اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تداوم نهضت کمک مومنانه در کردستان/توزیع 6250 بسته معیشتی

موضوع «کمک مومنانه و مواسات» که مطرح شد، سپاه بیت‌المقدس کردستان با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در راستای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر از کرونا پیشتاز شد و هنوز هم در این مسیر حرکت می‌کند.

تداوم نهضت کمک مومنانه در کردستان/توزیع 6250 بسته معیشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قصه پرغصه شیوع کرونا ویروس که از اوایل دی ماه سال گذشته از «ووهان» چین شروع شد تاکنون منجر به ابتلای بیش از 59 میلیون نفر و فوت یک میلیون و 41 هزار نفر شده است.

ویروس تاجداری که هر روز رویی جدید از خود نشان می‌دهد بر جهان بشریت می‌تازد و ناقوس مرگ می‌نوازد جنگ ویروس کرونا با جهان بشریت در حالی که اوایل تصور می‌شد خیلی زود بساطش جمع شود با گذشت حدود یک سال همچنان ادامه دارد، جهان قرمز از ویروس کرونا در تلاش برای نجات و بازگشت به سلامت است.

در این روزهای سخت که هر انسانی بیم جان خود و عزیزانش را در برابر این ویروس رهاورد چین دارد، هستند انسان‌ها و نهادهایی که پیش قراول صف کمک به همنوعان هستند و طولانی شدن حضور این ویروس هزار چهره و ناشناخته آنها را از میدان تلاش برای مقابله و مبارزه خارج نکرده است.

عزم جزم سبزپوشان

عزم سپاهیان سبزپوشش در میدان مبارزه با کرونا جزم است، عزمی که از نیمه شعبان با فرمان مقام معظم رهبری کلید خورد، موج همدلی در قالب «رزمایش مواسات و کمک مومنانه» ایجاد شد، اینجا بود که یک دست هم صدا پیدا کرد، آنجا که دستی را به مهربانی فشرد.

خیلی‌ها پای کار آمدند، از نیروهای مسلح گرفته تا دولتمردان و خیرین آنان که از مال خود برای تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی و توزیع بین نیازمندان مایه گذاشتند تا آنانی که در صف مقدم جبهه سلامت مردم در مراکز درمانی از جانشان برای نجات جان همنوع گذشتند.

سایه تلخ کرونا

ماه‌ها از نخستین روزی که سایه تلخ و سنگین کرونا ویروس بر جهان بشریت افتاد می‌گذرد، خیلی‌ها خسته از این روزها و ماه های تکراری دیگر توان ادامه مقابله را ندارند و به نوعی با این ویروس خو گرفته‌اند اما سپاه همچنان پیشتاز میدان نبرد است نبردی که در قالب مختلف توزیع بسته‌های معیشتی، ضدعفونی معابر، تولید ماسک و گن، توزیع بسته‌های بهداشتی تا آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و...جلوه نمایی می‌کند.

مرحله اول رزمایش کمک مومنانه سپاه بیت‌المقدس با توزیع ۱۵ هزار و ۱۷۰ بسته معیشتی به ارزش ۴ میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان برگزار شد و در فاصله بسیار کوتاهی با مشارکت خیرین مرحله دوم توزیع این کمک‌ها در استان کلید خورد و طی آن ۱۳ هزار بسته معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر استان کردستان توزیع شد.

مرحله سوم توزیع کمک‌های مومنانه مصادف با ماه رمضان و روزهایی که مسلمانان مهمان سفره پرخوان و برکت الهی بودند، شد؛ سبزپوششان سپاه با تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی در بین نیازمندانی که از سوی هیچ دستگاه حمایتی حمایت نمی‌شدند لبخند امید بر لبان نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا تقدیم کرد مسیر خدمتی که برای آن خون دادند.

شهادت یاران

یازدهم ماه مبارک رمضان با زبان روزه سه تن از یارانشان در راستای لبیک به فرمان فرمانده کل قوا، برای کمک به نیازمندان راهی روستاهای محروم دیواندره شدند تا سفره نیازمندان در ماه مهمانی خدا خالی نماند راهی که  نردبانی به سوی آسمان شهادت بود، شهید شکیبا سلیمی و دو سبزپوش سپاهی با زبان روزه در میدان نبرد با دشمنانی که حتی در این روزهای سخت کرونایی به کرد و کردستانی رحم نکرده بودند شهد شیرین شهادت نوشیدند و آسمانی شدند.

اما تلخی آن روز تلخ موجب نشد پرچم نوعدوستی یاران سپاهی شهیدان بر زمین بماند از خون سردار سلیمی هزاران سرباز و سردار دیگر سر برآورد تا علمدار مکتب عشق به هم نوع شوند.

ایستاده در مسیر شهدا

تنها چند روزی از تقدیم خون همرزمانشان در میدان دو جهاد، «جهاد اکبر با نفس و جهاد تامین امنیت و خدمت به مردم» به دست ضدانقلاب می‌گذشت که به نام نامی‌شان مراسم مهربانی و سخاوت دیگری در استان به پا کردند تا نشان دهند در تبعیت از مولا و مقتدایشان و مسیر عشق و خدمت به مردم هرگز از پا نمی‌نشینند و خستگی و غم نبود یارانشان آنها را در طی این طریق سست نخواهد کرد.

۱۵ هزار بسته معیشتی هم در این مرحله به دست نیازمندان کردستانی که از قبل شناسایی شده بودند رسید و با توزیع آن در مجموع ۳۸ هزار و ۶۷۰ خانوار نیازمند در قالب این سه مرحله زیرپوشش قرار گرفتند.

پرکردن خلاءها

سفره سخاوت که به فرمان رهبر انقلاب در کشور برای کمک به نیازمندان در کشور گسترده شده قرار است همه خلاءها را پوشش دهد و به همین منظور بذل خون برای نجات همنوع خط جدیدی از حرکت در مسیر اجرای مواسات و کمک مومنانه شد.

زنگ خطر کمبود خون و فرآورده‌های خونی در استان داشت به صدا در می‌آمد که مرحله چهارم رزمایش مواسات و کمک مومنانه پاسداران با توجه به همین موضوع با عنوان پویش «کمک مومنانه با اهدای خون» برگزار شد.

نهضت سراسر

تلاش برای کمک به اقشار نیازمند و تحقق فرمان مقام معظم رهبری تا روزی که کرونا ریشه‌کن نشود ادامه دارد، حال سخن از نهضتی سراسری برای کمک به همنوع است حرکتی که در کردستان با توزیع بیش از ۹۴۰۰ بسته حمایتی در 13 شهریور ماه امسال در کردستان کلید خورد.

توزیع 40 هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان مناطق حاشیه‌نشین کردستان، اهدای 200 بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند و ...جلوه هایی از آغازی بر این اتفاق نوعدوستانه در کردستان بود.

نهضت ادامه‌دار

هفتم آبان ماه امسال هم گام دیگر در مسیر این نهضت ادامه‌دار بود، توزیع بیش از ۱۳ هزار و ۵۵۰ بسته معیشتی توسط سپاه بیت‌المقدس در ایامی که به برکت وجود پیامبر مکرم اسلام نام هفته وحدت به خود گرفته بود مرحله دیگری از توزیع کمک‌های مردم در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از این ویروس رقم خورد.

در سومین نهضت سراسری کمک مؤمنانه که امروز در سالن آزادی سنندج کلید خورد، 6 هزار 250 بسته معیشتی و 700 بسته آموزشی- فرهنگی در بین اقشار ضعیف و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد. 

توزیع 150 هزار بسته حمایتی تا امروز

اگرچه با احتساب سومین مرحله توزیع کمک‌های مومنانه در نهضت سراسری کمک مومنانه بیش از 150 هزار بسته به ارزش ریالی 15 میلیارد تومان در بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر از کرونا توزیع شده است، سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس می‌گوید: سپاه از روز نخست شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان پای کار آمده و تا آخرین لحظه نیز در خدمت مردم خواهد بود.

وی گفت: نوکری مردم را وظیفه خود می‌دانیم و در راستای تحقق فرمان حضرت آقا در برگزاری رزمایش کمک مومنانه از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: سپاه با تمام قدرت و ظرفیتی که در اختیار دارد تلاش می‌کند تا پایان بیماری کرونا با کمک خیرین و دستگاه‌های دولتی کنار مردم به‌خصوص قشر ضعیف جامعه باشد.

سردار حسینی یکی از برکات بسیج را کمک به اقشار ضعیف و تهی‌دست جامعه بیان کرد و افزود: امروز همزمان با آغاز سومین مرحله کمک مؤمنانه 114 فقره جهیزیه در بین زوج‌های نیازمند استان توزیع خواهد شد.

پیشتازی سپاه در کمک به قشر آسیب‌پذیر 

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم اظهار کرد: همیشه در زمان بحران‌های مختلف سپاه پای کار بوده و در راستای کمک به قشر آسیب‌پذیری که از شیوع ویروس کرونا دچار لطمه شدند نیز پیش‌قدم بوده است.

وی افزود: به واسطه شیوع ویروس کرونا در کشور محدودیت و لطمات بسیاری به جامعه وارد شد و متاسفانه عده‌ای از هم‌وطنانمان نیز به واسطه همین ویروس جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این مسئله ثمراتی را نیز شاهد بودیم که مهمترین آنها همدلی مردمی بود که برای همنوعان خود نگران بودند و در راستای اجرای طرح کمک‌های مومنانه پای کار آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: در راه مبارزه با این ویروس منحوس نباید تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان در سراسر کشور را نادیده گرفت هر چند که آنان نیز متاسفانه درگیر آسیب‌های ناشی از ابتلا به این ویروس شدند.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: اما در شیوع این ویروس قشری که بیشترین آسیب را دیدند کسبه و کسانی بودند که روزانه با کارهای مختلف درآمدی برای گذراندن زندگی کسب می‌کردند که خوشبختانه سپاه برای کمک به این اقشار به موقع وارد عمل شد.

و اما...

سخاوت و مهربانی در میان ایرانیان سقف ندارد این را با  ورق‌های این روزهای سخت کرونایی بیش از هر زمانی می‌توان احساس کرد، روزهای سخت و سرد با بارش مهربانی رفته‌رفته بهاری خواهد شد.

شاید کروناویروس جان 100ها هزار انسان را گرفت اما بلاخره روزی به پایان خواهد رسید آن روز تنها کسانی می‌توانند به نقش‌آفرینی خود در مسیر مقابله با این دشمن ناشناخته افتخار کنند که امروز در راه کمک به هم نوع قدمی برداشته باشند.

ایرانی‌ها در طول تاریخ همیشه مردمانی از جنس سخاوت بوده‌اند سخاوتی که با پوست و خون و جانشان آمیخته است و دل‌هایشان را لبریز از عاطفه کرده است.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول