اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

استعلام کرونا برای مسافران اجباری شد

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از ممنوعین ارائه خدمات به مسافران کرونایی خبر داد و گفت: استعلام کرونا برای مسافران اجباری است.

استعلام کرونا برای مسافران اجباری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صفر صادقی‌راد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه شرکت‌های حمل و نقل عمومی از طریق کد ملی، وضعیت سلامتی مسافران را بررسی می‌کند اظهارکرد: شرکت‌های حمل و نقل عمومی اجازه ندارند قبل از گذشتن دو هفته از تست کرونا مسافر سوار کنند.

وی ادامه داد: طبق ضوابط ستاد مقابله با کرونا در همدان، شرکت‌های حمل و نقل مسافر شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در قرنطینه دو هفته‌ای پیش‌رو از ارائه خدمات حمل و نقلی به بیماران کرونایی و یا افرادی که مشکوک به کرونا باشند، خودداری خواهند کرد.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: شناسایی بیماران و یا افراد مشکوک به کرونا از طریق سامانه سِروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) که بین وزارت بهداشت و شرکت‌های حمل و نقل مسافر برقرار است، عملی می‌شود.

وی یادآور شد: با ارائه کد ملی افراد به سامانه سروا وضعیت سلامت خریدار بلیت از نظر آلودگی به کرونا یا سلامت وی مشخص و در صورت بروز هرگونه علائم بیماری تا پایان قرنطینه از ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به فرد مشکوک خودداری می‌شود.

صادقی راد با تاکید بر لزوم اخد استعلام الکترونیکی از سامانه سروا از سوی شرکت‌های حمل و نقل عمومی تصریح کرد: اگر مسافری تست کرونا داده باشد و کرونا مثبت و یا مشکوک به کرونا تشخیص داده شود، باید دو هفته از تست بگذرد تا بتواند از وسائط حمل و نقل عمومی استفاده کند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های حمل و نقل مسافر و رانندگان اجازه جابجا کردن مسافران در صورت نگذشتن دو هفته از زمان تست آنان را ندارند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: افرادی که قصد دارند با اتوبوس سفر کنند، می‌توانند بلیت مورد نظر خود را به شکل اینترنتی از شرکت‌های حمل و نقل عمومی تهیه کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول