اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تل‌آویو: ایران برای اثرگذاری روی تظاهرات‌ها علیه نتانیاهو تلاش می‌کند

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه تصریح کرد ایران برای اثرگذاری بر تظاهرات‌ها در فلسطین اشغالی تلاش می‌کند.

تل‌آویو: ایران برای اثرگذاری روی تظاهرات‌ها علیه نتانیاهو تلاش می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الی کوهن»، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در جلسه‌ای در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت ایران تلاش می‌کند روی تظاهرات‌ها علیه «بنیامین نتانیاهو» اثر بگذارد.

به نوشته روزنامه جروزالم‌پست، کوهن در پاسخ به یک نماینده حزب لیکود گفت: «ایران در راستای تلاش برای اثرگذاری بر افکار عمومی اسرائیلی‌ها در اینجا فعالیت کرده است.»

جروزالم‌پست نوشته الی کوهن با اشاره به «حساس بودن یافته‌ها» از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد. 

نارضایتی عمومی از سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن طی هفته‌های گذشته هزاران نفر را در فلسطین اشغالی به خیابان‌ها کشانده است به طوری که  معترضان خواستار استعفای نتانیاهو از سمتش شده‌ بودند. این اعتراضات در حالی صورت گرفته است که بنیامین نتانیاهو در انتظار محاکمه خود در دادگاه به اتهام فساد مالی است.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده 1000» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده 2000» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

نتانیاهو همچنین در پرونده دیگری موسوم «پرونده 3000» که به «رسوایی زیردریایی اسرائیل» نیز شهرت دارد، درگیر است. این پرونده درباره زد و بند در جریان قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سه زیردریایی با سوخت اتمی و چهار کشتی نظامی از آلمان است.

ابعاد پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو و بازجویی‌های پلیس از مظنونان در حالی هر روز گسترش می‌یابد که حتی وزیران کابینه و اعضای شورای امنیتی اسرائیل هم دیگر از نتانیاهو در برابر اتهامات حمایت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول