اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومین استان مرکزی توسط بسیج سازندگی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومین، ایجاد کارگاه تولید اسکلت پیچ و مهره‌ای برای اولین بار در سطح کشور در استان و ایجاد اشتغال ۶۰ نفره برای جوانان و.. از جمله اقدامات مهم در طول یک سال گذشته است.

ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومین استان مرکزی توسط بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست صمیمی با مدیرکل و معاونین دادگستری استان مرکزی به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج اظهار کرد: بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه روح‌الله استان مرکزی در طول یک سال گذشته بیش از ۶۴۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در سطح استان اجرا کرده است.

وی افزود: رویکرد سپاه و بسیج استان مرکزی در اجرای طرح‌ها ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاوم و مردمی در سطح شهرستان‌ها و روستاها است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در همین راستا طرح‌های مرتبط با آب کشاورزی در مناطق محروم با هدف کمک به ایجاد اشتغال،  افزایش سطح زیر کشت و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی اجرا شده و در طول یک سال گذشته بیش از ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی، ۲۵ کیلومتر کول گذاری، مرمت و لایه روبی قنوات که در مجموع ۳۰ هزار مترمکعب استخر ذخیره آب کشاورزی با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی در روستاها اجرا شده که اجرای آنها باعث شده بیش از ۲۵۰۰ هکتار زمین جدید زیر کشت برود و به شکل میانگین از هدر رفت ۲۸ درصدی آب جلوگیری کند.

کریمی ادامه داد: مهمترین ویژگی بارز پروژه‌ها نقش‌آفرینی مردم است و ما اعتقاد داریم هرکجا مردم نقش‌آفرینی کنند قطعاً امیدآفرین و نشاط‌بخش خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومین، ایجاد کارگاه تولید اسکلت پیچ و مهره‌ای برای اولین بار در سطح کشور در استان و ایجاد اشتغال ۶۰ نفره برای جوانان، سازمان‌دهی ۲۱ هزار جهادگر بسیجی در قالب ۱۱۵۰ گروه جهادی، ایجاد اشتغال ۶۷۰ نفره با ۵۵۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم پایه، توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی و توزیع بیش از ۵ میلیون ۵۰۰ هزار ماسک بهداشتی از جمله اقدامات مهم در طول یک سال گذشته است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: از دیگر اقدامات مهم در طول یک سال گذشته توزیع ۱۱۰۰ جهیزیه برای زوج‌های جوان، کمک به سیل‌زدگان، اقدامات همه‌جانبه برای مقابله با کرونا، تشکیل دهکده اقتصاد مقاومتی، رصد و پالایش صنایع و کارخانجات در سطح استان، ارائه خدمات تخصصی بهداشتی و درمانی و هزاران اقدام بسیج محور و مردم پایه دیگر را می‌توان نام برد.

کریمی گفت: امروز به برکت تفکر بسیج در سطح استان شاهد اقدامات جریان جهادی و سازندگی سپاه هستیم و اقدامات و تلاش‌های مخلصانه سپاه و بسیج در سطح استان این واقعیت را در بین آحاد مردم و مسئولین به‌خوبی جا انداخته که می‌توان با کار جهادی به پیروزی‌های بزرگ دست پیدا کرد.

بسیج یک فرهنگ و تفکر ارزشمند در انقلاب اسلامی است

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تقارن هفته بسیج با میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) یک امر مبارک است و اینکه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره خود را بسیجی می‌دانند نشان از عمق و عظمت تفکر بسیج است.

 

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی اظهار کرد: بسیج یک فرهنگ و تفکر ارزشمند در انقلاب اسلامی است که در طول ۴۱ سال عمر با برکت خود همواره برای نظام اسلامی و ملت ایران افتخار آفریده و موجب سربلندی و عزت شده است.

وی افزود: در طول انقلاب اسلامی بسیج مطهر اتحاد و انسجام ملی در کشور بوده و به خوبی کارآمدی و عظمت خود را نشان داده و امروز در گام دوم انقلاب اسلامی در همه ابعاد نیازمند تفکر عمیق بسیج هستیم.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: طنین‌انداز شدن روحیه بسیجی در مدیریت کشور و در تمامی عرصه‌های موجود قطعاً آثار و برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت و همه باید تلاش کنیم این فرهنگ ارزشمند در کشور حاکم باشد.

موسوی یادآور شد: امروز نیازمند شناخت و شناساندن تفکر عظیم بسیج هستیم و باید برای این کار مهم تمام تلاشمان را به کار گیریم.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه بسیج در طی این سال‌ها نشان داده با به‌کارگیری عزم و اراده قوی می‌توانیم در همه ابعاد روی پای خود بایستیم که این نشان از گستردگی و قابلیت تفکر بسیج دارد.

در پایان این دیدار به مناسبت هفته بسیج حجت‌الاسلام موسوی به پاس زحمات و اقدامات جهادی فرمانده سپاه روح‌الله لوح تقدیری به وی اهدا کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول