اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

موافقت کمیسیون ماده 5 با دو پروژه محرک توسعه در مناطق 15 و 18 تهران

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده 5 شهر تهران از موافقت اعضای این کمیسیون جهت انجام 2 پروژه محرک توسعه در مناطق 15 و 18 خبر داد.

موافقت کمیسیون ماده 5 با دو پروژه محرک توسعه در مناطق 15 و 18 تهران

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علی اشراقی، رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده 5 درباره موافقت کمیسیون ماده 5 با دو پروژه محرک توسعه در مناطق 15 و 18 اظهارداشت: در پانزدهمین جلسه کمیسیون ماده 5 در سال جاری با دو طرح محرک توسعه در مناطق کم برخوردار تهران موافقت شد.

وی افزود: با تصویب این دو پروژه ضمن ایجاد سرزندگی، کاهش فضاهای مخروبه و بی دفاع کمک شایانی به افزایش سرانه خدماتی هفت گانه و توسعه فضاهای انسان محور نیز می شود.

اشراقی گفت: یکی از این مجموعه ها در عرصه ای به وسعت 7 هکتار در مرز غربی محدوده شهرداری منطقه 15 شهر تهران در محله کیانشهر شمالی در مجاورت با صنایع، انبارها و کارگاه های خیابان فدائیان اسلام واقع شده است؛ قبلاً این مجموعه به عنوان کارخانه چرم امید فعالیت داشته که در راستای اجراء برنامه پاکسازی محیط زیست و جمع آوری و انتقال مشاغل مزاحم از شهر تهران این کارخانه نیز به چرم شهر ورامین منتقل گردیده است . 

وی افزود: در اجرای ماده 7 قانون نوسازی صنایع کشور و با توجه به طرح باز آفرینی محور فدائیان اسلام که اخیراٌ به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده، با در نظر گرفتن مسائل مهم محدوده مورد نظر از جمله، فقدان سر زندگی، امنیت، حیات شبانه و نیز کاهش جمعیت که سبب تشدید متروکه شدن این فضای شهری و افزایش فضاهای غیر قابل دفاع شده است، با طرحی جامع که دربرگیرنده مجموعه ای مسکونی به وسعت 2 و هفت دهم هکتار و مجموعه ای تجاری به وسعت یک هکتار است موافقت شد.

اشراقی گفت: در این طرح بیش از 3 هکتار به عنوان فضایی جهت خدمات هفت گانه و فضای سبز به شهرداری تهران واگذار می گردد. این موضوع به ارتقای شرایط اجتماعی و اقتصادی منطقه ۱۵ کمک می‌کند و به عنوان محرک توسعه در جنوب شهر تهران سبب ارتقای کیفی این منطقه خواهد شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج بیان کرد: دیگر پروژه موافقت شده محرک توسعه، احداث مجموعه ای مسکونی و خدماتی واقع در منطقه 18 در محدوده ای به وسعت حدود یک و هشت دهم هکتار است که در این مصوبه نیز 70 درصد عرصه جهت توسعه فضای سبز و معابر شهری به شهرداری تهران واگذار می شود.

وی اضافه کرد: در این جلسه طرحی با رویکرد الحاق محدوده هایی به بافت فرسوده شهر تهران نیز مورد بحث و بررسی مبسوط قرار گرفت اما مصوبه ای صادر نشد و پس از اتخاذ تصمیم نهایی اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

اشراقی گفت: در محدوده منطقه 10 نیز ضمن موافقت به اجراء مجموعه ای خدماتی، قرار شد شهرداری منطقه در اسرع وقت به تملک باغ حکیم به مساحت 4200 متر مربع و تبدیل آن به فضای سبز عمومی اقدام کند.

به گزارش فارس، جلسه کمیسیون ماده 5 شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده 5 تشکیل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول