اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حمایت از برخی مشاغل در روزهای کرونایی/فراخوان بازگشایی مسیر رینگ ۹۰ متری جنوب غربی رشت

در جلسه علنی شورای شهر رشت نسبت به حمایت از برخی از مشاغل ازجمله کیوسک داران و فعالین حوزه حمل‌ونقل در شهر رشت در روزهای کرونایی تأکید شد.

حمایت از برخی مشاغل در روزهای کرونایی/فراخوان بازگشایی مسیر رینگ ۹۰ متری جنوب غربی رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک صدوهفتادوسومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: ایثارگری‌های بسیجیان هیچ‌گاه فراموش‌شدنی نیست و هر نظامی که مردم پشتوانه آن باشند، از یک مشروعیت و اقتدار خاص برخوردار است و بسیج نیز متشکل از آحاد جامعه بوده و بارها در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و اتفاقاتی ازجمله بروز سیل، زلزله و غیره با ایثار فراوان از کشور و ارزش‌های نظام حمایت کردند.

احمد رمضانپور به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و گفت: این روز را به‌تمامی دوستداران اهل‌بیت (ع) بالأخص بانوان ارجمند تسلیت عرض می‌نمایم.

فراخوان عمومی بازگشایی مسیر رینگ ۹۰ متری جنوب غربی رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به فراخوان عمومی جهت بازگشایی مسیر رینگ ۹۰ متری جنوب غربی شهر رشت حدفاصل میدان گیل تا پل طالشان اظهار کرد: این مسیر به طول تقریبی ۲/۶ کیلومتر و با حجم سرمایه‌گذاری دو هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرهام زاهد با بیان اینکه این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی شورا در دست بررسی است، افزود: کمیسیون برنامه‌وبودجه نیز این مورد را در دست بررسی دارد.

فاز مطالعاتی بازگشایی مسیر رینگ ۹۰ متری جنوب غربی رشت

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به فراخوان عمومی جهت بازگشایی مسیر رینگ ۹۰ متری جنوب غرب شهر رشت اظهار کرد: فاز مطالعاتی این پروژه باید طی شود.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه این پروژه مدت‌زمان طولانی است که معطل‌مانده، افزود: پیش از بازگشایی خیابان‌ها، چنانچه بازگشایی تقاطع‌ها نیز بررسی شود نیز درروند این پروژه تأثیرگذار است.

آسیب مشاغل مختلف به‌واسطه شیوع کرونا 

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب آسیب‌رسانی به مشاغل عرصه‌های مختلف ازجمله کیوسک‌داران و حوزه حمل‌ونقل شده است، اظهار کرد: این موضوع در جلسه کمیسیون ترافیک بررسی شد و قرار بود آن دسته از مشاغلی که مشمول شرایط کرونایی شده‌اند موردتوجه حمایت‌هایی قرار بگیرند.

اسماعیل حاجی پور به فعالیت کیوسک داران در رشت اشاره کرد و گفت: اعتبارات کرونایی خوبی به گیلان اختصاص‌یافته و از این بابت تاکنون ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار توسط معاون رئیس‌جمهور نوبخت به استان اختصاص پیداکرده است.

وی با ابراز تأسف از شیوع کرونا و متعاقب آن تعطیلی برخی از مشاغل بیان کرد: مردم در روزهای کرونایی تحت‌فشار شدیدی قرار دارند و باید در راستای کاهش و رفع مشکلات آنان تلاش شود.

در این جلسه موضوع راه‌اندازی خانه سلامت در محله عینک رشت بررسی شد.

راه‌اندازی خانه سلامت در محله عینک رشت

محمدحسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به پروژه خانه سلامت در محله عینک رشت اظهار کرد: این پروژه از مدت‌ها قبل مطرح شد و مالکیت زمین این پروژه با شهرداری رشت بوده و بهره‌بردار آن نیز را دانشگاه علوم پزشکی گیلان عهده‌دار است.

معرفی مدیران متخلف به هیئت تخلفات اداری

سید امیرحسین عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه راه‌اندازی خانه سلامت در محله عینک رشت اتفاق خوبی است، اظهار کرد: به‌واسطه مشکلاتی که در راستای اجرای این پروژه رقم خورده باید مدیران وقت آن ازجمله شهردار وقت و افرادی که به نحوی با این پروژه مرتبط بودند، اما سال‌ها دراین‌باره اقدام مؤثری انجام نداده‌اند به هیئت تخلفات اداری معرفی شوند.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول