اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تشکیل ۲۰ گروه حل مسئله بسیج در دانشگاه‌های تهران

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران از رسیدن تعداد کانون‌های آن از ۴۸ به ۶۰ کانون در سطح دانشگاه‌های تهران تا سال آینده خبر داد و گفت: ۲۰ گروه حل مسئله بسیج در دانشگاه‌های تهران تشکیل شده است.

تشکیل ۲۰ گروه حل مسئله بسیج در دانشگاه‌های تهران

جلیل دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران حدود ۴۸ کانون دارد که به نسبت سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است و تا سال آینده تعداد آن‌‎ها به ۶۰ کانون می‌رسد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تمام‌ دانشگاه‌های تهران صاحب دفتر بسیج شده‌اند، گفت: در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران به عضویت بسیج اساتید در آمده‌اند که تا پایان سال این تعداد با افزایش ۳۰۰ نفری به ۳ هزار و ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با تأکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت اساتید جوان بسیجی در این تشکل بیان کرد: متناسب رویکرد اخیر این مجموعه مبتنی بر حل، اقدام به ایجاد و تشکیل ۱۳ گروه اندیشکده‌ای و ۲۰ گروه حل مسئله در سطح دانشگاه‌های تهران کرده‌ است همچنین بنای آن را داریم تا هر دانشگاه تهران نیز متناسب با توانمندی‌های خود به سراغ یک موضوع رفته و برای حل مسئله آن چاره‌جویی کند.

دارا از ایجاد معاونت امور بانوان و خانواده نیز خبر داد و ابراز کرد: انشالله با تأکیدات مقام معظم رهبری در این معاونت مباحث و مطالعات مربوط به فرزندآوری، پوشش اسلامی و جمعیت را با جدیت بشتری پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: گروه‌های مسئله محوری که ایجاد شده وظیفه دارند معضل را شناسائی کرده و در جمع‌بندی کلی آن راه را به دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌گیر ببرند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران با اعلام ایجاد ۱۰ استارتاپ به واسطه تلاش اعضای بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران، افزود: فراخوان داده‌ایم که مجلات علمی پژوهشی با محوریت بسیج اساتید و مبتنی بر بیانیه گام دوم در یک پکیج علمی با رویکرد حل مسئله تشکیل شود.

دارا خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها را به لحاظ علمی در ۲۰ کارگروه از قبیل محیط زیست، انرژی و غیره موضع‌بندی کرده‌ و گروه جهادی نیز برای رسیدگی علمی به وضعیت محرومان در نقاط حاشیه‌ای تشکیل شده است.

وی بیان کرد: از دستاوردهای قابل ملاحظه این مجموعه می‌توان به سامانه ساهوپ برای پیش‌بینی بحران و ارزیابی خسارت‌هایی که بحران‌های طبیعی ایجاد می‌کند اشاره کرد که در این سامانه وظیفه هماهنگی ارگان‌های درگیر را بر عهده دارد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس از دست آوردهای بسیج اساتید را دانشگاه علم و صنعت برشمرد و یادآور شد: انشاءالله با طرح «استاد تراز انقلابی» متناسب با شاخص‌های بیانیه گام دوم بتوانیم نیروهای مؤثر را برای عرصه حکم‌رانی توانمند کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول