اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

تعیین تکلیف سهامداران استان البرز در گرو مجوز سازمان بورس است

تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان البرز منتظر مجوز سازمان بورس برای مدیران موسسه این شرکت است.

تعیین تکلیف سهامداران استان البرز در گرو مجوز سازمان بورس است

اکبر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد این که چه زمانی شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز از استان تهران جدا شده و مستقلا تشکیل می‌شود، گفت: آخرین خبر این است که نام 5 نفر از مدیران پیشنهاد‌ی برای تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز از طرف سازمان خصوصی‌سازی به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شده و باید طبق مصوبه شورای عالی بورس، مدیران موسس و اولین دوره مدیریت این شرکت از سازمان بورس مجوز بگیرند.

وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی 5 نفر از اعضای هیأت موسس شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان البرز را از بین مدیران شرکت‌های تعاونی شهرستانی در استان البرز به سازمان بورس معرفی کرده است.

سخنگوی کانون شرکت‌های سهام عدالت در مورد سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز گفت: سرمایه این شرکت 7200 میلیارد تومان خواهد بود و حدود 500 هزار نفر سهامدار عدالت در روش غیر مستقیم اهالی استان البرز هستند که اعضای سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز را تشکیل خواهند داد.

وی گفت: بعد از این که مدیران تعیین شده از طرف سازمان خصوصی سازی در بورس تأیید صلاحیت شوند، مراحل ثبت قانونی افزایش سرمایه این شرکت انجام می‌شود و شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز می‌تواند در بورس ثبت شده و وارد تابلوی بورس شود. در حال حاضر منتظر پاسخ سازمان بورس هستیم.

حیدری در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما تا آخر آذرماه شرکت سرمایه گذاری استان البرز وارد بورس می‌شود، گفت: به محض این که مجوز سازمان بورس صادر شود، مجمع شرکت سرمایه‌گذاری نسبت به افزایش سرمایه اقدام می‌کند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سهام عدالت این را هم  گفت: البته طبق فصل6 قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی بر اساس مواد 34 تا 38 باید شرکت‌های استانی سرمایه گذاری از محل شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی تشکیل شوند که در این مورد هم مدیران معرفی شده از محل مدیران شرکت‌های شهرستانی سهام عدالت در استان البرز انتخاب و معرفی شده‌اند.

وی همچنین گفت: بر اساس فرمان 8 بندی مقام معظم رهبری برای آزادسازی سهام عدالت باید مدیران شرکت‌های شهرستانی سهام عدالت مأمور تشکیل شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت باشند. از طرفی سازمان خصوصی سازی طبق مصوبه شورای عالی بورس اقدام به انتخاب 5 نفر از مدیران شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی کرده و آنها را به سازمان بورس معرفی کرده است  که هنوز مجوز و تأیید سازمان بورس صادر نشده است. امیدواریم هر چه زودتر مجوز سازمان بورس برای این مدیران صادر شود.

انتهای پیام/ب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول