اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کرونا امید به زندگی در سوئد را پس از صد سال کاهش داد

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا امید به زندگی در سوئد برای نخستین بار در یک صد سال گذشته کاهش یابد.

کرونا امید به زندگی در سوئد را پس از صد سال کاهش داد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، اداره آمار سوئد گزارش داد که امید به زندگی در این کشور برای سال جاری روندی کاهشی در پیش گرفته که این مسئله به صورت مستقیم به شیوع ویروس کرونا در این کشور مرتبط است. 

از سال 1900 تا سال 2019 امید به زندگی در سوئد همواره صعودی بوده، اما اداره آمار این کشور در بیانیه خود گفته که برای سال جاری این شاخص در حال کاهش است.

روزانه مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در سوئد نسبت به دیگر کشورهای حوزه اسکاندیناوی نسبت بالاتری داشته است و افراد مسن در این کشور بیش از دیگران قربانی کرونا شده‌اند.

هنوز حرف و حدیث زیادی در باره تصمیم سوئد برای عدم اجرای قرنطینه در این کشور سر زبان‌هاست و حالا مقامات دولتی به فکر اعمال برخی محدودیت‌ها بر فعالیت‌های اجتماعی با هدف کنترل شیوع کرونا هستند.

در حالی که تا پارسال امید به زندگی در سوئد برای مردان 81.3 و زنان 84.7 سال بود، اما حالا به ترتیب به 80.8 و 84.4 سال کاهش یافته است. 

در بیانیه اداره آمار سوئد آمده است: با توجه به شرایط پیش آمده انتظار می‌رود شیوع کرونا امید به زندگی در این کشور را در سال 2020 کاهش دهد. در حالی که به ازای هر صد هزار نفر جمیعت، سوئد 63 نفر قربانی کرونا داشته، اما دیگر کشورهای حوزه اسکاندیناوی شامل نروژ، دانمارک و فنلاند به ترتیب 6، 14 و 7 قربانی به ازای هر صد هزار نفر داشته‌اند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول