اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

با پرداخت 100 هزار دلار تابعیت قرقیزستان بگیرید

معاون پارلمان قرقیزستان از طرحی رونمایی کرد که بر اساس آن به ازای سرمایه گذاری 100 هزار دلاری در این کشور می‌توان تابعیت دریافت کرد.

با پرداخت 100 هزار دلار تابعیت قرقیزستان بگیرید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «داستان بیکی شف» معاون پارلمان قرقیزستان طرحی را در مجلس این کشور پیشنهاد داد که بر اساس آن به ازای سرمایه گذاری 100 هزار دلاری شهروندان خارجی در این کشور تابعیت دریافت کنند.

در این طرح آمده است که شهروندان خارجی که 100 هزار دلار به حساب دولت قرقیزستان که در راستای پرداخت بدهی خارجی این کشور افتتاح شده واریز کنند، می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند.

این مقام قرقیز در ادامه عنوان کرد: البته شهروندان خارجی باید 3 سال اقامت، آشنایی به زبان رسمی و نداشتن تابعیت کشور دیگری را داشته باشند.  

این طرح فقط برای شهروندان خارجی که تابعیت کشورهایی هم مرز با قرقیزستان را ندارند معتبر می‌باشد.

به گفته این مقام قرقیز، ثبت نام در این طرح محدودیت دارد و پس از ثبت 50 هزار نفر طرح مذکور مسدود خواهد شد، زیرا بدهی خارجی این کشور 5 میلیارد دلار می‌باشد.

کل بدهی قرقیزستان تا پایان ماه جولای سال جاری بالغ بر 4.8 میلیارد دلار بوده است، این کشور 1.7 میلیارد دلار به چین بدهکار است.

مقامات قرقیزستان برای مقابله با ویروس کرونا، حمایت از اقتصاد و تأمین کسری بودجه از چین به مبلغ 742.9 میلیون دلار کمک خواسته بودند.

در اوایل ماه نوامبر، «سادیر جبار اف» نخست وزیر قرقیزستان از افتتاح حساب ویژه ای خبر داد که در آن برای پرداخت بدهی خارجی بودجه جمع آوری می‌کنند.

ایده اعطای تابعیت جمهوری قرقیزستان در ازای سرمایه گذاری قبلاً دو سال پیش مطرح شده بود، اما پس از آن هرگز عملی نشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول