اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت ریاض از «فرمانده ترورها» در عدن

عناصر «شورای انتقالی جنوب» -وابسته به امارات- اعلام کردند که عربستان سعودی، از فردی حمایت کرده که رهبری ترورهای عدن را بر عهده داشته است.

حمایت ریاض از «فرمانده ترورها» در عدن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فعالان حاضر در نهاد موسوم به «شورای انتقالی جنوب» -وابسته به امارات- به عربستان سعودی حمله کردند.

وبگاه «البوابه الاخباریه الیمنیه» گزارش داد، این فعالان تأکید دارند که عربستان سعودی از یکی از سرکرده‌های ارشد وابسته به دولت مستعفی یمن حمایت کرده است.

به گفته این فعالان، این فرمانده ترورها را در «عدن» یمن فرماندهی می‌کرده است.

همزمان با این اظهارات، گروههای وابسته به شورای انتقالی، نوارهایی از جلسات بازجویی از متهمانی منتشر کردند که متهم به عملیات ترور در این شهر بوده‌اند.

به گزارش این پایگاه، افرادی که تحت بازجویی قرار دارند، نام «امجد خالد» فرمانده لشکر حمل‌ونقل نیروهای دولت مستعفی در یمن را بر سر زبان دارند و می‌گویند که وی فرماندهی ترورها را بر عهده داشته است.

امجد خالد، در دانشکده نظامی صنعاء فعالیت داشته است، ولی به خاطر «وابستگی به القاعده» اخراج شد. پس از اخراج، به آکادمی علوم نظامی «زاید» امارات پیوست.

وی از سال 2015 که جنگ ریاض و ابوظبی علیه ملت یمن آغاز شد، توسط دولت مستعفی در یکی از لشکرهای منطقه «العند» (جنوب یمن) به عنوان فرمانده انتخاب شد و پس از آن فرماندهی لشکر حمل‌ونقل را بر عهده گرفت.

بنا بر این گزارش، پس از شکست نیروهای دولت مستعفی در شهر عدن، خالد این شهر را ترک کرد و به همراه شمار دیگری از فرماندهان این دولت، در ریاض مستقر گردید. وی نظارت بر نیروهایی را بر عهده دارد که در حال حاضر در «ابین» (جنوب شرق یمن) علیه شورای انتقالی می‌جنگند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول