اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لشکر یک‌نفره از تربیت حافظان قرآن تا تغسیل اموات کرونایی

به اذن رهبرش 1500 مربی قرآنی و حافظ نهج‌البلاغه و 150 حافظ قرآن تربیت می‌کند و در کرونا هم به میدان می‌زند و از تغسیل اموات کرونایی گرفته تا ضدعفونی معابر و نگهداری بیماران کرونایی، به عنوان یک بسیجی در کاشان به وظیفه خود آتش به اختیار عمل می‌کند.

لشکر یک‌نفره از تربیت حافظان قرآن تا تغسیل اموات کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، بسیج یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های مردمی است بسیجی روحیه‌ای بی‌نهایت انقلابی دارد به‌نحوی‌که به درجه‌ای از ایمان و باور رسیده که دیگر به خود فکر نمی‌کند و همیشه هدف‌های خودش را برای هر چه‌بهتر کردن رفتارش با مردم و فعالیت‌های خودش انجام می‌دهد و تمام‌ وقت فکر و ذهنش برای مردم کشورش است، یک بسیجی باید الگویی برای مسؤولان کشور باشد.

بسیجی انقلابی کسی است که با ایمان و باور خود در راه نظام و انقلاب اسلامی و خدمت به مردم، قدم برمی‌دارد؛ حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده ۱۷ سال به‌عنوان بسیجی در میدان جهاد فرهنگی مشغول به فعالیت است تا بتواند الگوهای انقلابی را تربیت کند تا از میراث امام راحلمان حمایت کنند.

حضور ۱۷ ساله در میدان جهاد فرهنگی

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: امیر مؤمنان بزرگ‌ترین بسیجی رسول‌الله بوده و حضرت علی تربیت‌یافته دامن رسول خداست، می‌تواند بهترین الگو برای بسیجیان باشد.

این مربی تربیتی با بیان اینکه بسیجی همیشه و در همه حال تشنه شهادت است، افزود: بسیجی کسی است که در میدان‌های مختلف حاضر می‌شود و جان خودش رو در کف اخلاص می‌گذارد.

وی   بابیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های جهادی که جوانان می‌توانند در این عرصه به آن بپردازند جهاد فرهنگی است، تصریح کرد: ۱۷ سال به‌ عنوان بسیجی در میدان جهاد فرهنگی مشغول به فعالیت هستم تا بتوانم الگوهای انقلابی را تربیت کنیم و از میراث امام راحلمان حمایت کنند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه بسیجیانی تربیت کردیم که توانستیم کاشان را به‌عنوان پایتخت نهج‌البلاغه دنیا معرفی کنیم، گفت: بسیجی می‌تواند ادامه‌دهنده راه حضرت علی باشد که بتواند به سخنان حضرت علی در نهج‌البلاغه گوش دهد؛ بسیجی می‌تواند خودش را بسیجی بشمارد که راه و منش حضرت علی را برود.

تربیت ۱۵۰۰ مربی و ۱۵۰۰ حافظ نهج‌البلاغه

این طلبه بسیجی که ۱۵۰۰ حافظ نهج‌البلاغه و بیش از ۱۵۰ حافظ قرآن را در کنار خود تربیت کرده است، افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیاز به ۱۰ هزار حافظ قرآن و نهج‌البلاغه داریم، این راه را مصمم‌تر ادامه خواهم داد.

وی با اشاره به اینکه، مسابقه‌ای طراحی کردیم با عنوان «اولین بار که نهج‌البلاغه را خواندم» تا مردم کاشان با علی ابن ابی‌طالب بیشتر آشنا شدند، تشریح کرد: ۴۰ خانه نهج‌البلاغه در کاشان و کشور را راه‌اندازی کردیم که عزیزان بسیجی وظیفه تربیت نوجوانان و جوانان در این خانه‌ها را بر عهده‌دارند.

قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان بسیجی با گسترده شدن بیماری کرونا در کاشان، برای کاهش این بیماری وارد میدان شدند و در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های سلامت، بهداشت و معیشت مردم بی‌بضاعت و پرستاری از بیماران کرونایی کارهای بزرگی رقم زدند.

از حفظ قرآن تا سنگر اردوهای جهادی

حسن‌زاده گفت: از آنجایی‌که کاشان در بحث کرونا در موقعیت بحرانی قرار داشت، به حافظان بسیجی فراخوان دادیم و تیمی شامل ۱۵۰ نفر از بسیجیان و جهادی در بخش‌های مختلف وارد گود شدند که قسمت اعظمی از برنامه معابر و ضدعفونی آن بر عهده عزیزان بسیجی بود و هر شب ۲۰ نفر مشغول سم‌پاشی بودند.

این بسیجی با اشاره به اینکه، بخشی از بسیجیان مسؤولیت ضدعفونی‌کننده بیمارستان‌های کاشان که بیماران کرونایی در آنجا حضور داشتند را بر عهده داشتند، ادامه داد: هرروز یک گروه ۳ نفره در بیمارستان بهشتی مشغول ضدعفونی‌کننده کردن بودند.

وی ادامه داد: به خاطر عدم وجود ماسک کافی در کاشان اولین کارگاه تولید ماسک سه لایه را شروع کردیم و حدود ۳۰ نفر از بسیجیان به‌صورت سه شیفت مشغول فعالیت بودند تا هرچه زودتر به بیمارستان‌ها و افراد مریض ارائه شود.

حسن‌زاده بابیان اینکه، سرکشی به بیماران مبتلابه کرونایی که در منزل بودند و بضاعت مالی برای تقویت سیستم بدن خود نداشتند، از دیگر برنامه‌ها بود: افزود: مردمی که مبتلا به کرونا بودند و به منزل بر می‌گشتند نیاز به مراقبت داشتند و عزیزان بسیجی از این افراد پرستاری و به آن‌ها سرکشی می‌کردند. بسیجی‌ها بحث اطعام افراد بی‌بضاعت را بر عهده داشتند تا بتوانند با تغذیه مناسب سیستم دفاعی بدن خود را قوی کنند و این ویروس را شکست دهند.

حافظان قرآن و نهج‌البلاغه غسال کرونایی‌ها شدند

 حسن‌زاده بابیان اینکه بخش مهمی که بسیجیان و حافظان نهج‌البلاغه در دوران کرونا انجام دادند تغسیل اموات بود که یک خوف عجیبی بر جامعه حاکم شده بود، اظهار داشت: شرایط به‌گونه‌ای بود که پدر از جنازه پسر و پسر از جنازه پدر فرار می‌کرد که به همراه ۲۰ نفر از حافظان بسیجی به‌صورت آتش به اختیار، در ابتدای بیماری روزانه تا ۲۵ میت کرونایی را از ساعت ۸ صبح تا ۴ عصر غسل و کفن می‌کردیم که کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی بود.

وی گفت: اوایلی که وارد غسالخانه شدیم ۸۰ میت کاور کشیده وجود داشت که فرصت تغسیل نداشتند و با حضور بسیجی‌ها کمر کار را شکستیم و کارها را پیش رفت.

او ادامه داد: در بین اعضای جهادی داروی امام کاظم را توزیع کردیم که هیچ‌کدام از عزیزان بسیجی به کرونا مبتلا نشدند و امیدواریم از داروهای سنتی استفاده کنند.

حسن‌زاده عنوان کرد: از وقتی رهبری دستور دادند به بحث همدلی و کمک مؤمنانه توانستیم به‌عنوان بسیجی آتش به اختیار وارد عرصه شده و بسته‌های غذایی به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان پخش‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: مؤمن مانند کوه می‌ماند نباید بادها او را تکان بدهد و به امر مولا و به امر مقام معظم رهبری پای‌کار ایستاده‌ایم و موظفیم با برنامه‌ریزی و دوراندیشی این فضا را مدیریت کنیم و از بحران خارج شویم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ک۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول