکاریم» بیفتند؛ سامانه‌ای که همانگونه از نامش پیدا است برای افرادی است که سرشان برای خدمت به مردم درد می‌کند.

به اعتقاد جهادگران همیشه گروه‌های جهادی پابه میدان هستند اما اینکه سامانه‌ای باشد که بتواند به خدمات آنان نظم ببخشد وجود نداشته و همین موضوع موجب شده آنان به فکر راه‌اندازی سامانه پاکاریم بیفند، این سامانه توسط قرارگاه جهادی امام رضا (ع) راه‌اندازی شده، قرارگاهی که همیشه در مشکلات و مسائل جا خالی نکرده بلکه پیشگام بوده و هست.

 

این روزها جهادگران استان مازندران نیز همگام و در کنار سایر همه استان‌های کشور با ثبت‌نام در سامانه «پاکاریم»، برای خدمت‌رسانی جهادی در عرصه‌های مختلف، اعلام آمادگی می‌کنند؛ سامانه‌ای که با شعار «همه باهم پای کار مردم» به منظور جذب داوطلبان از سراسر کشور و ساماندهی افراد جهت فعالیت‌های جهادی و داوطلبانه در مبارزه با کرونا راه‌اندازی شده است.

تا شب گذشته در مجموع ۱۷۱ هزار و ۶۲۶ داوطلب در این سامانه ثبت نام کردند و همچنین ۲۴ رویداد به ثمر رسیده است که سهم مازندرانی‌ها از کل داوطلبان کشور، بیش از ۸هزار نفر بوده است.

همچنان داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www.pakarim.com نسبت به ثبت‌نام خود به عنوان نیروی داوطلب در میدان مبارزه با کرونا اقدام کنند و می‌بینیم که حال و هوای کادر درمان و نیروهای جهادی پس از ۹ ماه مبارزه با کرونا همچنان همانند روزهای نخست است و این وضعیت کماکان تداوم دارد.

در همین راستا رضا دهقان، یکی از جهادگران فعال و همچنین مدیر قرارگاه جهاد امام رضا (ع) مازندران در این‌باره اظهار می‌کند: در روزهای اوج کرونا از تولید ماسک گرفته تا گان و لوازم ضدعفونی وارد میدان مبارزه با کرونا شدیم و با شدت گرفتن اوضاع و تعطیلی برخی از کسب و کارها تصمیم به توزیع بسته‌های معیشتی و ارزاق در میان مردم گرفتیم.

طی این مدت مردم بسیاری در رنج بودند و در تامین هزینه‌های معیشتی خود درمانده شدند که در این راستا سعی کردیم با کمک‌های مومنانه بخشی از آلام آنان را تسکین دهیم.

 

همواره در بحث امدادرسانی و ارائه خدمات به مردمان آسیب‌دیده موضوع مهم نبود سامانه‌ای منسجم بوده که به فعالیت‌های جهادگران نظم ببخشد که در این زمینه سامانه پاکاریم با شعار «همه با هم پای کار مردم» توسط قرارگاه جهادی امام رضا(ع) راه‌اندازی شد.

مدیر قرارگاه جهاد امام رضا (ع) مازندران اضافه می‌کند: هدف از راه‌اندازی این سامانه، بهره‌گیری از تجربیات جهادگران در حوزه‌های مختلف و سازماندهی و دسته‌بندی مسائل است.

 

راه‌اندازی این سامانه درواقع کار نویی است که بهتر می‌تواند به گروه‌های جهادی در تحقق فرمایش‌های مقام معظم رهبری در راستای حل مسائل و مشکلات و ورود گروه‌های جهادی جامعه عمل بپوشاند.

دهقان بیان می‌کند: تیمی متشکل از جهادی‌های همیشه پا به کار آماده هستند تا در زمان بروز حوادث، رنج آسیب‌دیدگان را کمتر کند که به‌طور حتم راه‌اندازی چنین سامانه‌ای این جهادگران را در تحقق بهتر اهداف‌شان یاری می‌کند.

 

سایت «پاکاریم»در راستای انسجام بیشتر راه‌اندازی شده و افراد علاقه‌مند می‌توانند با اعلام تخصص از پزشک و پرستار گرفته تا کارهای فنی و سایر در این سایت ثبت‌نام کنند تا زودتر مرهمی بر زخم‌های آسیب‌دیدگان باشند.

وی خاطرنشان می‌کند: مدت زمان زیادی از راه‌اندازی این سامانه نگذشته اما در همین مدت کوتاه هم شاهد این بودیم که اقدامات جهادی به راحتی انجام شده و درواقه در زمینه انجام اقدامات جهادی خلائی که قبلا بوده و آن هم استفاده درست از ظرفیت‌ها احساس نمی‌شود که به‌طور حتم می‌توان از ظرفیت‌ها بهتر و درست‌تر بکارگیری کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول