اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تشکیل زنجیره تولید، عامل ساختاری شدن کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تشکیل زنجیره تولید علاوه بر افزایش بهره وری، نظام مند کردن رفتار و ساختار پیدا کردن کشاورزی را به دنبال دارد.

تشکیل زنجیره تولید، عامل ساختاری شدن کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی در بازدید نماینده ولی فقیه در استان فارس از مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی اسپاید رایمون با اشاره به اینکه مهمترین مزیت این مجموعه زنجیره بودن است، اظهار داشت: در اسپاید رایمون از قبل از تولید یعنی آموزش تولید کنندگان ، ظرفیت سنجی، در اختیار قرار دادن نهاده های تولید، فرآوری محصول تا عرضه محصولات با برند خاص صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در مجموعه اسپاید رایمون در حوزه تولید و کارخانه؛ اقدامات خاص و نوآوری هایی زیادی صورت گرفته، افزود:  امیدوارم روزی برسد که ده ها اسپاید رایمون در استان فارس شکل بگیرد.

این مقام مسئول، تولید گیاهان دارویی و  پرورش زنبور عسل را دو اقدام موثر مجتمع مذکور در اشتغال زایی دانست و گفت: کاشت و فرآوری گیاهان دارویی یک کسب و کار ارزشمند است چرا که پیش از این گیاهان دارویی به صورت طبیعی در مراتع و منابع ملی خودرو بوده است.

قاسمی با بیان اینکه اگرچه از دیر باز استان فارس یکی از مراکز تجارت گیاهان دارویی بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر ، سطح زیر کشت زراعی گیاهان دارویی هفت هزار هکتار است و قابلیت توسعه زیادی دارد اما توسعه گیاهان دارویی مشروط به تشکیل زنجیره و ایجاد زمینه فرآوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: این استان فضای بسیار بزرگی برای توسعه صنعت زنبورداری دارد نه فقط برای عسل بلکه ۱۵۰ برابر ارزش عسل، ارزش گرده افشانی است که توسط زنبور در باغ ها صورت می گیرد. 

قاسمی بیان کرد: استان فارس ۱۵ درصد ظرفیت باغ های کشور، ۱۸ درصد جنگل های کشور را دارد از این رو صنعت زنبورداری جای گسترش و توسعه دارد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول