اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کمک ۸۴۰ میلیون تومانی خیرین استان مرکزی به حوزه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خیرین حوزه سلامت نقش بسیار مهمی در تأمین و ارتقای سطح سلامت در جامعه به‌خصوص در این روزهای پرفراز و نشیب کرونایی می‌توانند ایفا کنند.

کمک ۸۴۰ میلیون تومانی خیرین استان مرکزی به حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از دانشگاه علوم پزشکی سید محمد جمالیان اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا و با توجه به اینکه دومین استان درگیر کشور بوده‌ایم، خیرین این حوزه به‌موقع و همیشه در کنار مجموعه علوم پزشکی بوده و هستند.

وی افزود: با توجه به فرسایشی بودن این بیماری و کاهش منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی و افزایش قیمت داروها و تجهیزات پزشکی مرتبط با بیماری و دیگر اقلام مورد نیاز نظیر اقلام حفاظت فردی برای پرسنل و اقلام بهداشتی دیگر و همچنین کاهش شدید درآمد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خیرین در حوزه سلامت با حمایت‌های مالی به پشتیبانی خدمتگزاران مردم در حوزه بهداشت و درمان آمده و همچنان به دستان و کمک آنها چشم امید داریم و امیدواریم این حمایت‌ها و کمک‌ها با نیازهای دانشگاه برابری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مجمع خیرین و کلیه خیران و نوع دوستان در سراسر استان تشکر کرد و گفت: خوشبختانه در آبان ماه سال جاری مبلغ ۸۴۰ میلیون تومان توسط خیرین به حوزه سلامت (واحدهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی) کمک شده و اختصاص یافته که با توجه به شرایط بد اقتصادی جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

جمالیان در ادامه به کمک بیش از ۲۶۰ میلیون تومانی شورای خیرین سلامت شهرستان دلیجان اشاره کرد و افزود: تهیه و اهدا ۶۰ هزار دستکش لاتکس و ماسک، هزار پانصد عدد ماسک n۹۵، پنج هزار عدد ماسک سه لایه و ساخت یک باب ساختمان ۷۰ مترمربعی و راه‌اندازی و نصب دستگاه اکسیژن ساز، از جمله مهمترین اقدامات این خیرین در این شهرستان بوده که بسیار مهم و تأثیرگذار بوده است.

وی همچنین اضافه کرد:خیرین و شورای خیرین سلامت شهرستان محلات ۲۰ هزار عدد ماسک سه لایه و یک دستگاه اکسیژن ساز جمعاً به مقدار ۴۲۰ میلیون تومان راه تهیه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه کمک ۷ میلیون تومانی شورای سلامت شهرستان تفرش و خرید ۸۰۰ عدد ماسک و مقدار قابل توجهی دستکش لاتکس را نیز قابل تحسین برشمرد.

جمالیان تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت استان بابت خرید تعدادی اقلام و تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی (۵ دستگاه تلویزیون ۳۲ اینچ و نیز ۵ دستگاه یخچال ۶ فوت) به ارزش ۳۵ میلیون تومان به بیمارستان امیرکبیر اراک تحویل داده است.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نیز در این راه یاریگر بوده‌اند، افزود: با ۲۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی که این عزیزان کمک کردند، ۵ تخت آی‌سی‌یو، یک دستگاه لارنگوسکوپ، ۲ دستگاه ویبراتور قفسه سینه و اجرای طرح هواساز فاز یک بیمارستان و نیز توسعه بنای اتاق اکسیژن ساز این مرکز درمانی خریداری، نصب و تجهیز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول