اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

زنگ خطر در بابل؛ عدم پایبندی ۷۰ درصد از بیماران به قرنطینه خانگی

عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی در بابل گفت: زنگ خطر فعلی، عدم پایبندی ۷۰ درصد از افراد بیمار به قرنطینه خانگی دو هفته‌ای است که این مقدار در پایان مهر ماه ۷۵ درصد بوده است.

زنگ خطر در بابل؛ عدم پایبندی ۷۰ درصد از بیماران به قرنطینه خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، دکتر حسینعلی نیک‌بخت عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی از گزارش ردیابی تماس بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان بابل با همکاری واحد بیماری‌های واگیر دانشگاه خبر داد و گفت: مهمانی‌های خانوادگی همچنان بیشترین مکان‌های ابتلا به کرونا در بابل است.

وی با اشاره به اینکه گزارش منتشر شده تا انتهای آبان ۱۳۹۹ در شهرستان بابل هست، گفت: میانگین سنی در افراد بستری ۵۶ و بیماران سرپایی ۴۵ سال بود که به‌طور کلی میانگین سنی بیماران از اول بیماری تاکنون به‌طور کمی روند کاهشی داشته و میانگین سنی بیماران بستری همچنان حداقل یک دهه بیشتر است.

نیکبخت با اشاره به اینکه افراد مسن‌تر همچنان باید در اولویت برنامه‌های پیشگیری و مراقبت قرار گیرند، گفت: در بابل مدت‌زمان شروع علائم تا دریافت درمان دو روز بوده است. 

عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه تمامی بیماران به‌طور متوسط کمتر از ۴۸ ساعت در بابل شناسایی می‌شوند، تصریح کرد: طی بررسی به‌عمل آمده بیش از یک‌ سوم این افراد به‌طور قطعی با یک بیمار دچار علائم تنفسی، تماس نزدیک داشتند و این تماس نزدیک در حدود بیش از نیمی در خانواده و محل کار بوده و شرکت در مراسمات و اجتماعات نیز در رده های بعدی قرار داشتند.

این مسؤول با اشاره به اینکه آموزش به خانواده‌ها و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کار و عدم حضور کارکنان مبتلابه مدت حداقل دو هفته مورد تأکید هست، بیان کرد: زنگ خطر فعلی، عدم پایبندی ۷۰ درصد از افراد بیمار به قرنطینه خانگی دو هفته‌ای است که این مقدار در پایان مهر ماه ۷۵ درصد بوده است.

وی گفت: علاوه بر آموزش باید فرهنگ‌سازی و حمایت‌های اجتماعی و روانی صورت گیرد که همکاری‌های بین بخشی را می‌طلبد، مراسمات و مهمانی‌های خانوادگی با ۳۵ درصد، بازارچه‌های محلی با ۲۸ درصد، حضور در مراکز خدماتی بیش از ۲۱ درصد و حضور در مراکز خرید بزرگ، بیش از ۱۷ درصد محل تردد افراد مبتلا به کرونا طی ۱۴ روز قبل از شروع علائم بوده است که قابل‌توجه بوده و همچنان آموزش، فرهنگ‌سازی و نظارت بیشتر را می‌طلبد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول