اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آمادگی مجالس بوسنی برای کمک به گسترش همه جانبه مناسبات با ایران

معاون مجلس اقوام بوسنی در دیدار سفیر ایران ضمن اعلام آمادگی مجالس این کشور برای کمک به گسترش همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی، نسبت به از سرگیری رفت و آمدهای پارلمانی بعد از عادی شدن شرایط ناشی از شیوع کرونا ابراز امیدواری کرد.

آمادگی مجالس بوسنی برای کمک به گسترش همه جانبه مناسبات با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «رضا قلیچ خان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با «دنیس ایزویزدیچ» معاون مجلس نمایندگان و همچنین «دراگان چوویچ» معاون مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

قلیچ خان در این دیدارها ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های مجالس دو کشور، روابط ایران و بوسنی در همه عرصه‌ها گسترش یابد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین با احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در کنار مردم و دولت بوسنی بوده و ضمن احترام به همه قومیت‌های ساکن در این کشور از یکپارچگی و وحدت آن حمایت کرده است.

 

 

قلیچ خان ضمن تبریک رگزاری موفق انتخابات محلی در بوسنی تقویت ارتباطات با همه اقوام بوسنیایی اعم از بوشنیاک‌ها، صرب‌ها و کروات‌ها را از اهداف جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

ایزویزدیچ با قدردانی از کمک‌های ایران به بوسنی در دهه ۱۹۹۰ میلادی از روند رو به گسترش روابط دو کشور در سال‌های اخیر استقبال و اضافه کرد: با پایان پاندمی کرونا باید مبادله هیأت‌ها در عالی‌ترین سطوح، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و نشست تجار و صاحبان سرمایه دو کشور را با جدیت دنبال کرد.

 

 

سفیر ایران با اشاره به ظرفیت‌های متنوع دو‌ کشور، بر ضرورت تکیه بر اجرای طرح‌های مشترک اقتصادی، هر چند کوچک، تاکید کرد و آن را راه موثری برای توسعه‌ همکاری‌ها برشمرد.

دراگان چوویچ با ابراز رضایت از نتایج حاصله در انتخابات محلی اخیر در بوسنی و هرزگوین و همچنین ارتباطات پارلمانی خوب دو کشور ابراز امیدواری کرد پس از عادی شدن شرایط کرونایی،  رفت و آمدها بین پارلمان‌های دو کشور از سر گرفته شود.

وی روابط ایران و بوسنی را مبتنی بر احترام متقابل و تلاش برای توسعه همکاری‌ها برشمرد و بر آمادگی مجالس این کشور برای کمک به گسترش همه جانبه همکاری‌ها تاکید کرد.

قلیچ خان با استقبال از دیدگاه‌های مطرح شده توسط دو مقام بوسنیایی و با مثبت خواندن الحاق این کشور به اتحادیه اروپا اضافه کرد: از هر گامی که برای تحکیم استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضی و توسعه بوسنی و هرزگوین  برداشته شود حمایت کرده و همیشه در کنار مردم بوسنی و هرزگوین از همه قومیت‌ها قرار داریم.

به گزارش فارس، فلیچ خان سفیر ایران در سارایوو اخیرا نیز با «نیکولا شپریچ» رئیس مجلس اقوام بوسنی دیدار و گفت‌وگو کرده بود. این مقام پارلمان بوسنی در دیدار سفیر ایران بر تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی دو کشور و افزایش ارتباط فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، حمل و نقل و مخابرات تأکید کرده بود.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول