اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ایجاد تنها کارگاه وایت برد غرب کشور با دستگاه‌های کاملا بومی

کار آفرین جوان ایلامی توانسته در صنعت تولید وایت برد علی رغم مشکلات فراوان با اتکا به توانایی خود، سالیان متوالی در این صنعت خوش بدرخشد و اولین و تنها کارگاه تولیدی وایت برد غرب کشور را ایجاد کند.

ایجاد تنها کارگاه وایت برد غرب کشور با دستگاه‌های کاملا بومی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کارآفرینان با اراده و همت بلند، آگاهی، مهارت و اندیشه عالی خواهان تحول در موقعیت اقتصادی، اجتماعی و محیط زندگی خود بوده و هستند.

تحریم‌های شدید اقتصادی و محدودیت‌های کسب ‌و کار داخلی، ارتباطات خارجی و کاهش سطح اشتغال، سبب شده تا یک‌بار دیگر تفکر ناب ایرانی- اسلامی پا به عرصه وجود بگذارد و برای مقابله با این‌گونه فشارها راه ‌حلی غافلگیرانه و اساسی را ارائه دهد.

راه غلبه بر این موارد برخورد نوآورانه بر اساس توسعه مبتنی برکارآفرینی است؛ لذا در این راستا جوان ایلامی نیز از قافله توسعه مبتنی بر کارآفرینی در جهت کاهش بیکاری و افزایش اشتغال زایی غافل نشده و خود آستین بالا زده و دست به کار شده است و حالا شاهد اشتغال چندین جوان به واسطه تلاش جوانی خوش فکر و با اراده است.

کار خود را در روستایی کوچک شروع کردم

اسحاق صیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: کار خود را از سال 1378 در روستایی کوچک شروع کردم، زمانی که شروع کردم هیچ سرمایه‌ای نداشتم و حتی 5 میلیون تومان در آن سال نیز ضرر کردم و شرایط خیلی سختی را گذراندم؛ ولی ناامید نشدم و دوباره از نو شروع کردم.

وی افزود: شغل اولم عملگی ساختمانی در شهر تهران بود، صاحب کاری داشتم از جای دیگر برایش White board ارسال می‌شد، ولی مشتریانش از کیفیت کار راضی نبودند بعد به ما گفتند که شما می‌توانید White board درست کنید با اینکه از ساخت White board هیچ چیزی نمی‌دانستم ولی قبول کردم سختی کشیدم تا موفق شدم.

این کار آفرین موفق در ادامه بیان داشت: کارگاهی که الان در آن کار می‌کنم یک ناحیه صنعتی بود که از طرف شهرک صنعتی سیروان آن را تحویل گرفتم. یک محوطه که ده سال متروکه و بدون آب و برق بود، ولی خودم آن را ساختم و اوایل با ماشین آب می‌آوردم؛ الان محوطه کاری من یک سوله 300 متری است.

صیدی عنوان کرد: در این کارگاه سه نفر مشغول به کار بودند که به دلیل تورم‌هایی که در سال‌های اخیر رخ داد؛ کار ما را از رونق انداخت، در سال ما چند ماه کار نداریم؛ کار ما از اواخر برج 5 شروع می‌شود و زمانی که مدارس تعطیل می‌شوند کار ما نیز تمام می‌شود.

وی افزود: با وجود مشکلاتی نظیر کمبود مواد اولیه، کمبود ماشین آلات و تجهیزات لازم کارگاه من از سراسر ایران، شهرهای بزرگ، شهرهای مرزی و حتی شهرهای کوچک و دور سفارش دارد؛ کارگاه تولید White board سرابکلان تنها کارگاه غرب کشور است من سالانه نزدیک به 7000 هزار تولید دارم.

صیدی در ادامه گفت: من توان خرید دستگاه پرس و سایر دستگاه‌ها را نداشتم ولی با استفاده ایده‌های خودم اکثر دستگاه‌ها را ساختم چرا که خرید تجهیزات سرمایه زیادی می‌خواهد.

وی تصریح کرد: هیچ سازمانی از من حمایت نمی‌کند ولی سالها پیش دو نفر از کارشناسان کمیته امداد امام خمینی(ره) که به روستای سرابکلان آمده بودند به کارگاه من هم ورود کردند و پیشنهاد دادند که به من وام می‌دهند و کارگاه من زیر نظر آنها باشند؛ با وجود اینکه من مددجو نیستم ولی دوبار به من وام دادند؛ یک تسهیلات 7 و 8 میلیونی به من پرداخت کردند؛ حتی یک مدتی بیمه من را نیز پرداخت کردند، که جای تقدیر دارد.

صیدی در پایان گفت: من از طرف سازمان‌ها و ارگان‌های متعددی به عنوان کارآفرین برگزیده و برتر انتخاب شدم و از من تقدیر شد اما عجیب آنکه حمایتی از من نکردند!

تنها تولیدی وایت برد در استان

در ادامه خسروی روابط عمومی کمیته امداد خمینی (ره) ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: حمایت کمیته امداد از آقای اسحاق صیدی به اوایل دهه 90 برمی‌گردد؛ این کارآفرین طرح خودکفایی کارگاه تولیدی White boardرا ایجاد  کرده بود که در استان بی‌رقیب بود و تنها تولیدی White board استان بود. 

وی افزود: ما بعد از مدتی در کنار ارائه تسهیلات، افق آینده طرح را نیز ترسیم می‌کنیم، توسعه‌ی طرح از نظر تولید، درآمد، اشتغالزایی و فروش که می‌تواند ایجاد شود برای این ارگان مهم است.

روابط عمومی کمیته امداد خمینی (ره) ایلام تصریح کرد: تسهیلات دومی که برای توسعه طرح به این کارافرین داده شد برای خریداری تجهیزات به منظور افزایش تولید و فروش و به طبع افزایش در آمد بود.

وی با ارائه فرصت به این تویدکننده، ادامه داد: وی اگر از مددجویان کمیته امداد را به عنوان نیرو کار به کار بگیرد می‌تواند مجددا از طرف کمیته امداد تسهیلات دریافت کند، و این قانون شامل تمامی تولیدکنندگان می‌شود.

انتهای پیام/ 9708/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول