اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

محیط زیست باید تا یک ماه آینده دلایل آلودگی هوای آبیک را اعلام کند

رئیس کارگروه هوای پاک استان قزوین گفت: به اداره کل محیط زیست استان دستور داده شده که تا یک ماه آینده دلایل آلودگی هوای آبیک را در کارگروه هوای پاک استان اعلام کند تا بتوانیم تصمیم نهایی را در خصوص تعطیلی فعالیت صنایع آلاینده بگیریم.

محیط زیست باید تا یک ماه آینده دلایل آلودگی هوای آبیک را اعلام کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی فرخزاد، رئیس کارگروه هوای پاک استان قزوین با بیان اینکه آلودگی هوا معضل اصلی شهرستان آبیک و رفع آن مطالبه اصلی آبیک مردم این شهرستان است، اظهار داشت: در همین راستان به اداره کل محیط زیست استان دستور داده شده که تا یک ماه آینده دلایل آلودگی هوای آبیک را در کارگروه هوای پاک استان اعلام کند تا بتوانیم تصمیم نهایی را در خصوص تعطیلی فعالیت صنایع آلاینده بگیریم.

وی با بیان اینکه مهندسان مشاور سازمان حفاظت محیط زیست در حال مطالعه سهم آلایندگی هر یک از بخش‌ها در آلوده‌سازی هوای آبیک هستند، اضافه کرد: مقرر شد نقش هر کدام از این بخش‌های آلاینده که شامل اتوبان قزوین-کرج، مسیر جاده قدیم قزوین-تهران، نیروگاه برق شهید رجایی، کارخانه‌های سیمان و سیکورکس آبیک، معادن سنگ و دامداری‌های اطراف شهر آبیک هستند توسط مهندسان مشاور محیط زیست به طور کامل مطالعه شود.

فرخزاد ادامه داد: در نهایت به گروه مشاور محیط زیست مهلت داده‌ایم که حداکثر ظرف یک ماه آینده دلایل قطعی آلودگی هوای آبیک و میزان تاثیرگذاری هر کدام از بخش‌های یادشده در آلودگی هوای این شهر را در کارگروه هوای پاک به ما اعلام کند تا بتوانیم در مورد ادامه یا قطع فعالیت هر کدام از این بخش‌ها تصمیم نهایی را بگیریم.

رئیس کارگروه هوای پاک استان با اشاره به بازدید چند روز گذشته استاندار از نیروگاه برق شهید رجایی گفت: در این بازدید میزان استفاده نیروگاه از 3 سوخت گاز، گازوئیل و نفت کوره در فصل سرما و میزان سهمیه گاز طبیعی نیروگاه از سهمیه دیسپاچینگ (مدیریت متمرکز شبکه‌ نیروگاهی) کشوری در حوزه گاز طبیعی بررسی و مقرر شد که حتی‌الامکان برای حذف نفت کوره از چرخه تولید برق این نیروگاه گاز بیشتری به آن اختصاص داده شود.

 فرخزاد با ذکر اینکه تعیین سهمیه گاز نیروگاه برق شهید رجایی در ستاد سوخت استانی و کمیسیون ماده 11 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: با توجه به مشکلات تولید برق در نیروگاه شهید رجایی منتظر اعلام نظر محیط زیست برای تصمیم‌گیری در مورد نحوه تعیین سوخت جایگزین نیروگاه هستیم.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول