اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

انتقادها به نامزدهای The Best / چرا مسی و رونالدو هستند ولی اثری از هالند و کیمیش نیست؟

فیفا نامزدهای بهترین بازیکن، دروازه‌بان و مربی دنیا را برای مراسم The Best اعلام کرد که حضور و غیبت برخی‌ها انتقادهایی را به همراه داشته است.

انتقادها به نامزدهای The Best / چرا مسی و رونالدو هستند ولی اثری از هالند و کیمیش نیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ ظهر دیروز سایت فیفا برای مراسم بهترین‌های سال 2020 به نام The Best نامزدهای خود را در قسمت بهترین بازیکن، دروازه‌بان و مربی در بخش مردان و زنان اعلام کرد.

در اینجا می‌توانید لیست نامزدهای مراسم فیفا The Best را مشاهده کنید.

حضور یا غیبت برخی بازیکنان و مربیان در این لیست باعث شده تا برخی به این لیست انتقاد کنند.در گزارش زیر سعی داریم بزرگترین انتقادهای رسانه‌ها به لیست The Best را بررسی کنیم.

1- انتخاب مارسلو بیلسا به عنوان نامزد بهترین مربی

مربی آرژانتینی که مدت‌هاست به خاطر کارنامه‌اش، منش و رفتارش مورد تمجید قرار می‌گیرد فصل گذشته توانست لیدزیونایتد را پس از 16 سال به لیگ برتر انگلیس بازگرداند.

بیلسا در اولین فصل حضور خود در «الندرود» در یک قدمی لیگ برتر انگلیس قرار داشت ولی در آخر نتیجه را به دربی کانتی واگذار کرد و نتوانست به این رقابت برسد ولی در فصل دوم با اقتدار به این لیگ راه یافت.او که لیدزیونایتد را از چمپیون‌شیپ به لیگ برتر انگلیس رسانده بود به جمع 5 مربی برتر سال رسید.

مارکا در خصوص این انتخاب نوشت که چرا سرمربی تیم‌هایی مثل کادیز، هوئسکا یا الچه که از لیگ دسته دوم اسپانیا به لالیگا رسیده‌اند نباید انتخاب شوند.

حالا شاید مقایسه آن تیم‌های لالیگایی با لیدزیونایتد متفاوت باشد و نتوان آنها را با هم مقایسه کرد ولی عدم حضور برخی چهره‌ها این انتقاد را شدت می‌بخشد. بیلسا در حالی در بین 5 مربی برتر سال قرار گرفت که نام‌هایی چون توخل، گاسپرینی یا ناگلس‌مان در آن دیده نمی‌شود.

توماس توخل، فصل گذشته با پاریس درخشان ظاهر شد و توانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز برسد.یا مثلا یولیان ناگلس‌مان که با لایپزیگ یک شاهکار تمام عیار را رقم زد و به جمع 4 تیم پایانی اروپا رسید و در بوندس لیگا به مقام سوم رسید.گاسپرینی نیز که با هدایت آتالانتا به پدیده فوتبال اروپا لقب گرفت و جزوهای بهترین‌های فصل 2019-2020 بود نیز در این لیست حضور ندارد.

2- غیبت عجیب چیرو ایموبیله یا ارلینگ هالند

صاحب کفش طلای اروپا که به رقابت دو قطبی رونالدو مسی پایان داد ( به غیر از فصل 2015-2016 که به لوئیس سوارس رسید) در بین بازیکنان برتر سال حضور ندارد.ایموبیله در فصل گذشته 36 گل به ثمر رساند و بالاتر از لواندوفسکی 34 گله و رونالدوی 31 گله آقای گل فوتبال اروپا شد.

غیبت او در حالی رقم خورده است که محمد صلاح نصف او گل زده است. ستاره مصری فصل گذشته با اینکه قهرمان لیگ برتر انگلیس شد ولی بهترین بازیکن تیم و لیگ هم شناخته نشد.

عدم حضور «ارلینگ هالند» نیز باعث تعجب شد. بازیکنی که رکورددار گلزنی در سال 2020 است یک عملکرد درخشان در تیم دورتموند به ثبت رسانده است.او به مرد آینده فوتبال اروپا بدل شده ولی نتوانسته در لیست 11 بازیکن برتر دنیا قرار گیرد.

3- چرا کیمیش یا بازیکن دیگری از بایرن در لیست نیست؟

بایرن مونیخ بی‌شک بهترین تیم فصل گذشته دنیا بود. این تیم با هدایت هانسی فلیک و درخشش بازیکنانش به قدرت اول اروپا بدل شده بود و توانست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نیز شود.از بایرن مونیخ که بی‌شک با اختلاف قدرتمندترین تیم دنیا بود تنها 2 بازیکن و یک دروازه‌بان انتخاب شده است. برخی‌ها اعتقاد دارد که در این لیست می‌توانست یک بازیکن دیگر بایرن مونیخ نیز قرار گیرد.

لواندوفسکی که شانس اصلی کسب جایزه بهترین بازیکن سال است در این لیست حضور قرار دارد و دیگر تیاگو آلکانترا از بایرن مونیخ حضور دارد. مانوئل نویر نیز در بخش بهترین دروازه‌بان‌ها نیز نامزد شده است و به احتمال فراوان این جایزه را نیز بدست می‌آورد.

یوشوا کیمیش جزو یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته فوتبال اروپا بود و به یکی از مهره‌های اصلی فیلک بدل شده بود. عدم حضور او یا بازیکن دیگری از بایرن مونیخ مثل توماس مولر یا حتی آلفونسو دیویس باعث شد تا انتقادها در رسانه‌های آلمان بالا گیرد.

4-آیا رونالدو یا مسی شایسته حضور در لیست بهترین‌ها بودند؟

بی‌شک رقابت رونالدو و مسی یکی از بهترین دوئل‌های تاریخ فوتبال است و این دو نفر توانستند در مجموع 11 توپ طلا را به خود اختصاص دهند.

اما در فصل گذشته نه مسی و نه رونالدو در بهترین حالت خودشان قرار نداشتند.

مسی با 25 گل به آقای گل رقابت‌های لالیگا لقب گرفت ولی با بارسلونا یک فصل فاجعه‌بار را رقم زد و نتوانست جامی را بالای سر ببرد.

فوق ستاره بارسلونا در سال 2020 بدترین آمار گلزنی خود را ثبت کرد و با سال‌های گذشته اختلاف فاحشی داشت(. در اینجا به صورت جزئی آمار مسی را بخوانید)

رونالدو نیز به سختی توانست در سری‌آ ایتالیا قهرمان این لیگ شود و با 31 گل پشت سر ایموبیله ایستاد.او حتی نتوانست عنوان بهترین و باارزش‌ترین بازیکن سری‌آ نیز از آن خود کند و آن را با دیبالا باخت. البته رونالدو به بهترین بازیکن فصل یوونتوس نام گرفت.(در اینجا آمار جزئی رونالدو را بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول