اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شاکله طلبگی با خدمت‌رسانی گره خورده است/ تجلیل از خانواده‌ دو شهیده مدافع سلامت همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد زمینه حضور طلاب و نیروهای داوطلب در عرصه خدمت و مبارزه با کرونا گفت: شاکله طلبگی با خدمت‌رسانی گره خورده است.

شاکله طلبگی با خدمت‌رسانی گره خورده است/ تجلیل از خانواده‌ دو شهیده مدافع سلامت همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نیروهای طلبه جهادی داوطلب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان به عرصه مقابله با بیماری منحوس کرونا و کمک به مسئولان این حوزه وارد شدند‌.

 نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در این مراسم که با رعایت پروتکلهای بهداشتی در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی برگزار شد، با قدردانی از اقدامات کادر درمان در مبارزه با کرونا یاد دو شهیده سلامت استان همدان را گرامی داشت.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی از فراهم شدن زمینه حضور طلاب و نیروهای داوطلب در عرصه خدمت و مبارزه با کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان  تشکر کرد و دغدغه‌مندی طلبه‌های داوطلب را ارج نهاد.

وی با بیان اینکه شاکله طلبگی با خدمت‌رسانی گره خورده که در عرصه‌های مختلف مبارزه با دشمن، جنگ و مبارزه با سلامت معنا می‌یابد، از این اقدام به عنوان خدمت و تبلیغ یاد کرد که با بازخوانی انگیزه‌ها و تقویت اخلاص شاهد اثرگذاری و ماندگاری اجتماعی بیشتری خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان دو دغدغه مهم فعلی را پیشگیری از ابتلای مردم و کاهش آمار مرگ و میر دانست و افزود: بخشی از مرگ و میرها به تهیه دارو واکسن بیماری بستگی دارد و بخش مهم دیگر نیز با القای آرامش روحی و روانی در جامعه مرتبط است.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کادر بهداشت و درمان باید تقویت شود تا به دور از حاشیه‌ها شرایط را با همدلی پشت سر بگذاریم.

شعبانی بسیج را هویتی دینی اجتماعی واحد خواند و با قدردانی از آیت اله موسوی‌اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان، کادر درمان و نیروهای داوطلب توفیق خدمت‌رسانی برای همه را از درگاه الهی مسالت کرد.

* بسیج عمومی مبارزه با کرونا به ویژه با حضور دانشجویان و طلاب

مدیر حوزه علمیه استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشی از امام حسن عسگری‌(ع) افراد را به تقوای الهی، پرهیز از گناه و تلاش برای خدا سفارش کرد و از مسئولان دانشگاه و کادر درمان که تا پای جان در راه مبارزه با کرونا قدم برداشتند و از افراد داوطلبی که به وظیفه شرعی خود در این مبارزه عمل کردند، قدردانی نمود.

آیت‌اله موسوی‌اصفهانی به نقش بسیج عمومی در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بسیج عمومی مبارزه با کرونا به ویژه از جانب دانشجویان و طلاب در اقصی نقاط کشور انجام شده است و از آنانی که مقدمات این همراهی را فراهم کردند، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۲۰ داوطلب برای ورود به عرصه مبارزه با کرونا ثبت‌‍نام کردند، اقدام طلبه‌های داوطلبانی که برای رضای الهی بدون چشم در این مسیر گام نهاوند را ستود.

*تجلیل از خانواده‌های دو شهیده مدافع سلامت استان

لوح سپاس آیت اله شعبانی و آیت‌اله موسوی‌اصفهانی برای خانواده شهیده گلنار قیامتی و شهیده سیده زهرا موسوی‌ارفع به منظور تجلیل از خانواده‌های دو شهیده مدافع سلامت استان همدان به دلیل محدودیت‌های الزام‌آور به نمایندگی از خانواده‌های دو شهیده به نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی اهدا شد.

* توانمندسازی نیروهای داوطلب جهادی و جلوگیری از فرسودگی کادر درمان

معاون درمان دانشگاه نیز با اشاره به اینکه امروز سالگرد صدور فرمان امام خمینی‌(ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین است، گفت: روحیه بسیجی در مقاطع مختلف از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی راهگشای مشکلات کشور بوده است.

جلیلی با اشاره به ارزشمندی خدمت به بیماران به ویژه در شرایط بروز کرونا با بیان اینکه همدان در هفت ماه نخست بروز کرونا همدان در وضعیت  قرمز قرار نگرفت، اظهار کرد: در دو ماه اخیر وارد وضعیت قرمز شدیم و لازم است از نیروهای جهادی بهره‌مند شویم.

وی افزود: نیروهای داوطلب جهادی در گندزدایی معابر و آموزش شهروندان اقدامات خوبی داشتند و در حوزه درمان نیز برای استفاده از نیروهای داوطلب در حوزه بیمار‌یاری، ایجاد روحیه و پویش و توانمندسازی به منظور جلوگیری از فرسودگی کادر درمان پیش بینی‌های خوبی انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر اینکه با ایجاد توانمندی در مراکز درمانی از وجود نیروهای داوطلب بهره مند می‌شویم، گفت: تفکر بسیجی در همه زوایای زندگی مردم باید نهادینه شود چراکه تفکر بسیجی دوران دفاع مقدس موجب شد که این دوران پیروزمندانه پشت سر گذاشته شود.

وی خاطر‌نشان کرد:  در پیک اول کرونا ۴۰۰ بیمار، در پیک دوم حدود ۷۰۰ بیمار و در پیک سوم یک هزار و ۱۰۰ بیمار وجود داشت که هم اکنون روند نزولی را شاهد هستیم.

جلیلی ادامه داد: با توجه به زمان‌بر بودن و مزمن شدن بیماری کرونا احساس خستگی کادر وجود دارد و در این راستا همه نیروهای داوطلب جذب و حداکثر ظرفیت به کارگیری شده است.

وی با یادآوری اینکه طرح شهید سردار سلیمانی با مشارکت بسیج و آحاد مردم از انتشار بیماری در جامعه جلوگیری می‌کند، گفت: از شنبه ۸ آبان‌ماه همکاران داوطلب با آموزش‌های ارائه شده در ارائه خدمت به بیماران و افزایش انگیزه ورود کرده و بی‌شک در ارائه خدمات بهینه راهگشا خواهند بود‌.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول