اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۳۵۰۰ شغل برکت در دیار بوعلی‌سینا

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: تعداد مشاغل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان همدان تا پایان سال به بیش از 3 هزار و 500 شغل می‌رسد.

۳۵۰۰ شغل برکت در دیار بوعلی‌سینا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا راضی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد مشاغل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان همدان تا پایان امسال به بیش از 3 هزار و 500 شغل می‌رسد.

وی افزود: مجموع مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در دو شهرستان اسدآباد و نهاوند و 63 روستای استان همدان تا پایان سال به 3 هزار و 518 شغل خواهد رسید.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد برکت سال گذشته 396 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را با اعتبار کل 386 میلیارد ریال در استان همدان به بهره‌برداری رسانده که باعث ایجاد یک‌هزار و 118 فرصت شغلی شده است.

وی درباره فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در استان برای سال 99 نیز توضیح داد: برای امسال نیز ایجاد 800 طرح اشتغال‌زایی در دستور کار است که 2400 شغل را برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت. 

راضی‌زاده حجم کل سرمایه‌گذاری برای ایجاد این تعداد شغل جدید را 720 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: هشت مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در حال خدمت‌رسانی در مناطق روستایی و محروم استان همدان هستند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره رسته‌های شغل‌های ایجاد شده و در دستور کار نیز توضیح داد: پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، پرورش مرغ، تولید فرش دستبافت، کشت گیاهان دارویی و مشاغل فنی و خدماتی به ترتیب بیشترین سهم را از مشاغل بنیاد برکت در استان همدان دارند.

وی تاکید کرد: مناطق روستایی و کم‌برخوردار تمامی 31 استان کشور تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.

به گفته راضی‌زاده، این بنیاد تا پایان سال 98، 40 هزار طرح اجتماع‌محور را در مناطق محروم و روستایی راه‌اندازی کرده که باعث ایجاد 120 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق شده است.

وی یادآور شد: بنیاد برکت در سال 99 نیز به دنبال راه‌اندازی 60 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور است که ایجاد 180 شغل را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسوول تصریح کرد: بنیاد برکت در 242 شهرستان و 8 هزار روستا در 31 استان کشور در زمینه ایجاد مشاغل خرد و خانگی فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام از طریق بنیاد برکت و با هدف ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای سطح زندگی و توزیع عادلانه‌ امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال را در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 519 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با اعتبار یک‌هزار و 657 میلیارد ریال در مناطق محروم استان همدان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول