اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

روند بیماری کرونا در رودان رو به افزایش است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان در جلسه ستاد مقابله با کرونا و شورای بهداشت این شهرستان گفت: روند ابتلا به کرونا در شهرستان رودان رو به افزایش است.

روند بیماری کرونا در رودان رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر عباس علیمراد با ارائه آماری از وضعیت شیوع بیماری در شهرستان و اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از کرونا اظهار داشت: رودان در شرایط مناسبی نیست و با این روند افزایشی ابتلا، به زودی جز مناطق قرمز قرار خواهیم گرفت و از هم اکنون باید چاره اندیشی شود.

وی در خصوص طرح تعطیلی دو هفته ای کنترل کرونا نیز گفت: در این طرح تلاش شده است با کاهش تجمعات از میزان شیوع بیماری کاسته شود و هر جا که پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا به درستی رعایت نشده و تجمعات خانگی، دورهمی‌ها و مراسمات ادامه داشته ، میزان بروز بیماری نیز بیشتر شده است و در صورت عدم رعایت پروتکل ها بار مراجعات به مراکز و بیمارستان نیز بیشتر خواهد شد که خدمات رسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مصطفی غلامپورفرماندار شهرستان رودان هم در این جلسه با اشاره به وضعیت اسف بار بیماری کرونا در کشور از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از ادارات و نهادهای شهرستان گلایه کرد.

وی خواستار توجه ویژه مدیران ادارات، نهادها و بانک ها به رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای حفظ سلامت جامعه شد.

غلام پور با بیان اینکه وضعیت رودان به لحاظ شیوع کرونا هم اکنون نارنجی است تاکید کرد: از یک آذر ماه ادارات شهرستان با یک دوم نیروهای خود خدمت رسانی خواهند کرد.

وی افزود: شهرداری‌ها و سایر ادارات خدمات رسان، موظف به خدمات رسانی با دو سوم نیروهای خود هستند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه گروه های ۳ و۴ اصناف در شهرستان از روز یکم آذر ماه به مدت دو هفته  باید تعطیل باشند بر لزوم نظارت دقیق بر حسن اجرای این امر از سوی متولیان امر تاکید کرد.

رئیس ستاد کرونا شهرستان رودان در ادامه از تعطیلی، دفاتر شرکت های خصوصی، پارک ها و بوستان ها، مهد کودک ها، تالار های پذیرایی و رستوران ها، آرایشگاه های زنانه، سالن های نمایش و تئاتر، همه فعالیت های  مرتبط با مباحث فرهنگی، استخرها، سالن ها، باشگاه‌های ورزشی، چای خانه ها و مراکز عرضه مواد دخانی خبر داد.

وی همچنین گفت: مراکز آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه شهرستان رودان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

غلامپور خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا نماز جمعه نیز به مدت دو هفته برپا نخواهد شد و برگزاری هرگونه مراسم آیینی، عزا و عروسی امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول