اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

صادرات افزون بر 856 هزار تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صادرات 856 هزار و 388 تن کالا توسط 36 هزار و 357 دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

صادرات افزون بر 856 هزار تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

 ایوب کرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با بیان اینکه 494 هزار و 335 تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میلک و 362 هزار و 53 تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه صادر شده است، تصریح کرد: سیمان، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، مواد سوختی و گاز مایع عمده کالاهای صادراتی این مدت استان را تشکیل می دهند.

وی ترانزیت و تجارت کالا به کشورهای همسایه را از جمله مهمترین مزایای نسبی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا پایانه های مرزی میلک و میرجاوه این استان با حجم قابل توجه صادرات و ترانزیت نقش بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه و حمل و نقل بین المللی ایفا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را در هشت ماهه سال جاری 386 هزار و 139 تن کالا و واردات را 42 هزار و 418 تن کالا عنوان کرد.

کرد بر افزایش مبادلات اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان تاکید کرد و افزود: به منظور بهره گیری هر چه بهتر از ظرفیت های موجود، عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه توسط این اداره کل در حال انجام است.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول