اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عضو ارشد کنگره، ارتش آمریکا را به تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات سنا در جورجیا متهم کرد

رئیس دموکرات کمیته امور مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیروی هوایی این کشور را به دلیل انتخاب «جورجیا» به عنوان پایگاه میزبان هواگرد ترابری نظامی «سی-۱۳۰ جی سوپر هرکولس» به اثرگذاری بر انتخابات سنای این ایالت متهم کرد.

عضو ارشد کنگره، ارتش آمریکا را به تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات سنا در جورجیا متهم کرد

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری فارس، با تشدید رقابت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای کسب دو کرسی ایالت جورجیا در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا حساسیت‌ها درباره دور دوم این انتخابات بالا گرفته و حالا یک عضو ارشد دموکرات مجلس نمایندگان این کشور، نیروی هوایی آمریکا را به دخالت و تاثیرگذاری بر این انتخابات متهم کرد.

به نوشته وبگاه «هیل»، رئیس دموکرات کمیته امور مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیروی هوایی این کشور را به دلیل انتخاب «جورجیا» به عنوان پایگاه میزبان هواگرد ترابری نظامی «سی-۱۳۰ جی سوپر هرکولس» به دخالت و اثرگذاری بر انتخابات دور دوم سنای این ایالت متهم کرد.

نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه (دیروز) انتخاب خود برای اعلام چهار مکان به منظور میزبانی از این هواپیماها را اعلام کرد که پایگاه گارد ملی ایالت جورجیا در «ساوانا» یکی از این ۴ مکان اعلامی است.

«آدام اسمیت» رئیس دموکرات کمیته امور مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای علیه این قادام نیروی هوایی موضع گرفت و این شاخه نیروهای مسلح آمریکا را به اثرگذاری بر انتخابات دور دوم سنای ایالت جورجیا متهم کرد.

به گفته اسمیت، زمانبندی اعلام جورجیا به عنوان پایگاه نظامی میزبان هواگرد ترابری نظامی سی-۱۳۰ جی سوپر هرکولس، باعث ایجاد «سوالاتی جدی» شده و می‌تواند باعث خدشه به وجهه این نیرو در زمینه اتخاذ تصمیمات به منظور تاثیرگذاری سیاسی شود.

این قانونگذار ارشد دموکرات کنگره ادعا کرد، اعلام جورجیا به عنوان میزبان این هواپیماهای نظامی «ذاتا باعث این بیانیه را در بحبوحه در جریان بودن مبارزات برای دور دوم سنا در این ایالت، سیاسی می‌کند».

بنا بر گزارش وبگاه هیل، نیروی هوایی آمریکا به درخواست این رسانه برای اظهارنظر و واکنش به بیانیه آدام اسمیت امتناع کرد و پاسخی نداد.

نیروی هوایی آمریکا در ماه ژوئن به کنگره اطلاع داد که سه منطقه جدید را برای میزبانی از هواگرد ترابری نظامی سی-۱۳۰ جی سوپر هرکولس در نظر دارد اما در آن زمان اسمی از ایالت جورجیا نیاورد هر چند که پیش از این گزارش دهی به کنگره، در طرح اولیه نیروی هوایی پایگاه ساوانا در جورجیا به عنوان یکی از هشت مکان مد نظر قرار داشت.

رئیس کمیته امور مسلاح نمایندگان آمریکا که اکثریت این مجلس در دست دموکرات‌هاست، در بیانیه روز گذشته خود این اقدام نیروی هوایی را دخالت و اثرگذاری بر انتخابات دور دوم سنای جورجیا خواند.

اسمیت افزود: «نیروی هوایی به طور سنتی نزدیک به هر انتخاباتی از اعلام پایگاه‌های مدنظر خود اجتناب کرده است تا به سیاست بازی در زمینه اتخاذ تصمیماتش متهم نشود. زمانبندی اعلام ساوانا در جورجیا  در حالی که این ایالت روی دور دوم انتخابات سنا متمرکز است، سوالات جدی درباره اهداف وزیر (نیروی هوایی آمریکا) ایجاد می‌کند».

«دیوید پردو» عضو کنونی جمهوری خواه سنای آمریکا از ایالت جورجیا که در کمیته امور مسلح سنای این کشور هم عضویت دارد و در حال رقابت برای حفظ کرسی خود است، از اعلامیه نیروی هوایی برای انتخاب این ایالت جهت استقرار این هواپیماها استقبال کرد.

این سناتور جمهوری خواه قرار است در دور دوم انتخابات سنا در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۲۱(۱۶ دی) با «جان اوسوف» رقیب دموکرات خود برای تعیین تکلیف یکی از کرسی‌های ایالت جورجیا در سنای آمریکا رقابت کند.

پردو تنها سناتور جمهوری‌خواه جورجیا نیست که ۱۶ دی باید برای حفظ کرسی این ایالت رقابت کند. «کلی لوفلر» هم حزبی او و دیگر سناتور جمهوریخواه ایالت جورجیا است که باید با «رافائل وارناک» نامزد دموکرات، در انتخابات سنا رقابت کند.

دور اول انتخابات سنای جورجیا که همزمان با انتخابات 13 آبان ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد، به دلیل اینکه هیچ کدام از این نامزدها نتوانستند ۵۰ درصد آرای مورد نیاز برای پیروزی را کسب کنند، به دور دوم کشید.

دور دوم انتخابات سنای جورجیا از آن جهت حساسیت‌های بالایی پیدا کرده که برندگان آن تعیین می‌کند چه حزبی اکثریت سنای آمریکا را در دست خواهد داشت.

دموکرات‌ها برای اینکه اکثریت سنای آمریکا را در دست بگیرند، باید هر دو کرسی جورجیا را از آن خود کنند.

بنا بر گزارش بلومبرگ، جمهوری‌خواهان بدون احتساب دو کرسی ایالت جورجیا در سنا دارای ۵۰ کرسی این مجلس هستند و دموکرات‌ها ۴۸ کرسی را در اختیار دارند.

طبق قوانین آمریکا، هر حزبی که ۵۱ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنای آمریکا را در اختیار داشته باشد، کنترل این مجلس را در اختیار دارد.

در صورت تحقق ارزیابی رسانه‌های آمریکایی درباره پیروزی جو بایدن و کامالا هریس معاونش در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، دموکرات‌ها می‌توانند روی یک رای معاون رئیس‌جمهور در سنای آمریکا هم حساب کنند.

طبق قوانین آمریکا، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، ریاست سنای این کشور را در اختیار دارد، دارای حق رای است و میتواند در رای گیری ها شرکت کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول