اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

راه‌اندازی ۵۴۰ پایگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از راه‌اندازی ۵۴۰ پایگاه برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

راه‌اندازی ۵۴۰ پایگاه  طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی عصر امروز در نشست تخصصی قرارگاه جهادی سلامت محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه مشخصی از جلب مشارکت مردمی و تحقق بسیج مردمی، هماهنگی بین بخشی، برنامه‌ریزی بر اساس نیاز محلات و استفاده بهینه از توان نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور است.

وی افزود: شرط موفقیت طرح شهید سلیمانی تمرکز بر ویروس به جای تمرکز بر بیمارستان و ارائه خدمات فعال و خانواده محور به جای خدمات غیرفعال است و اگر از این دو موضوع دور شویم ویروس ما را مدیریت خواهد کرد و لذا باید شاخص‌های طرح شهید سلیمانی با دقت عملیاتی شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: مشارکت و بسیج مردمی، محله و خانواده محور بودن، منطبق بر شبکه نظام شبکه بهداشتی درمانی، جلب مشارکت مردمی رعایت موازین کنترل عفونت، ارائه فعال خدمات و مراقبت‌ها، جلب همکاری بین بخشی، بهره‌گیری از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت و استفاده از فناوری‌های نوین از اصول این طرح است که باید به آن دقت شود.

کریمی ادامه داد: تشکیل قرارگاه جهادی سلامت محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی برای اجرای دقیق طرح است که در ۱۲ شهرستان استان فعال شده و خوشبختانه  تاکنون ۵۴۰ پایگاه برای اجرای این طرح در محلات شکل گرفته و روزانه چندین پایگاه در این راستا افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی قرار نیست ساختار اداری جدید تعریف شود چراکه باید قرارگاه عمل کنیم و قرارگاه عمل کردن به معنای پای کار آوردن ظرفیت‌های موجود از جمله مردم است که باید به خوبی محقق شود، بیان کرد: سپاه در پای کار آوردن مردم برای نقش‌آفرینی در طی این سال‌ها بسیار موفق عمل کرده و با این کار بسیاری از تهدیدات به فرصت تبدیل شده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: نیاز به آموزش جدی و جامع مردم داریم و اگر این به خوبی انجام شود شاهد اجرای درست طرح خواهیم بود.

به گفته وی مبارزه با بیماری کرونا در طرح شهید سلیمانی به‌مثابه یک همایش بزرگ است که همه ملت ایران باید در این رزمایش نقش‌آفرین باشند.

کریمی افزود: ظرفیت‌های بسیاری در محلات همچون پایگاه‌های نیکوکاری، هیئات مذهبی، موکب‌ها، سمن‌های مردم‌نهاد و سایرین وجود دارد که باید از ظرفیت‌های آنها به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از معتمدین محلات برای انجام صحیح‌تر کارهای مردمی یک ضرورت است، ادامه داد: چراکه علاوه بر شناخت دقیق نیازهای محلات در سایر اقدامات نیز می‌توانند نقش خوبی ایفا کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: جامعه روحانیت همواره در طول انقلاب در صحنه‌های مختلف نقش‌آفرین بوده‌اند و از ابتدای این بیماری با اقدامی که برای تغسیل و انجام امورات شرعی فوت‌شدگان انجام دادند، بار دیگر نقش مؤثر خود را نشان دادند.

کریمی بیان کرد: کلیه جزئیات در طرح شهید سلیمانی دیده شده که اگر این جزئیات در قالب ساختار و سازمان‌دهی عملیاتی شود قطعاً شاهد اجرا شدن درست و روند صحیح خواهیم بود.

وی افزود: ظرفیت‌های موجود سپاه و بسیج در اختیار اجرا شدن دقیق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قرار گرفته و همان‌گونه که از ابتدای بیماری اعلام کردیم در کنار دانشگاه علوم پزشکی آماده هرگونه خدمت‌رسانی هستیم امروز هم برای کمک به کادر درمان و قطع زنجیره کرونا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم،

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در نشست تخصصی قرارگاه جهادی سلامت محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تشکیل قرارگاه جهادی سلامت محله شهید حاج قاسم سلیمانی در استان مرکزی یک اقدام کاملاً به‌موقع و لازم بود که فرماندهی سپاه روح‌الله از ابتدای شیوع بیماری کرونا دغدغه تشکیل این قرارگاه را داشتند و خوشبختانه امروز این قرارگاه با پیگیری‌های وی تشکیل شده است.

سیدمحمد جمالیان بیان کرد: ورود بسیجیان در اقدامات مقابله‌ای با کرونا از ابتدای شیوع این بیماری همواره مؤثر و کارساز بوده و خوشبختانه بسیج در طول این مدت خوش درخشیده و اقدامات چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله در همه ابعاد با بیماری کرونا به طور کامل و جامع تهیه شده و اجرا شدن صحیح و دقیق این طرح قطعاً بسیار مؤثر و موجب آثار و برکات زیادی خواهد شد، افزود: مدیریت اصلی طرح شهید سلیمانی با بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و هلال‌احمر است و نیاز است با توجه به گستردگی کار و ادامه نامشخص بیماری کرونا کلیه مجموعه‌ها، دستگاه‌ها و مردم برای اجرای دقیق‌تر این طرح پای کار بیایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: برای درست اجرا شدن طرح شهید سلیمانی باید بسیج مردمی علیه بیماری کرونا اتفاق بیفتد و اقدامات به شکل هدفمند و محله محور اجرایی شوند که اگر شاخص‌های دیده شده در طرح دقیق عملیاتی شوند قطعاً وضعیتمان کاملاً تغییر پیدا می‌کند.

جمالیان ادامه داد: با هم بودن و منسجم عمل کردن علیه بیماری کرونا در استان مرکزی در اسفند ماه انجام شده و بسیار نتایج خوبی را شاهد بودیم و لذا امروز باید این تجربه در استان تکرار شود تا شاهد قطع زنجیره بیماری باشیم.

وی گفت: آموزش گسترده و هدفمند بسیجیان برای اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم بخش دیگری از نیروهای آموزش‌دیده و آماده برای اجرای طرح هفته آینده وارد میدان شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول