اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

موسسه سرم سازی رازی از نقاط قوت فارس است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز یکی از نقاط قوت این استان است و هر چه که این موسسه را توسعه دهیم به همان نسبت جایگاه استان فارس رشد می کند.

موسسه سرم سازی رازی از نقاط قوت فارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام در یک بازدید از بخش های مختلف موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز و نشست با رئیس این موسسه اظهار داشت: من مطمئنم ظرفیت هایی که در شیراز است از توانمندی های سایر مراکز سرم سازی بیشتر است و توانایی کار در سطح عالی کشور وجود دارد. 

وی افزود: بعضی از واکسن ها در موسسه سرم سازی رازی تولید می‌شود که به گفته سازمان بهداشت جهانی، این موسسه مرکز تولید آن در خاور میانه  است از این رو با توجه به سوابق دانشگاه‌ ها و مراکز موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که به حمدالله خودش را خوب نشان داده است باید یک نگاه ویژه به این موسسه بشود. 

دژکام با بیان اینکه اگر به قدمت و توانمندی حال این موسسه اکتفا کنیم دیگر رقبا به زودی از ما پیشی می گیرند، افزود: باید با همت عالی این مجموعه را حفظ کنیم و برای توسعه و موفقیت بیش از پیش آن نیز حمایت های موثر درون و برون سازمانی انسجام یابد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نگهداری و استفاده از حیوانات خانگی برای تحقیقات، واکسن و سرم سازی نیز اشاره و ابراز کرد: ما انسان ها از این جانوران بهره می بریم و حق هم به خودمان می دهیم در این حد که برای درمان ها استفاده کنیم اما رفتار ما با این حیوانات باید به گونه ای باشد که غیر انسانی نشود.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه مرحوم محمد تقی جعفری ۳۴ حق مسلم در رابطه با حقوق حیوانات از روایات استخراج و تحریر کرده است، می افزاید: اگر به تعالیم خودمان نگاه کنیم، اهل بیت علیه السلام رد می شدند و می دیدند دو نفر با هم سوار بر اسب حرف می زنند و چند دقیقه ایستاده اند، می‌فرمودند این ظلم است، شما که دارید حرف میزنید پیاده شوید، صحبت کنید بعداً که می‌خواهید حرکت کنید سوار شوید.

در این بازدید سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و جعفر صبوری پور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و علی شیرازی نژاد رئیس  موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور نماینده ولی فقیه در استان فارس را همراهی می کردند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول