اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار رئیس جمهور ترکمنستان با سفیر جدید ژاپن

رئیس جمهور ترکمنستان با سفیر ژاپن در «عشق آباد» دیدار و استوارنامه وی را پذیرفت.

دیدار رئیس جمهور ترکمنستان با سفیر جدید ژاپن

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، « قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «یاماموتو هیرویوکی» سفیر ژاپن در «عشق آباد» دیدار و استوارنامه وی را پذیرفت.

در این دیدار دیپلمات ژاپن با ابراز سپاس صمیمانه پیام «ناروهیتو» رهبر و «سوگا یوشی هید» نخست وزیر ژاپن را به رئیس جمهور ترکمنستان رسانید.

بردی محمداف نیز ضمن آرزوی موفقیت بر تقویت بیشتر همکاری‌های بلند مدت دوجانبه  تاکید کرد.

وی با رضایت از ماهیت مترقی و استراتژیک مشارکت بین دو دولت ابراز رضایت و تاکید کرد توسعه روابط در چارچوب سازمان‌های معتبر منطقه‌ای و بین المللی باید ادامه داشته باشد.

در ادامه رئیس جمهور از ساخت مجتمع‌های بزرگ صنعتی تولید آمونیاک و اوره در شهر مرو و مجتمع کیانلی، در استان آخال برای تولید بنزین و سوخت سازگار با محیط زیست از گاز طبیعی یاد کرد و اذعان داشت در حال حاضر، با مشارکت شرکای ژاپنی، بنزین  نیروگاه جدید مدرن توربین گازی در قطب چاردژفسکی ولایت لباب در حال ساخت است.

وی در مورد مسائل تجاری و اقتصادی نیز گفت: تعامل و همکاری دو کشور در بخش انرژی ، شیمی، نفت و گاز، حمل و نقل و دیگر صنایع چشم اندازهای خوبی را نشان می‌دهد.

طرفین اظهار داشتند: مبادلات فرهنگی نقش مهمی در توسعه روابط دوجانبه دارد و به مردم هر دو کشور این امکان را می‌دهد تا با میراث ملی و آداب و رسوم بی نظیر یکدیگر بهتر آشنا شوند.

در پایان این دیدار مجدد بر تعهد تزلزل ناپذیر دو کشور برای گفت‌وگوی سازنده بین دولتی مبتنی بر اصول برابری ، احترام متقابل و مشارکت راهبردی بلند مدت تأکید کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول