اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جهادگران روزهای سخت/ از حضور در خط مقدم سلامت تا پشتیبانی از محرومان

جهادگران مجموعه سپاه و بسیج شهرستان اقلید از ابتدای شیوع بیماری کرونا ایثار و فداکاری خود در راستای دفاع از کشور و ملت را بار دیگر به اثبات رساندند.

جهادگران روزهای سخت/ از حضور در خط مقدم سلامت تا پشتیبانی از محرومان

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: بسیج یکی از بازوهای توانمند جمهوری اسلامی ایران است که با حضور نیروهای مردمی تشکیل شده و در راستای تحقّق اهداف انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن همت می‌کند.

این سازمان، که در گذشته با نام نیروی مقاومت بسیج شناخته می‌شد، در ۵ آذرماه ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی‌ماه ۱۳۵۹ به‌صورت قانونی رسمیت پیدا کرد و همواره در طول تاریخ پس از انقلاب در عرصه‌های مختلف خوش درخشید و تأثیرگذار بود.

چهار دهه از عمر بسیج می گذرد و همچنان شاهد نقش‌آفرینی بسیجیان در میدان‌های مختلف هستیم.

یکی از عرصه‌هایی که امروزه شاهد حضور پررنگ و تأثیرگذار نیروهای بسیجی هستیم عرصه دفاع از سلامت مردم و مقابله با بیماری منحوس کرونا است که از اواخر سال گذشته تاکنون گرفتار آن شدیم.

در این راستا اقدامات قابل توجهی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان جان‌برکف صورت گرفت که در این گزارش به بخشی از این خدمات ارزنده در سطح شهرستان اقلید اشاره می‌شود.

تشکیل قرارگاه سلامت و پدافند زیستی سپاه اقلید

با شیوع ویروس کرونا و در راستای مقابله با این بیماری، قرارگاه سلامت و پدافند زیستی سپاه اقلید تشکیل شد و با همت نیروهای جهادی این مجموعه اقدامات خوبی در زمینه تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع رایگان بین خانوارها، راه‎اندازی کارگاه تولید ماسک، گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی سطح شهرها و روستاها، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و... صورت گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه اقلید در این زمینه عنوان داشت: در راستای منویات رهبری و اشاره ایشان به مشکلاتی که به‌خاطر شیوع بیماری کرونا برای برخی از مردم پیش آمده بود، رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شهرستان اقلید نیز همزمان با سراسر کشور آغاز و همچنان ادامه دارد.

مهدی صالحی افزود: مجموعه سپاه و بسیج این شهرستان نیز در پاسخ و اطاعت از رهبر معظم پیشقدم بوده و برای کمک به همنوع به میدان آمده و همت کردند.

وی بیان داشت: تهیه و توزیع هفت هزار بسته معیشتی، پنج هزار اطعام، ۹۵۰ بسته بهداشتی و ماسک، ۶۵۰ بسته پوشاک و کفش، ۱۰ عدد تبلت و گوشی، 800 بسته لوازم‌التحریر، ۱۳۳ فقره جهیزیه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان، لوازم خانگی به ارزش ۸۰ میلیون تومان و... ازجمله برکات اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه در شهرستان اقلید بود که به همت سپاه صورت گرفت.

فرمانده سپاه اقلید با تقدیر از کادر درمان و بهداشت، تصریح کرد: طی حدود یک سال گذشته که شیوع کرونا در کشور را شاهد بودیم، سپاه پیش‌قدم در عرصه سلامت و همگام و همراه با کادر درمان و بهداشت بوده و از هیچ توان و کمکی دریغ نکرد.

صالحی بسیج را مجموعه‎ای مردمی و برای روزهای سخت خواند و گفت: تهیه ۳۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده و همت یک هزار و ۲۰۰ بسیجی در ۶۰ مرحله ضدعفونی کردن معابر سطح شهر، تهیه و توزیع چهار هزار لیتر الکل و ۳۰ هزار هندراب در بین مردم و نیز توزیع ۳۰۰ هزار ماسک (نیمی به صورت رایگان و بخش دیگر با قیمت کارخانه)، برپایی ۸۰ پایگاه ایست سلامت در ورودی‌های شهرستان و ... ازجمله اقدامات سپاه و بسیجیان اقلید از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بوده است.

فرمانده سپاه اقلید در پایان سخنان خود یاد امام خمینی (ره) و شهدا به‌ویژه شهدای مدافع سلامت را گرامی داشت و گفت: شهید پاسدار حمیدرضا جباری، سومین شهید مدافع سلامت استان فارس از افتخارات شهرستان اقلید و فرزند این شهرستان بود که با ایثار جان خود برای حفظ سلامت هموطنان جهاد کرد.

راه‎اندازی قرارگاه ۱۷ ربیع‌الاول در اقلید

فرمانده سپاه اقلید همچنین از راه‎اندازی قرارگاه ۱۷ ربیع‌الاول در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این قرارگاه با حضور بسیجیان اصناف و محلات و و با هدف نظارت بیشتر بر بازار، کنترل قیمت‌ها و مقابله با گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار تشکیل شد.

وی تصریح کرد: تشکیل قرارگاه ۱۷ ربیع‌الاول به دنبال فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گران‌فروشی‌ها و کمک بسیج در این راستا با حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی صورت گرفته و با مشارکت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات ، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد.

صالحی در پایان سخنان خود با اشاره به ۷۵۰ مورد تذکر لسانی و تشکیل حدود ۶۰ پرونده تخلف صنفی از ابتدای اجرای این طرح تاکنون که همزمان با آغاز هفته بسیج بود، یادآور شد: بسیجیان برای شرکت و همکاری در این طرح می‌توانند به بسیج اصناف شهرستان اقلید مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول