اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم| کاندیدای کرسی ریاست پنتاگون در دولت بایدن درباره ایران چه گفته بود؟

گزینه پیشنهادی برای وزارت دفاع آمریکا در دولت بعدی این کشور، به داشتن مواضع ضد ایرانی و موافق با اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه بر تهران و حتی اقدام نظامی معروف است.

فیلم| کاندیدای کرسی ریاست پنتاگون در دولت بایدن درباره ایران چه گفته بود؟

به گزارش مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروز این انتخابات از منظر رسانه‌های آمریکایی، چند روز پیش «میشل فلورنوی» را به عنوان گزینه تصدی سمت ریاست سازمان تروریستی پنتاگون معرفی کرد.

فلورنوی که در کارنامه خود معاونت سیاست‌گذاری وزارت دفاع آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» و معاون دستیار استراتژی وزیر دفاع این کشور در دولت «بیل کلینتون» را دارد، بارها از اعمال تحریم‌های شدیدتر و حتی توسل به گزینه نظامی علیه ایران دفاع کرده است.

وی در سال ۲۰۱۲ طی سخنرانی که در اندیشکده «بروکینگز» داشت، ضمن افتخار کردن به کمکی که در اعمال رژیم تحریم‌ها علیه ایران داشته، گفته بود: «واقعیت این است، که امروز ما شدیدترین تحریم‌هایی را که تا کنون بر یک کشور در جهان اعمال شده را (بر ایران) داریم، شامل تحریم تولیدات نفتی آنها،  بانک مرکزی و غیره».

کاندیدای پنتاگونِ بایدن در آن سخنرانی اظهار داشت: «برخی از اثرات آن تحریم‌ها در آینده احساس خواهد شد زیرا جدیدترین دور تحریم‌ها به‌تازگی در جولای آغاز شده است. پس هنوز مانده تا به صورت کامل در تهران احساس شود. همزمان، تلاش‌هایی برای مذاکره وجود دارد و همه از واکنش ایرانی‌ها ناامید شده‌اند».

فلورنوی سپس با حمایت از اقدام نظامی علیه ایران گفت: «اما رئیس‌جمهور درباره روی میز بودن گزینه نظامی کاملا شفاف بوده، هرگز از روی میز برداشته نشده است. من که از پنتاگون می‌آیم، به شما اطمینان می‌دهم برنامه‌ریزی پنتاگون برای آن (اقدام نظامی) به طرز شگفت‌آوری قدرتمند است و این گزینه آماده است».

وی که در آن زمان مغرورانه درباره وضعیت نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا صحبت می‌کرد، افزود: «این (موضع) بسیار قوی و در موقعیت خوبی است. پس گزینه نظامی واقعی است. عقیده رئیس‌جمهور این است که اکنون هنوز زمان آن نرسیده زیرا همچنان این شانس وجود دارد که با اعمال تحریم‌های بیشتر، ایران محاسبات خود را تغییر دهد».

 

 

این سیاستمدار آمریکایی با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت سلاح اتمی، تاکید کرد: «ما باید مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شویم. ایرانِ مجهز به سلاح اتمی، غیرقابل قبول است».

وی سپس تعامل آمریکا با ایران و گرفتن ژست مذاکره را سیاستی برای کسب اتحاد بین‌المللی جهت اعمال فشارهای بیشتر در آینده بر تهران دانسته و اضافه کرد: «ما وارد دوره‌ای از تعامل شدیم که پاسخ بسیار ناامیدکننده‌ای از ایران دریافت کردیم و همین امکان گرفتن حمایت سازمان ملل برای اعمال تحریم بر ایران را فراهم کرد».

فلورنوی ۵۹ ساله که طرفدار همکاری نظامی قوی در خارج از آمریکاست، چند بار در پنتاگون عهده‌دار سمت شده و اولین آن در دهه ۱۹۹۰ بود و آخرین آن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در سمت معاون وزیر دفاع بوده است. او همچنین در هیات مدیره شرکت «بوز آلن همیلتون» پیمانکار در حوزه دفاعی بوده که می‌تواند برای برخی از قانون‌گذاران آمریکایی نگران‌کننده باشد. اما در مجموع گفته می‌شود موضع میانه‌روی وی احتمالاً حمایت گسترده از دو حزب را برای سمتی که نیاز به تأیید سنا دارد، تضمین می‌کند.

حدود ده روز پیش بود که مقامات آمریکایی و سیاسیون حلقه داخلی بایدن گفته بودند این پیشکسوت پنتاگون که از نظر آنها «موضعی متعادل!» دارد، محتمل‌ترین گزینه برای وزارت دفاع آمریکا است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول