اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار سمنان؛ در پیچ و خم وعده‌ها/ مردم چشم انتظارند

یکی از نیازهای اساسی مردم در استان سمنان برای تأمین کالاهای اساسی و میوه و تره‌بار، وجود میادین عرضه مستقیم است که باید هرچه زودتر برای آن تدبیری اندیشید.

راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار سمنان؛ در پیچ و خم وعده‌ها/ مردم چشم انتظارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یکی از نیازهای اساسی مردم در استان سمنان برای تأمین کالاهای اساسی و میوه و تره‌بار وجود میادین میوه و تره‌بار و همچنین میادین عرضه مستقیم کالا است.

با توجه به گرانی‌های افسارگسیخته در بازار، وجود این میادین کمک می‌کند تا مردم تا حدودی مایحتاج خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنند و دست دلالان هم از این بخش بریده ‌شود.

رفع این نیاز مردم در شهرستان‌های مختلف استان سمنان در گرو تصمیم و اقدام مسؤولان است که در ادامه به بررسی روند این اقدامات می‌پردازیم.

میادین میوه و تره‌بار تا پایان سال در شهرستان‌های سمنان راه‌اندازی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در این زمینه می‌گوید: میادین میوه و تره‌بار تا پایان امسال باهدف تعدیل قیمت اقلام غذایی در مراکز هشت شهرستان استان سمنان بهره‌برداری و راه‌اندازی شود.

علیرضا شریفی‌نژاد افزود: هدف از اجرای این طرح تنظیم بازار است و هم‌استانی‌ها می‌توانند اقلام غذایی ضروری را با قیمت مناسب با عرضه مستقیم در این بازارها خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نبود میادین عرضه مستقیم کالا در استان سمنان شاهد تغییر قیمت روزانه اقلام غذایی هستیم و با اجرای طرح‌های کاربردی روند کاهش قیمت اقلام غذایی به‌طور حتم سرعت خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: زمین مناسب برای اجرای این طرح تأمین شود و بعد از آن فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در این زمین‌ها به میدان خواهند آمد.

لزوم جانمایی زمین برای راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز می‌گوید: راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار در مراکز شهرستان‌های استان سمنان از ماه‌های قبل در دست بررسی قرار گرفت.

مهدی سلامتی ادامه داد: راه‌اندازی میادین از این دست علاوه بر اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری، در کوتاه‌مدت به کاهش قیمت میوه و تره‌بار و دیگر اقلام غذایی در استان می‌انجامد.

شریفی‌نژاد گفت: راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار در مراکز شهرستان‌های استان سمنان مورد تأکید استاندار سمنان است و در کمترین زمان ممکن روند اجرای این طرح تسهیل شود.

وی افزود: در اجرای این طرح سازمان جهاد کشاورزی، تعاونی روستایی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نقش پررنگ‌تری به نسبت دیگر دستگاه‌ها خواهند داشت.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بیان کرد: جانمایی زمین برای اجرای این طرح از سوی شهرداری‌های استان در دستور کار قرار گیرد.

نبود میادین عرضه مستقیم؛ علت گرانی میوه و تره‌بار در سمنان  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز می‌گوید: راه‌اندازی میدان عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در شهر سمنان به نسبت دیگر شهرهای استان با توجه به گرانی میوه و تره‌بار در مرکز استان در اولویت قرار گیرد.

علی تشنه‌دل ادامه داد: استاندار سمنان در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار استان سمنان نسبت به راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار در مراکز شهرستان‌های استان تأکید داشت و با برنامه‌ریزی اصولی این مهم در گام اجرایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل گرانی میوه و تره‌بار در شهر سمنان فقدان میادین عرضه مستقیم این اقلام غذایی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان تلاش شود، این میادین عرضه میوه و تره‌بار تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

لزوم راه‌اندازی میادین عرضه کالاهای اساسی در استان سمنان 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز می‌گوید: ضرورت راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار و دیگر میادین عرضه مستقیم کالاهای اساسی در استان سمنان احساس می‌شود.

سیدحسن میرعماد افزود: به‌طور قطع اگر میادین عرضه مستقیم کالاهای ضروری در استان سمنان به وجود به یاد به‌نوعی مشکلات گرانی مواد غذایی به‌طور نسبی برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود روند راه‌اندازی میادین میوه تره و بار در استان سمنان تا آغاز نوروز سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

ساخت ۳ بازارچه عرضه محصولات غذایی در سمنان 

فرماندار سمنان نیز می‌گوید: اکنون ۱۲ بازارچه عرضه محصولات غذایی در شهر سمنان فعال است و سه بازارچه دیگر در دست ساخت قرار دارد.

سیدعباس دانایی بیان کرد: بازارچه کومش در شهر سمنان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و راه‌اندازی بازارچه‌های از این دست در تعدیل قیمت اقلام غذایی و همچنین رقابتی شدن بازار عرضه و تقاضا کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: شهرداری سمنان با تمام توان برای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار پای‌کار خواهد بود و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای این طرح هماهنگ باشند.

وعده‌ها عملی شود

به‌طور قطع راه‌اندازی میادین میوه و و تره‌بار و مراکز عرضه مستقیم کالا علاوه بر تنظیم بازار، کاهش قیمت‌ها و بریده شدن دست دلالان به مردم هم کمک می‌کند تا بتوانند زودتر و راحت‌تر نیازهایشان را تأمین کنند. 

امیدواریم که وعده مسؤولان برای راه‌اندازی میادین میوه تره و بار در شهرستان‌های مختلف استان سمنان تا پایان سال محقق شود تا کمکی به معیشت خانواده‌ها باشد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول